Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرمحمدصادقی گفت: با تصویب شیوه‌نامه اجرایی تفاهم نامه ملی سه قوه در زمینه تنقیح قوانین و مقررات، نقشه راه عملیات تنقیح قوانین و مقررات کشور مشخص شد که مهمترین ویژگی آن همفکری و هماهنگی بین متولیان این امر در سه قوه بود.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین میرمحمدصادقی، معاون قوانین مجلس امروز (شنبه، ۲۵ آبان ماه) در مراسم آغاز به کارِ گروه‌های تخصصی تفاهم نامه ملی قوای سه گانه در زمینه تنقیح قوانین و مقررات به تشریح اقدامات ذیل این تفاهم‌نامه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون قوانین مجلس اظهار داشت: از حدود یکسال پیش همفکری در راستای هم‌افزایی دست اندرکاران تنقیح قوانین و مقررات آغاز شد و مقدمه تفاهم نامه قوای سه گانه در این زمینه محقق شد. خصوصا آن که اخیراً سیاست‌های ابلاغی رهبری در موضوع قانونگذاری نیز بر این موضوع تاکید جدی دارد.

وی تصریح کرد: بلافاصله بعد از انعقاد تفاهم نامه، از سوی سه قوه، نمایندگان قوا برای تشکیل کارگروه اجرایی تفاهم نامه معرفی شدند و این کارگروه فعالیت خود را آغاز کرد. به عنوان اولین دستور کار، آیین داخلی این کارگروه مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و سپس موضوع شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه در دستور کار این کارگروه قرار گرفت. این شیوه نامه در واقع نقشه راه عملیات تنقیح قوانین و مقررات را ترسیم می‌کند که بعد از جلسات متعدد کارگروه اجرایی و گروه تخصصی هماهنگی، تصویب شده است.

میرمحمدصادقی ادامه داد: هر قوه، سه نماینده در این کارگروه دارد که خوشبختانه افرادی که معرفی شدند، دانش و تجربه کافی در این زمینه دارند و می‌توانند با همفکری هم به نتایج مطلوبی در جهت پالایش قوانین و مقررات برسند.

وی افزود: ده گروه تخصصی ذیل تفاهم نامه ملی سه قوه در زمینه تنقیح قوانین و مقررات، پیش بینی شده که از هفته آینده کار خود را شروع می‌کنند. کارگروه اجرایی تلاش خواهد کرد در این گروه‌های تخصصی از همه ظرفیت‌های پژوهشی و علمی و کارشناسان باتجربه استفاده کند.

معاون قوانین مجلس در ادامه اظهار داشت: اولین گروه، «گروه تخصصی هماهنگی» است که اعضای آن افرادی هستند که عهده‌دار امور اجرایی تنقیح در هریک از قوا می‌باشند و وظیفه اش، یکسان‌سازی اجرای عملیات موضوع این شیوه‌نامه، استفاده بهینه از منابع، امکانات، سامانه‌ها و بستر‌های مکتوب و نرم‌افزاری موجود و پرهیز از فعالیت‌های موازی و دوباره‌کاری است.

وی ادامه داد: گروه بعدی، «گروه تخصصی تنقیح حین وضع» است که وظیفه اش، تدوین اصول، ضوابط و فنون تنقیحی حین وضع، اعم از قواعد شکلی و ماهوی ناظر بر تهیه طرح‌ها و لوایح با رویکرد تنقیحی است.

گروه سوم، «گروه تخصصی تنقیح قوانین» است که عهده دار وظیفه تدوین اصول، ضوابط و فنون تنقیح قوانین از جمله مشتمل بر اصول، ضوابط و فنون گردآوری و تنظیم شناسنامه قوانین، اصول، ضوابط و فنون تشخیص‌های تنقیحی و اصول، ضوابط و فنون تدوین طرح‌ها و لوایح تنقیحی خواهد بود.

این استاد دانشگاه افزود: گروه چهارم، «گروه تخصصی قانون جامع» است که وظیفه اش، تدوین اصول، ضوابط و فنون شکلی و ماهوی ناظر بر تدوین قوانین جامع است.

گروه پنجم «گروه تخصصی دسته‌بندی موضوعی قوانین و مقررات» است که وظایفش تهیه ۱) عناوین موضوعات تنقیحی قوانین و مقررات، ۲) تبیین موضوعات تنقیحی مصوب، ۳) عناوین قوانین جامع و زیرشاخه‌های اجمالی آن و ۴) تبیین عناوین مصوب قوانین جامع همراه با اعلام دقیق زیرفصل‌های آن خواهد بود.

میرمحمدصادقی تصریح کرد: این گروه‌ها در واقع تلاش می‌کنند، اصول و رویه‌های واحدی برای عملیات تنقیح قوانین و مقررات، تهیه و تنظیم کنند. اما در ادامه، گروه‌هایی پیش بینی شده اند که این هم افزایی و هماهنگی سه قوه را بصورت عملیاتی و کاربردی در زمینه تهیه طرح‌های تنقیحی نمونه و تهیه قانون جامع الگو نیز بروز و ظهور بدهند.

وی تاکید کرد: با این هدف، چهار گروه تخصصی در شیوه نامه اجرایی تفاهم نامه تعبیه شده که سه گروه تخصصی آن‌ها سه موضوع معین را جهت تهیه طرح تنقیحی مشترک دنبال می‌کند و یک گروه نیز در تهیه قانون جامع نمونه و الگو که احتمالا در حوزه مالیات خواهد بود، فعالیت خواهد کرد.

معاون قوانین مجلس گفت: همچنین یک گروه با عنوان «گروه تخصصی دانش تنقیح» پیش بینی شده است که عهده دار انجام وظایفی مانند، تدوین سازوکار‌های توسعه دانش و ادبیات تنقیحی کشور، شناسایی آسیب‌ها و مشکلات این حوزه و ارایه پیشنهاد‌ها و راهکار‌های علمی و کاربردی در جهت توسعه ادبیات تنقیحی در کشور است. از جمله برگزاری همایش ملی تنقیح قوانین بصورت سالانه مد نظر خواهد بود.

وی در ادامه تاکید کرد: در همه این گروه‌های تخصصی از همه نمایندگان و کارشناسان باتجربه در سه قوه و همچنین اساتید و صاحب نظران دانشگاهی دعوت بعمل خواهد آمد. بویژه از دست اندرکاران اجرایی مانند معاونان محترم پارلمانی و حقوقی دستگاه‌ها تقاضا دارم که مجموعه‌های تخصصی خود را در این موضوع ورود بدهند و از حداکثر توان خودو استفاده کنند.

میرمحمدصادقی همچنین گفت: لازم است از سرکار خانم جنیدی، معاون محترم حقوقی رییس جمهور و حجت‌الاسلام مصدق، معاون محترم حقوقی رئیس قوه قضائیه کمال تشکر را داشته باشم که بسیار همراهی کردند و همچنین از اعضاء محترم کارگروه اجرایی تفاهم نامه که نمایندگان سه قوه در این امر مهم و خطیر بودند و با دقت نظر و دغدغه بسیار این مسیر را هموار کردند.

معاون قوانین مجلس گفت: خوشبختانه با همت و عزمی که در سه قوه در جهت فعالیت مشترک در امر تنقیح قوانین و مقررات وجود دارد، امیدوارم که هرچه زودتر ثمرات این همدلی و همراهی را شاهد باشیم. منبع: خانه ملت

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: معاون قوانین مجلس مجلس شورای اسلامی میرمحمد صادقی نمایندگان مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت سپاهان و نساجی رد شد

آفتاب‌‌نیوز :

تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان در روز بیستم فروردین ماه سال جاری در چارچوب دیداری از هفته بیست و دوم لیگ برتر به مصاف هم رفتند. در این بازی نماینده آبادان با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد، اما باشگاه سپاهان بابت استفاده رقیب از مهاجم غیرمجاز شکایت کرد. کمیته انضباطی رای خود را در این پرونده به شرح زیر اعلام کرد:

 در خصوص شکایت باشگاه سپاهان علیه باشگاه صنعت نفت آبادان مبنی بر استفاده از بازیکن غیر مجاز به نام آقای ابوباکار تراولی در بازی مورخ ۱۳۰۳/۱/۲۰ دو تیم از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور با این توضیح که بر اساس بند ۲-۲-۲ دستورالعمل جذب مربیان و بازیکنان خارجی در صورت تمایل تیم‌های داخلی در به کارگیری بازیکنان خارجی آفریقایی غیر مطرح در بند ۲-۲ لازم است بازیکنی که در دو سال قبل از انعقاد قرارداد با تیم ایرانی سابقه حداقل ۴ بازی رسمی و دوستانه ملی در کارنامه خود دارد برگزیده شود و بازیکن مذکور نیز با توجه به اینکه گامبیایی می‌باشد مشمول این مقررات بوده در حالی که فاقد چنین سابقه‌ای می‌باشد و تعداد بازی ملی او طی دو سال اخیر تنها دو عدد بوده است.

با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به دفاعیات باشگاه صنعت نفت آبادان و نیز پاسخ استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ فوتبال و همچنین پاسخ استعلام صورت گرفته از طریق دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال از فدراسیون فوتبال کشور سوئد و اصله به این کمیته طی نامه شماره ۱۴۰۳۱۱۴۳۱ مورخ ۱۴۰۳/۱/۲۸ که بیانگر وجود سابقه ۹ بازی در سال ۲۰۲۲ و ۲ بازی در سال ۲۰۲۳ برای بازیکن مورد شکایت در لیگ فوتبال کشور سوئد می‌باشد و نیز ITC مورخ ۵ مارچ ۲۰۲۴ صادره از کشور سوئد در خصوص این بازیکن و با لحاظ اینکه طبق بند -۲-۵-۲ از دستور العمل جذب بازیکنان و مربیان خارجی مصوب ۱۴۰۰/۵/۱۷ هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال که حاکم بر موضوع می‌باشد آن دسته از بازیکنانی که در دو فصل گذشته مسابقات برخی کشور‌های اروپایی از جمله سوئد در صورتی که حداقل در هشت مسابقه از مسابقات رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و جام حذفی آن کشور بازی کرده باشند می‌توانند با باشگاه‌های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد نمایند در نتیجه بازیکن ابوبا کار تراولی نیز مشمول این بند از دستورالعمل بوده و قرارداد منعقده با ایشان نیز منطبق با مقررات ابلاغی تشخیص و در نتیجه به لحاظ عدم احراز تخلف موضوع ماده ۶۱ مقررات انضباطی مسند به ماده ۹۵ این مقررات حکم بر برائت صادر می‌گردد.

در خصوص شکایت باشگاه نساجی مازندران علیه باشگاه صنعت نفت و بازیکن آقای ابوباکار تراولی با طرح ادعای مشابه فوق نیز با توجه به اینکه بازی دو تیم در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ برگزار و شکایت باشگاه نساجی بر اساس استعلام به عمل آمده از سازمان لیگ در تاریخ ۱۴۰۳/۱/۱۵ مطرح شده است در نتیجه صرف نظر از صحت و سقم موضوع به لحاظ طرح شکایت خارج از مهلت مقرر ۲۴ ساعت مستند به مواد ۲۵ و ۹۰ مقررات انضباطی قرار توقف رسیدگی صادر می‌گردد. رای صادره ظرف مدت هفت روز قابل تجدید نظر خواهد بود.

منبع: فدراسیون فوتبال

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • شکایت سپاهان و نساجی رد شد
  • ۵۲ گروه راهداری در جاده‌های استان همدان فعالیت دارند
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • اغلب تخلفات در بین کارمندان ناشی از جهل به قوانین است
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین