Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش برف و باران در ۱۹ استان تا سه شنبه خبرداد و اعلام کرد: بارش‌های گسترده‌تر در راه است.
بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی امروز شنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش به صورت باران و برف ادامه می‌یابد و در برخی مناطق اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش به صورت برف و باران پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر این به تدریج با استقرار سامانه بارشی در مناطق جنوبی‌تر، برخی مناطق در غرب کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش باران، برف و وزش باد و مناطق جنوبی شامل بخش‌هایی از استان فارس، خوزستان، غرب هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و برخی نواحی غرب و مرکز خلیج‌فارس رگبار باران گاهش رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده فردا یکشنبه سواحل دریای خزر و در بخش‌هایی از غرب و مناطق مرکزی کشور باران، برف، وزش باد و در جنوب غرب و جنوب کشور در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و نواحی و مرکز خلیج‌فارس رگبار باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.
فردا شدت بارش‌ها در گیلان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، خوزستان، غرب و جنوب اصفهان است.
سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرده روز دوشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده، بارش‌های گسترده‌تری از غرب و مرکز کشور را فرا خواهد گرفت و تا حدی به شمال غرب هم کشیده می‌شود. شدت بارش‌ها دوشنبه برای بخش‌هایی از گیلان، غرب و مرکزی خلیج‌فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس و جنوب اصفهان است.
روز سه شنبه بارش در نوار غربی کشور به تدریج پایان یافته و بارش‌ها علاوه بر استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و بخش‌هایی از مرکز و جنوب کشور به مناطقی از شرق و شمالشرق کشور نیز کشیده خواهد شد. روز چهارشنبه بارش‌ها در نیمه شرقی کشور اتفاق می‌افتذ.
سازمان هواشناسی همچنین از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما طی امروز با نفوذ توده هوای سر در نیمه شمالی کشور خبر داده است. برچسب ها: هواشناسی ، بارش برف و باران

منبع: خرداد

کلیدواژه: هواشناسی بارش برف و باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی برای سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۰۷؛هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در نیمه شرقی کشور / بارش‌ها در کدام مناطق ادامه دارد؟
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران