Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@12:38:34 GMT

جشنواره هنری برای دانشجویان در راه است

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۰۴۱

جشنواره هنری برای دانشجویان در راه است

ایسنا/زنجان مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: بسیاری از جریان‌های هنری سده اخیر در دانشگاه‌ها به هم خورده است.

ابوالفضل صابری ظهر امروز در نشست خبری جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در رابطه با برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: جشنواره هنری ققنوس به‌صورت سراسری در کل کشور اجرا می‌شود و مرحله استانی آن در زنجان با توجه به برنامه‌ریزی معاونت فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی به اجرا گذاشته شده و اختتامیه جشنواره نیز در بهمن‌ماه امسال همزمان با ایام دهه‌ فجر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای این جشنواره بحث هنر است، تصریح کرد: هنر انقلابی و هنر متعهدی که باید در خدمت آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرد و با توجه به سیاست‌هایی که در مجموع بسیج دانشجویی کشور در موضوع هنر اتفاق افتاده، نوع حمایت از هنرها، سبک‌ها و مکاتب هنری اصیل ایرانی و اسلامی مدنظر قرار گرفته و با توجه به شرایطی که در فضای کشور و استان دارد، این موضوع  به‌عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی بسیج دانشجویی در این بخش قرار گرفته است.

این مسئول بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در بدنه دانشجویی و هنر دانشجویی وجود دارد، سازماندهی و جریان‌دهی هنری ضعیف است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

صابری در رابطه با اهداف برگزاری جشنواره ققنوس، اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به زبان هنر، کشف استعدادهای هنری دانشجویی و بسیجی مرتبط با آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از آن‌ها، ترویج روحیه انقلابی و حماسی در محیط دانشجویی و ذهنیت دادن به این قشر و نیز جریان دادن به تولیدات و تفکرات سایر دانشجویان هنرمند در این راستا است.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه نقش دانشجو به طور اعم و دانشجوی بسیجی به صورت اخص، در پیشبرد فرهنگ و هنر جامعه و نیز جریان‌سازی در این زمینه بسیار اهمیت دارد، افزود: بسیاری از جریان‌های هنری سده اخیر در دانشگاه‌ها به هم خورده و به همین خاطر در تلاش هستیم که این انسجام در حوزه هنر دانشجویی رخ دهد؛ بر همین مبنا است که برگزاری جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در کل کشور برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه آثار جشنواره از آذرماه تا دی‌ماه دریافت می‌شود، اظهار کرد: اوایل بهمن‌ماه داوری آثار شروع شده و در ایام دهه‌فجر نیز اختتامیه را برگزار خواهیم کرد.

صابری در رابطه با موضوعات جشنواره، خاطرنشان کرد: بحث عدالت‌خواهی اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات صنفی دانشجویی و دانشگاه، اقتصاد مقاومتی، تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، دفاع‌مقدس، محور مقاومت، استکبارستیزی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، سبک زندگی اسلامی، تناقضات سبک زندگی مدرن، وفاق اجتماعی ایرانیان، جهاد اقتصادی، چهل سالگی انقلاب اسلامی، چهل سالگی بسیج تمدن نوین اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب، فرهنگ و هویت شهروندی از موضوعات عمومی جشنواره هنری دانشجویی ققنوس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسيج دانشجويي زنجان جشنواره ققنوس استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجوی متقاضی، صرفاً میتواند در یکی از بخش‌های جشنواره (بخش صحنه‌ای و بخش نمایشنامه نویسی) یا به عنوان کارگردان حاضر شوند (به غیر از بخش نمایشنامه نویسی)

جشنواره دارای ۲ بخش رقابتی است:
الف: بخش رقابت دانشجویان هنر‌های نمایشی (این بخشِ بر کارخلاق  و ایده‌های اجراییِ نوین و تجربی تاکید دارد)
ب: بخش رقابت دانشجویان سایر رشته‌ها 

دانشجویان متقاضی در هنگام ثبت نام، ملزم هستند گواهی اشتغال به تحصیل، مجوز نویسنده، مترجم و ناشرِ اثر پیشنهادی خود را در به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.  
پس از اعلام نتایج اولیه، هرگونه تغییر در شرایط درخواستی تنها با هماهنگی و موافقت دبیرخانه امکان پذیر است.

ستاد برگزاری جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاداسلامی به هر یک از آثار منتخب، کمک هزینه پرداخت خواهد کرد.

برای ثبت نام آثار خود را تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به نشانی    https://eas.iau.ir/fa/form/۲۸    ارسال کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس ۷۳۶۸۱۶۸۹ -۰۲۱ تماس گرفته و یا به نشانی پیام‌رسان ما در بله bashgahe_roshd@ مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • جای خالی وزرای علوم و بهداشت در سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی و انتقاد دانشجویان
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • دانشجویان باید با «تیتر» نقشه راه را به رؤسای دانشگاه‌ نشان دهند
  • دانشجویان باید با یک تیتر نقشه راه را به روسای دانشگاه‌ها نشان دهند
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد