Web Analytics Made Easy - Statcounter

راهپیمایی‌ها در شیلی که از اکتبر آغاز شده، در نتیجه افزایش هزینه‌های مربوط به حمل و نقل است که در نهایت، این اعتراضات به راهپیمایی‌های گسترده‌تر علیه سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی منجر شده است.

اخبار بین‌الملل-تصاویر منتشر شده از شیلی و اعتراضات مردم در پایتخت آن نشان می‌دهد حدود ۴۰ تا ۵۰ تن با استفاده از لیرزهای جیبی خود یک پهپاد پلیس ضد شورش را که بر فراز آنها در حرکت بود، هدف قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آنچه از این تصاویر مشهود است بعد از حدود ۲۰ ثانیه که این پهپاد در معرض اشعه‌های سبز لیزرهای معترضان قرار می‌گیرد، دچار نقص فنی شده و به آرامی به سوی زمین حرکت می‌کند و گرچه مدتی بعد ظاهرا کنترل خود را دوباره به دست می‌آورد اما سرانجام در معرض لیزرها، سقوط می‌کند. 

اینکه آیا لیزرهای جیبی توانایی ایجاد نقص فنی در پهپادها را دارند امری نامشخص است. اما یکی از متخصصان این حوزه اعلام می‌کند نقش لیزرها می‌تواند این باشد که جلوی دید دوربین‌های ناوبری آن را بگیرد و به این ترتیب کنترل‌کننده پهپاد از روی زمین نتواند آن را مهار کند و در عملکرد آن اختلال ایجاد شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورش شیلی پهپاد پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه امروز اعلام کرد که در درگیری‌های معترضان با نیرو‌های پلیس، شمار زیادی دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، همزمان با روز کارگر، معترضان در استانبول به خیابان‌ها آمدند و پلیس ترکیه برای متفرق کردن آنان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی روی آورد.

بیش از ۴۰ هزار پلیس در سراسر استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانع مسدود کرده‌اند.

نیرو‌های پلیس همچنین در نزدیکی ساختمان شهرداری استانبول با معترضان درگیر شده و برای متفرق کردن معترضان به استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله لاستیکی روی آوردند.

دولت ترکیه برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده است.

دیگر خبرها

  • جنایتی که تصاویر پهپاد اسرائیلی فاش کرد
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • ۱۲ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • حمله پلیس به محل تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد