Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از رئیس قوه قضائیه درباره عفو و تخفیف احکام جمعی از دانشجویان تقدیر و تشکر کرد. ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ سیاسی سیاست ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم،‌ حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه درباره عفو و تخفیف احکام جمعی از دانشجویان تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این نامه آمده است: اقدام حضرت عالی در خصوص تلاش برای عفو و تخفیف حکم تعدادی از دانشجویان - که با اعتماد رهبر فرزانه انقلاب به پیشنهاد شما عملی شد- باردیگر رافت اسلامی و عقلانیت انقلابی نظام را به منصه ظهور گذارد.

متن کامل نامه تشکر حجت‌الاسلام رستمی خطاب به رئیس دستگاه قضا به شرح زیر است:

«حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و عرض تبریک میلاد شکوهمند پیامبر رافت و مهربانی  بر خود لازم دانستم ضمن قدردانی از رهبر حکیم انقلاب از حسن نظر جنابعالی هم در پیگیری عفو و تخفیف احکام برخی دانشجویان تشکر و قدردانی نمایم.

نیک مستحضرید دانشگاه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی با گسترش کمی و کیفی کم نظیر از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می آید، دانشگاهی که توانسته است علی رغم همه فرازها و فرودها موتور پیشران حرکت علمی کشور باشد و در عرصه دانش‌های نو، نه تنها طلایه‌دار پیشرفت در غرب آسیا، بلکه با کشورهای پیشرو در عرصه علم و فناوری رقابت نماید.

علی رغم همه پیشرفت‌ها، نهاد دانشگاه تا رسیدن به دانشگاه مطلوب در گام دوم انقلاب راهی دراز دارد.

یکی از مسائلی که می تواند سد راه حرکت پرشتاب علمی کشور باشد، حاشیه سازی منفعت‌طلبانه برخی دشمنان معارض و هم پیمانان سست‌ عنصر داخلی‌شان در فریب دانشجویان و تحریک آنان به اقداماتی ضد ملی است که در تاریخ انقلاب تجربه شده و البته آنچه گاهی بر حاشیه می‌افزود نوع مواجهه با این دانشجویان است.

اقدام حضرت عالی در خصوص تلاش برای عفو و تخفیف حکم تعدادی از دانشجویان -که با اعتماد رهبر فرزانه انقلاب به پیشنهاد شما عملی شد- باردیگر رافت اسلامی و عقلانیت انقلابی نظام را به منصه ظهور گذارد.

حمایت 6700 استاد دانشگاه آزاد از برخورد قوه قضائیه با مفسدان اقتصادیامام جمعه موقت همدان: پشتیبان ‌قوه قضائیه در برخورد با فساد و اجرای عدالت هستیم‌عضو کمیسیون اصل 90 مجلس:‌ کسی حق ‌سنگ‌اندازی در مسیر اقدامات قاطع قوه قضائیه را ندارد

ناگفته پیداست که دانشگاه برای رسیدن به قله کمال علمی و معرفتی و تربیتی علاوه بر فضای آزاداندیشانه و پویا، نیاز به قانونمداری و انضباط دارد و بر مسئولان محترم دولتی فرض است که پس از این اقدام مبارک، تلاش خود را برای برقراری یک فضای پرنشاط و البته منظم و به دور از حاشیه، دو چندان کنند.

امید است حرکت انقلابی و با نشاط جنابعالی -در تحقق عدالتخواهی عقلانی همراه با محافظت از آزادی‌های مشروع- در دستگاه قضایی بیش از پیش طعم شیرین عدل علوی را به مردم عزیز و نخبگان دانشگاهی بچشاند.

 و من الله التوفیق
مصطفی رستمی»

انتهای پیام/

R1541/P/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سیدابراهیم رئیسی قوه قضائیه حجت الاسلام مصطفی رستمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی قوه قضائیه سیدابراهیم رئیسی قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است

امام جمعه مبارکه گفت: جنبش دانشجویی و بیداری امروز جوانان در دانشگاه‌های دنیا مرهون روشنگری رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی امروز _جمعه، چهاردهم اردیبهشت ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه مبارکه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌های گذشته نامه‌ای خطاب به جوانان نوشتند و در نتیجه جهاد تبیین اینک جوانان دانشجو در آمریکا و بعد هم اروپا خواهان پایان قتل عام در فلسطین هستند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند در حالی که تنها درخواست دانشجویان عدم کشتار مردم بی‌گناه غزه است اما آنان شبانه به خوابگاه‌های دانشجویی حمله کرده و دانشجویان را با دستبند می‌برند که جلوه واقعی حقوق بشر آمریکایی است.

امام جمعه مبارکه با اشاره به اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا اضافه کرد: امروز موضوع غزه و فلسطین تنها مختص کشورهای اسلامی نیست بلکه این مسئله جهانی شده و دنیا شاهد برپایی اعتراض دانشجویان در دانشگاه بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و دانشگاهیان با اعتراض مسالمت‌آمیز مشغول حمایت از مردم فلسطین و غزه هستند و از سویی جهانیان شاهد برخوردهای خشن پلیس آمریکا و کشورهای غربی هستند و از این رو چهره واقعی آن‌ها دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به عملیات وعده صادق و پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: این عملیات غرورآفرین همه محاسبات و برنامه‌ریزی‌های دشمنان در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی علیه کشور ما را به چالش کشید.

وی افزود: با گذشت بیش از ۲۰ روز از انجام عملیات وعده صادق همچنان جهان و منطقه تحت تأثیر آن قرار دارد و باید از ۲۶ فروردین امسال (روز انجام این عملیات) به‌عنوان روز تاریخی و بزرگ یاد شود.

امام جمعه مبارکه همچنین با تبریک روز معلم گفت: معلمان همیشه جامعه‌ساز بوده‌اند و نقش معلمان و دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی بی‌بدیل و ارزشمند بوده است.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) افزود: گسترش و عمق‌بخشی به مفاهیم دینی و مذهبی به‌ویژه مذهب تشیع در زمان آن امام همان شکل گرفت و ایشان به‌عنوان رئیس مذهب جعفری معروف شدند و این مذهب در بین شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارد.

کد خبر 750313

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • اعلام همبستگی جمعی از دانشجویان ایرانی با دانشجویان آمریکایی
  • چرا تشکل های دانشجویی دانشگاه را اصل نمی دانند؟/ گزارش
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • فیلم/ اشاره رهبر انقلاب به اعترضات دانشجویان دانشگاه‌های دنیا
  • نماهنگ جدید شریک جرم منتشر شد
  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • بیداری امروز جوانان دنیا مرهون روشنگری رهبر انقلاب است
  • کارنامه سیاستهای مسکن پس از انقلاب و نتایج آن در یک قاب
  • روایتی از دیدار معلمان و دانشجویان فرهنگیان با رهبر انقلاب / مراکز تربیت معلّم را دستِ‌کم نباید گرفت