Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد کاظمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: افزایش نرخ بنزین مدت‌ها است که هم در دولت و هم مجلس شورای اسلامی، جلسه‌های غیر علنی مجلس و کمیسیون‌ها و سازمان برنامه و بودجه مطرح است و فرضیه‌های مختلفی در این زمینه ارائه شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوا نیز که طبق دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و تمامی مصوبات آن به اذن رهبری لازم الاجرا است، افزایش قیمت بنزین یکی از این مصوبات آن بود که این تصمیم به عنوان یکی از مصوبه‌های این شورا اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم تاکید کرد: در این شرایط وظیفه دولت این است که قیمت‌ها را کنترل کند تا افزایش قیمت بنزین موجب تورم نشود و درآمد آن به اقشار کم‌درآمد و دهک‌های پایین جامعه اختصاص یابد.

کاظمی اظهار داشت: ریالی از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به جیب دولت نمی‌رود و در قالب طرح حمایت معیشتی به خانوارهای کم درآمد و زیر پوشش و دهک‌های پایین جامعه اختصاص پیدا می‌کند.

وی همچنین از افزایش نیافتن قیمت بنزین طی سال‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: در برنامه پنجم و ششم توسعه به دولت این اجازه داده شد که هر سال قیمت بنزین را حدود ۱۰ درصد افزایش دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور قطع با این روند افزایشی، قیمت بنزین با یک شیب مناسب جایگاه خود را پیدا می‌کرد و اینگونه شوک افزایش قیمت به جامعه وارد نمی‌شد.

کاظمی با بیان اینکه دولت باید افزایش ۱۰ درصدی قیمت بنزین را هر سال در دستور کار خود قرار می‌داد، در عین حال این روند را یک نقص از سوی دولت عنوان کرد.

طرح حمایت معیشتی و اصلاح قیمت و سهمیه بندی بنزین در راستای اجرایی شدن مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، از بامداد روز گذشته اجرا شد؛ به گفته معاون رئیس‌جمهوی و رئیس سازمان برنامه و بودجه بیش از ۶۰ میلیون شهروند ایرانی از منافع این طرح بهره مند می‌شوند و بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه بندی شد.

طبق اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر سه هزار تومان خواهد بود. همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر سه هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

بر مبنای اطلاعیه شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، سهمیه کامل آبان خودروهای شخصی از بامداد جمعه ۲۴ آبان ماه به کارت سوخت شخصی آن‌ها واریز می‌شود و این سهمیه به مدت ۶ ماه قابل ذخیره است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی همدان محمد کاظمی بنزین ملایر سهمیه بندی بنزین پروندهٔ خبری سهمیه‌بندی و نرخ جدید بنزین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی همدان محمد کاظمی بنزین ملایر سهمیه بندی بنزین مجلس شورای اسلامی همدان محمد کاظمی بنزین ملایر سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • مصوبات ساماندهی اجاره‌بها/ تعیین محدوده افزایش
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد