Web Analytics Made Easy - Statcounter

تکذیب دخالت مجمع تشخیص مصلحت نظام در تعیین نرخ جدید بنزین، عادلانه‌سازی یارانه بنزین، اواسط آذرماه؛ برگزاری کنگره حزب ندا، دشمن درصدد ناآرامی و آشوب در عراق و لبنان برای تلخ کردن کام مردم منطقه است برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۵ آبان ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکذیب دخالت مجمع تشخیص مصلحت نظام در تعیین نرخ جدید بنزین

مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتشار تکذیبیه‌ای شایعات و جملات منتسب به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره قیمت بنزین را تکذیب کرد. این تکذیبیه مؤکداً بیان می‌دارد، رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ مصاحبه، سخنرانی یا پیامی در تایید یا حمایت از افزایش نرخ بنزین در روزهای اخیر نداشته اند.

 

در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز هیچ بحثی درباره گران شدن بنزین مطرح نبوده است و هرگونه تصمیم‌گیری در این باره از اختیارات دولت و مجلس به شمار می‌رود.

 

تشکر و قدردانی از آیت‌الله رئیسی به دلیل پیگیری عفو و تخفیف احکام برخی دانشجویان

در پی عفو و تخفیف احکام جمعی از دانشجویان، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با انتشار پیامی، از رئیس قوه قضائیه، تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«آیت الله سید ابراهیم رئیسی

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و عرض تبریک میلاد شکوهمند پیامبر رافت و مهربانی بر خود لازم دانستم ضمن قدردانی از رهبر حکیم انقلاب از حسن نظر جناب عالی هم در پیگیری عفو و تخفیف احکام برخی دانشجویان تشکر و قدردانی نمایم.

نیک مستحضرید دانشگاه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی با گسترش کمی و کیفی کم نظیر از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی به حساب می‌آید، دانشگاهی که توانسته است علی رغم همه فرازها و فرودها موتور پیشران حرکت علمی کشور باشد و در عرصه دانش‌های نو، نه تنها طلایه دار پیشرفت در غرب آسیا بلکه با کشورهای پیشرو در عرصه علم و فناوری رقابت نماید.

علی رغم همه پیشرفت‌ها، نهاد دانشگاه تا رسیدن به دانشگاه مطلوب در گام دوم انقلاب راهی دراز دارد.

یکی از مسائلی که می‌تواند سد راه حرکت پرشتاب علمی کشور باشد، حاشیه سازی منفعت طلبانه برخی دشمنان معارض و هم پیمانان سست‌عنصر داخلی‌شان در فریب دانشجویان و تحریک آنان به اقداماتی ضد ملی است که در تاریخ انقلاب تجربه شده و البته آن چه گاهی بر حاشیه می‌افزود نوع مواجهه با این دانشجویان است.

اقدام حضرت عالی در خصوص تلاش برای عفو و تخفیف حکم تعدادی از دانشجویان - که با اعتماد رهبر فرزانه انقلاب به پیشنهاد شما عملی شد - بار دیگر رافت اسلامی و عقلانیت انقلابی نظام را به منصه ظهور گذارد.

 

عادلانه‌سازی یارانه بنزین

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در یادداشتی نوشت: اصلاح قیمت بنزین بالاخره پس از چند سال بحث و بررسی در دولت، پنجشنبه شب کلید خورد. من ترجیح می‌دهم اسم این سیاست دولت را عادلانه‌سازی یارانه بنزین بنامم. چرا که قرار نیست از حجم یارانه پرداختی بنزین به مردم حتی یک ریال کم شود. صرفاً قرار است بخشی از یارانه بنزین که تابه‌حال تابع مصرف هر فرد بود، حالا به شکل مستقیم داده شود. اقتصاددانان دهه‌هاست نسبت به ناعادلانه بودن، غیربهینه بودن و هزینه‌زا بودن یارانه پنهان بنزین و حامل‌های انرژی در کشور هشدار داده و بارها و بارها خواستار واقعی‌سازی قیمت حامل‌های انرژی و بنزین شده‌اند. اما دولت در چند سال گذشته در حال بررسی طرح‌های مختلف مطرح شده در این حوزه بود و به دلایلی که در ادامه خواهم گفت با پیچیدگی‌های متعددی برخورد کرد. اما بالاخره با بررسی جمیع جوانب و شرایط کشور، دولت پس از سال‌ها بررسی کارشناسی به این نتیجه رسید که بهترین راهکار، سهمیه‌بندی بنزین برای هر خودرو و افزایش قیمت بنزین غیرسهمیه‌ای به ۳ هزار تومان است. این تصمیم بسیار سخت بود.

 

همه با اقتصاددانان همراهند که بنزین ارزان موجب مصرف بیش از حد، قاچاق گسترده، از بین رفتن منابع کشور، کاهش منابع بودجه و در نتیجه کسری بودجه شده و این یارانه نه تنها اثرات جانبی مثبت (مثل یارانه آموزش یا یارانه شیر مدارس) ندارد بلکه اثرات جانبی منفی (همانند افزایش آلودگی، کاهش بهره‌وری و...) دارد. همچنین غالب افراد متخصص هم‌نظر بودند که بنزین ارزان نه تنها به عدالت توزیعی نمی‌انجامد که به نفع ثروتمندان و دهک‌های بالای درآمدی تمام می‌شود. اما این همه ماجرا نبود، سمت دیگر این حدیث مفصل و پیچیده هم دو استدلال و دو نگرانی کلیدی بود: اولین نگرانی این بود که با افزایش قیمت بنزین، معیشت مردم خصوصاً آنهایی که با ماشین کار می‌کنند یا خانوارهای کوچکی که یک ماشین دارند و در شهرهای بزرگ به سختی ممکن است زندگی کنند به خطر می‌افتاد. من بارها و بارها نگرانی رئیس‌جمهوری را از ضربه خوردن معیشت اقشار ضعیف که ممکن است خانوارهایی کوچک و یک ماشین داشته باشند و آن ماشین راه ارتزاق آنها باشد را به چشم خودم دیدم.   نگرانی دوم تبعات و اثرات تورمی ناشی از افزایش قیمت بنزین بود. به این پازل چند وجهی یک مسأله دیگر را هم باید اضافه کرد. در دو سال گذشته پس از بدعهدی رئیس‌جمهوری قلدر امریکا، شوک‌های متعدد و سهمگینی به معیشت مردم وارد شد. رئیس‌جمهوری همواره دل‌نگران اثرات این شوک‌ها بر زندگی طبقات ضعیف جامعه بودند و بارها و بارها با پیگیری‌های جدی بر ایجاد منبعی برای کمک نقدی و کالایی به مردم تأکید می‌کردند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای اجازه چنین کمک‌هایی را نمی‌داد.

 

 

اواسط آذرماه؛ برگزاری کنگره حزب ندا

کنگره حزب ندای ایرانیان در اواسط آذرماه سال جاری برگزار می شود. در این کنگره که درون تشکیلاتی است، قرار است اعضای جدید شورای مرکزی حزب انتخاب شده و در مورد یازدهمین دوره انتخابات مجلس همفکری شود.

 

بنابراین گزارش، سیدصادق خرازی هم اکنون دبیرکلی حزب ندای ایرانیان را برعهده دارد. حزب ندای ایرانیان از جمله احزاب اصلاح‌طلب است که محور فعالیت خود را جوانان اصلاح‌طلب قرار داده و در دو شورای هماهنگی جبه اصلاحات و شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عضویت و حق رای دارد.

 

برای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، مجید فراهانی دبیرکل وقت حزب ندا توانست در لیست اصلاح‌طلبان برای شهر تهران قرار بگیرد و وارد این پارلمان محلی شود.

 

مهلت ویرایش و تکمیل مراحل ثبت‌نام داوطلبان تصدی منصب قضاء مناطق محروم استان‌های جنوب شرق

معاون منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد: بدینوسیله به اطلاع داوطلبان تصدی منصب قضاء ویژه مناطق محروم استان‌های جنوب شرق کشور سال 1398 که در شهریور ماه سالجاری نسبت به ثبت نام خود اقدام نموده اند می‌رساند، حسب اعلام مرکز آموزش معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، حدود 670 نفر از داوطلبان مذکور به شرح لیست مندرج در فایل پیوست ضرورت دارد نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

سامانه ثبت نام از روز شنبه مورخ 1398/08/25 لغایت دوشنبه مورخ 1398/08/27جهت ویرایش اطلاعات و تکمیل مراحل ثبت نام به نشانیdadgostari-kr.ir باز خواهد شد.

لذا ضرورت دارد، داوطلبان براساس لیست اعلامی و در مهلت تعیین شده نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام و در پایان کدرهگیری دریافت نمایند.

 

دشمن درصدد ناآرامی و آشوب در عراق و لبنان برای تلخ کردن کام مردم منطقه است

«علی اکبر ولایتی» در جمع اعضای شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در دوازدهمین نشست این مجمع با گرامیداشت یاد اعضای شهید و فوت شده از جمله آیت الله آصف محسنی با اشاره به تحولات جهان اسلام گفت: استکبار جهانی به رهبری آمریکا از شکست راهبرد خاورمیانه جدید و جنگ های نیابتی در منطقه غرب آسیا دست به اقداماتی زده تا شاید بتواند اهداف شوم که تامین امنیت رژیم صهیونیستی و تسلط بر شریان های اقتصادی و انرژی منطقه است را به دست آورد.

 

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: بازسازی جایگاه رهبری استکبار جهانی به عنوان هژمونی برتر، ترویج و تقویت ملت های اسلامی به فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب و جلوگیری از رشد روزافزون اسلام به عنوان فرهنگ متعالی از دیگر اهداف استکبار جهانی به رهبری آمریکاست.

 

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در عملی نشدن اهداف اش ادامه داد: اقدامات انجام شده برای تضمین امنیت رژیم اشغالگر قدس همچون انتقال پایتخت از تل آویو به قدس شریف از دیگر اقدامات استکبار جهانی است.

 

وی گفت: به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان اراضی رژیم اشغالگر، حمایت های تسهیلاتی برای تقویت گنبد آهنین و تجزیه و تسلیح ارتش صهیونیستی، شکست تابوی برخی کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی، ایجاد فشار حداکثری به ایران، خروج از برجام و تشکیل تحریم های همه جانبه و تلاش برای براندازی حکومت و دولت های قانونی محورهای مقاومت از جمله مواردی است که آمریکا با همکاری و هماهنگی رژیم صهیونیستی و برخی سران مرتجع عرب علیه جهان اسلام طراحی، سازماندهی و اجرا کرده اند.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ادامه داد: محور مقاومت نیز با سیاست های مقاومت در مقابل این اقدامات فعال است و گام ها و طرح های خود را پیگیری و اجرا نموده است و به تشریح طرح مقاومت قرن و پاسخ به زیاده خواهی های دشمنان پرداخته است.

 

 

پیوستن ایران به FATF برای کشور یک ضرورت است

«عبدالرضا هاشم زایی» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر ضرورت تصمیم گیری در رابطه با لوایح چهارگانه گفت: در دنیا شاید دو الی سه کشور هستند که به FATF  نپیوسته اند و قطعا نپویستن به آن مشکلاتی رابرای مراودات بانکی کشورها ایجادمی کند ،اگر ما هم به FATFنپیوندیم مشکلاتی برای مراودات بانکی و اقتصادی مان با دنیا ایجاد می شود.

 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت مجدد به ایران برای پیوستن FATFاظهارداشت: با توجه به ضرورت موضوع قطعا باید مجمع طی یکسال گذشته نسبت به این لوایح تصمیم گیری می کرد. آقایان در مجمع نظرشان چه مخالفت و چه موافقت با این لوایح باشد باید سریعتر در این رابطه اعلام نظر کنند و اتفاقا شفاف رای خود را چه مخالفت و چه موافقت به مردم اعلام کنند./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد وحدت هفته کتاب استان بوشهر اصفهان کانون های مساجد اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ظهر چهارشنبه در آئین افتتاحیه ستاد برگزاری دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ۲۵۰۰ شهید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ترویج معنویت، ترویج عطر شهدا است، با ترویج عطر شهدا می‌توان کشور را در برابر تهاجمات دشمن مصون و رفاه و همدلی ایجاد کرد.

وی یادآور شد: شهدا الگو مقاومت بودند و در این کنگره‌ها مطرح می‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری اذعان داشت: بزرگداشت شهیدان برای کشور، آینده نظام و انقلاب حیاتی و ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: ایران برای اولین بار مقابل رژیم صهیونیستی شجاعانه ایستاد وو این رژیم را سر جای خود نشاند که این نشأت گرفته از دفاع مقدس و سیره شهدا است.

حیدری با بیان اینکه کنگره تنها بزرگداشت نیست افزود: کنگره حرکتی برای انتقال سیره و منش شهدا جهت امید آفرینی می‌باشد، حرکت شهدا مقتدرانه در مقابل دشمن ایستادن است.

وی اظهار کرد: باید برای کنگره شهدا نقشه راه در قالب هیأت اندیشه ورز تدوین کنیم و به نسل آینده انتقال دهیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: برای توسعه آثار فاخر کتاب و فیلم، سرگذشت پژوهی برای نسل سوم و چهارم ضروری است.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: تأثیر گذارترین زبان هنر است، گفت: باید از حداکثر ظرفیت هنر استفاده کنیم و دفاع مقدس به گونه‌ای روایت شود که برای نسل جوان و نسل جدید قابل لمس و فهم باشد.

حیدری افزود: کنگره فرصتی برای نهضت روایت گری می‌باشد، جهاد تبیین باید جوری باشد که با ذائقه جوانان و نوجوانان تطبیق داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله در بین نسل‌ها اذعان داشت: کنگره فرصتی برای بازسازی این فاصله‌ها است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رخداد عظیم در استان حضور مردم پای صندوق‌های رأی بود و این بیانگر وفاداری مردم در تمام عرصه‌های انقلاب است.

کد خبر 6087929

دیگر خبرها

  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • برگزاری مجمع هیات ژیماستیک استان سمنان
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود