Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری به همراه متهمان دیگر به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قاضی موحد برگزار شد. تاریخ انتشار: 13:06 - 25 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۱۹۲

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و متهمان دیگر امروز و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قاضی موحد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاضی موحد گفت: امروز ۲۵ آبان ۹۸ نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و دیگر متهمان در شعبه اول ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادگاه انقلاب اسلامی تهران به صورت علنی و با حضور نماینده دادستان، مستشاران، متهمین و وکلای آن‌ها تشکیل شده است.

وی افزود: در ابتدا به متهم فلاحتیان و وکیل وی آقای احمدی تذکر می‌دهم. قرار کارشناسی درباره بدهی فلاحتیان صادر شده که وی درخواست کپی کرده و بعد از آن اقرار نامه‌ای نزد بازپرس انجام داده‌اند و ضمن پذیرش نظریه کارشناسی گفته‌اند که این مبلغ را پرداخت می‌نمایم، چنانچه سند جدیدی غیر از اسناد ارائه شده به کارشناسان وجود دارد به دفتر دادگاه ارائه دهید.

قاضی موحد با بیان الزام دادسرا در تشکیل پرونده شخصیت برای متهمان گفت: دادسرا ملزم است که برای متهم پرونده شخصیت تشکیل دهد و از نماینده دادستان می‌خواهم که پرونده شخصیت متهم دیواندری را قرائت نمایند.

قهرمانی نماینده دادستان در خصوص پرونده شخصیت دیواندری گفت: علی دیواندری عضو هیئت علمی دانشگاه و رئیس پژوهشکده بانک مرکزی است و با مجید سعادتی رفت و آمد خانوادگی داشته است. اظهارات مادر همسر و برادر همسر سعادتی وجود دارد که آقای دیواندری وی را وارد مسئله تراستی کرده‌ و در گزارش ناجا نیز آمده که آقای دیواندری با سعادتی رفت و آمد غیر متعارف داشته‌ است.

وی افزود: فرزند متهم دیواندری در انگلستان است و آقای سعادتی نیز در انگلیس حضور دارد.

نماینده دادستان گفت: متهم دیواندری پرونده‌های مفتوحی دارد که نوع و شکل عنوان اتهامی در آن‌ها یک شکل است و اقداماتش به گونه‌ای بوده که فعالیت‌هایی بدون مصوبه و بدون نظارت نهاد‌های نظارتی انجام داده‌ است.

قهرمانی ادامه داد: در پرونده بابک زنجانی، زنجانی قبل از وقوع فساد نفتی حسب ارتباط با دیواندری اعتبار پیدا کرد و قبل از دستگیری زنجانی ارتباط این دو با یکدیگر قطع شد همچنین شخصی به نام مومنی هرندی که در پرونده بانک سرمایه هم حضور داشته‌ در بانک ملت هم حضور داشته‌ است. در سال ۹۰ آقای محمدی سرپرست دادسرای امور اقتصادی نکته قابل توجهی را هشدار داده که برای جلوگیری از خاوری دوم باید مراقب دیواندری باشیم.

وی افزود: مسئله مهم در پرونده متهم دیواندری این است که وی در لیست تحریم‌های غربی بوده اما به نحوی که مشخص نیست از لیست تحریم خارج شده است. همچنین ارتباطی با آقای کریم پور داشته که افغانستانی الاصل بوده است و این فرد (کریم پور) با برخی مقامات آمریکایی در ارتباط بوده است که پرونده برای بررسی در دادسرا مفتوح است. از متهم دیواندری سئوال می‌کنم که چطور از لیست تحریم‌ها خارج شده‌اند؟ بر چه اساسی می‌گویند که تحریم موقت است؟

در این هنگام قاضی موحد از متهم دیواندری خواست تا در جایگاه حاضر شود.

متهم دیواندری گفت: متولد ۱۳۴۶ و متاهل هستم و سابقه کیفری ندارم و در حال حاضر رئیس پژوهشکده بانک مرکزی هستم.

قاضی موحد ضمن تفهیم اتهام به وی بیان کرد که مبالغی همچون الف.۳۸۹ میلیون و ۱۸۵ هزار و ۷۴۰ درهم متعلق به بانک ملت ب. ۲۱ میلیون و ۵۸۲ هزار و ۴۹۴ دلار متعلق به بانک ملت ج. ۲۲۰ میلیون درهم متعلق به بانک پارسیان. د. ۳۶ میلیون دلار متعلق به بانک پارسیان. ه. ۱۶ هزار دلار هزینه سفر‌های محرمانه و. مشارکت در قاچاق ارز به ترکیه به مبلغ ۵۰ هزار و ۱۲ یورو و ۴۸ سنت در کیفرخواست شما و جود دارد. دفاعیات خود را بیان کنید.

متهم دیواندری گفت: در برخی موارد موجود در پرونده نظریه کارشناسی وجود دارد و در برخی موارد نیز نظریه کارشناسی ندارند، صحبت‌هایم در راه کشف حقیقت خواهد بود و حقیقت را روایت می‌کنم و در مقام دفاع ادله خودم را ارائه می‌نمایم.

قاضی موحد گفت: ابتدا در رابطه با آقای فلاحتیان توضیح دهید و مطالبی که دفاع محسوب می‌شود را بیان کنید.

متهم دیواندری گفت: برای خنثی سازی تحریم‌ها اقداماتی نظیر اخذ مجوز و ایجاد ساختار و تاسیس شرکت داریس، شکایت از انگلیس، کمک به جریان اقتصادی واردات کالا‌های اساسی و محکوم کردن انگلیس و اخذ خسارت ۱۳۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری انجام شد.

وی افزود: در هیئت مدیره، شرکت داریس با مصوبه تاسیس شد و هدفش این بود که بر شرکت‌های پوششی داخل و خارج از کشور، کنترل و نظارت نمایند در صفحه سه کیفرخواست نیز سازمان اطلاعات تهران گفته که شرکت داریس برای دور زدن تحریم‌ها تاسیس شده است و هیئت امنا هرچه در شرکت داریس تصویب شده به تصویب رسیده است، کار انفرادی انجام نشده و به دنبال انجام کار‌های بانک بودیم.

 

بیشتر بخوانید:

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر کلاهبرداری هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و دیگر متهمان ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و دیگر متهمان پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و ۸ متهم دیگر بازخوانی پرونده قربانعلی فرخزاد
در حال تکمیل...

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی دیواندری قاضی موحد علی دیواندری قاضی موحد دادگاه دادگاه انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا لطفی گفت: عرضه خارج از شبکه ۱۳۲ هزار کیلوگرم پلی اتیلن به ارزش ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بروجرد رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به استعلام از سازمان صمت و مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و مدیرعامل شرکت را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال معادل ارزش کالا محکوم کرد.

لطفی گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت ۱۰۷ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: سازمان صمت پیرامون عرضه خارج از شبکه مواد پتروشیمی یک شرکت، گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

کد خبر 6093381

دیگر خبرها

  • بازدید دادستان کل کشور از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس
  • فهرست وفاق برای دور دوم مجلس شورای اسلامی در تهران مشخص شد
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • دادستان تهران به مشکلات جمعی از شهروندان رسیدگی کرد
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • جریمه ۱۰ میلیارد ریالی به اتهام هدر دادن سوخت رایانه ای در خوروبیابانک
  • کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شد
  • مردی با جیب پر از چک‌پول توسط برادرش به قتل رسید
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع