Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نسبت به بارش‌های سیل آسا در ۲ هفته آینده هشدار داد و گفت: ساکنان پایین دست سدها در حوضه رودخانه‌های کارون، کرخه، دز و مارون در این مدت نکات ایمنی را رعایت و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.

فراز رابعی با اشاره به احتمال سیلابی شدن کارون، کرخه، دز و مارون در ۲ هفته آینده اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی، در اواخر آبان و اوایل آذرماه بارندگی‌های سیل‌آسا در حوضه‌های آبی منتهی به خوزستان خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگرانی از بابت مهار سیل در سدها وجود ندارد، خاطرنشان‌کرد: آمادگی لازم در سدهای خوزستان ایجاد و خروجی سدها تنظیم شده و هم اکنون ۹ میلیارد متر مکعب ظرفیت خالی در مخازن سدها برای مدیریت سیلاب ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان آب و برق خوزستان، رابعی افزود: خروجی سدهای خوزستان حتی در صورت وقوع سیل احتمالی تا پایان آذر افزایش نمی‌یابد و بسته به شرایط بارندگی در پایین دست حوضه‌ها می‌توانیم خروجی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: بارندگی در پایین دست حوضه‌ها که خارج از کنترل سدها است ممکن است مشکلاتی ایجاد کند که البته در اهواز و شهرهای بزرگ نیز نگران کننده نیست اما ساکنان پایین دست رودخانه‌های خوزستان اعم از کارون، دز، کرخه و مارون و دستگاه‌هایی که تاسیساتی در جوار رودخانه‌ها دارند، در ۲ هفته آینده باید احتیاط را رعایت کرده و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها خودداری کنند.

معاون سازمان آب و برق خوزستان همچنین با اشاره به سیل بهار امسال در خوزستان گفت: بارش و سیل احتمالی در ۲ هفته آینده مشابه سیل بهار گذشته نیست و با قاطعیت می‌توان گفت که تا پایان آذر، سیلاب‌های بزرگ و تنظیم نشده و ویژه نخواهیم داشت.

رابعی افزود: درباره وضعیت زمستان نمی‌توان از حالا اظهارنظر قطعی کرد و بر اساس پیش‌بینی‌ هواشناسی در ماه‌های آینده اطلاعات به روز می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیلاب سیل خوزستان بارش باران استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار سطح نارنجی برای برخی از مناطق این استان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی با تأکید بر هشدار سطح زرد در لرستان، گفت: تقویت فعالیت سامانۀ بارشی را از ظهر دوشنبه انتظار داریم.

او اضافه کرد: رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و تندبادهای لحظه‌ای در لرستان به‌ویژه در مناطق شمالی و غربی این استان پیش‌بینی می‌شود.

بارش باران و باز هم آب‌گرفتگی خیابان‌های لرستان‌ + فیلم‌

مدیرکل هواشناسی لرستان هشدار داد: آب‌گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه‌رودها پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور یادآور شد: احتمال ریزش کوه، احتمال آسیب به سازه‌های سبک و موقتی به‌دلیل وزش باد و خسارت به باغات و مزارع کشاورزی در لرستان پیش‌بینی می‌شود.

او به پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از اسکان در حاشیۀ رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی و اجتناب از کوچ عشایر در لرستان توصیه کرد.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • همه احتمالات قهرمانی و بقا در لیگ برتر ایران/ شانس ماندن خوزستانی‌ها و نساجی چقدر است؟
  • شوش و کرخه قطب کشاورزی خوزستان و کشور محروم از تسهیلات و امکانات کشاورزی
  • منبع تغذیه طرح آبرسانی غدیر از دز به کرخه تغییر یافت
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • کمبود آب این استان بزرگ و کم آب تا ۴ سال آینده رفع می‌شود
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
  • کشف جسد جوان غرق شده پس از ۶ روز در خوزستان
  • ۲ هشدار هواشناسی برای لرستان/ سامانه بارشی در راه است