Web Analytics Made Easy - Statcounter

این مسابقات که حکم انتخابی تیم ملی را داشت، طی روزهای ۲۲ الی ۲۴ آبان‌ماه به میزبانی البرز برگزار شد.

ووشوکار در قالب ۳۵ تیم از استان های سراسر کشور در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتند و در دو بخش ساندا و تالو به رقابت پرداختند.

نفرات برتر این مسابقات جواز حضور در مرحله نخست اردوی تیم ملی بزرگسالان را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی ووشوی ایران، سال آینده مسابقات قهرمانی آسیا در هند را پیش رو دارد.

در پایان این مسابقات و در مجموع دو بخش ساندا و تالو تیم استان زنجان با پنج مدال طلا و یک برنز، سکوی قهرمانی را فتح کرد.

تیم تهران الف با دشت سه مدال طلا، سه نقره و ۲ برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید و تیم فارس با سه مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز به مقام سومی رسید.

همچنین در بخش ساندا تیم تهران الف بهترین عملکرد را داشت و با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد.

هرمزگان با ۲ مدال طلا و یک نقره به نایب قهرمانی رسید. تیم ساندای هرمزگان که عملکرد فراتر از انتظاری در مسابقات امسال داشت، هر سه مدال خود را در اوزان سبک به دست آورد.

عنوان سومی نیز به تیم البرز الف با یک مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز رسید.

تیم مازندران که از قطب‌های این رشته رزمی در کشور محسوب می‌شود در مسابقات امسال عملکرد بسیار ضعیف و دور از انتظاری داشت.

در حالی‌که این استان در بخش ساندا همواره از بهترین‌ها بوده است در مسابقات امسال حتی موفق به کسب یک مدال برنز نشد تا عملکرد قابل تامل و سوال برانگیزی داشته باشد.

در حالی که مازندران، مربیان کاربلد و قهرمانان به نامی دارد، این نتیجه برای یکی قطب‌های ووشوی کشور نگران کننده است و بنظر می‌رسد که مسئولات هیات ووشوی مازندران باید در تصمیمات خود تجدید نظر کرده و با استفاده از مربیان کاربلد استان خود، زمینه مناسبی را برای جبران این شکست فراهم کنند.

در بخش ساندا (مبارزه)، قهرمانان به نامی در مسابقات کشوری حضور داشتند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم «افشین سلیمی» در حالی به مدال طلا رسید که نفرات شاخصی چون «فرود ظفری» دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا و طلای بازی‌های کشورهای اسلامی، «حمید کیانیان» قهرمان جوانان جهان و «علیرضا ریگی» قهرمان جوانان آسیا را شکست داد تا طلای نابی را دشت کند.

در تالو نیز «سیدمحمد حسینی» که چندی پیش در مسابقات جهانی بزرگسالان به اجرای فرم پرداخت در مسابقات قهرمانی کشور یک ستاره به تمام معنا بود.

او در سه فرم حضور داشت و به تنهایی سه مدال طلای دشت کرد تا نقش اصلی را در قهرمانی تیم زنجان ایفاء کند.

«محمدعلی مجیری» جوان ۱۸ ساله‌ای که به تازگی در جهانی شانگهای به مدال ارزشمند طلا رسید نیز در مسابقات کشوری در ۲ فرم شرکت کرد و یک طلا و یک نقره برای تیم اصفهان گرفت.

حضور قهرمانان سرشناس که دارای مدال‌های متعدد جهانی و قاره‌ای در رده‌های سنی مختلف هستند موجب شد تا مسابقات کشوری امسال از سطح فنی بالایی برخوردار باشد.

بنظر می‌رسد نسل جدیدی از ووشوکاران شایسته در راه هستند که می‌توانند ووشوی ایران را همچنان در مسیر موفقیت قرار دهند.

برچسب‌ها فدراسیون ووشو ووشوی قهرمانی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ووشو ووشوی قهرمانی کشور فدراسیون ووشو ووشوی قهرمانی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود رفتند و موفق به کسب 2 مدال نقره و برنز شدند.

در فینال کمتر از 19 سال محمد چنگانیان با شکست مقابل حریف کویتی خود به مدال نقره دست پیدا کرد. در دیگر بازی امروز در رده سنی کمتر از 13 سال، امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی قرار گرفت و حریف خود را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از 17 سال برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها نتیجه را به عبدالله علی از کشور کویت واگذار کرد و چهارم شد. همچنین در رده سنی 19 سال، سیدمبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت رفت و او نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور
  • پایان کار نمایندگان ایران در قطر جونیور با کسب دو مدال نقره و برنز
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایرانی با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • قهرمانی ایران در انتخابی جام جهانی ووشو
  • انتخابی جام جهانی چین/ ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • 6 طلا برای ووشوی ایران در انتخابی جام جهانی
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال