Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@13:10:13 GMT

آیا سرطان پستان درمان پذیر است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۴۴۷۲

آیا سرطان پستان درمان پذیر است؟

یک تخصص خون و سرطان بالغین، در پاسخ به این سوال که آیا سرطان پستان درمان پذیر است یا خیر، گفت: سرطان پستان در مراحل اولیه به خصوص در مراحلی که هنوز به نقاط دیگر بدن حمله نکرده است، درمان می شود.

به گزارش ایران آنلاین، دکتر صفا نجفی در ارتباط با روش های درمان سرطان پستان اشاره کرد و افزود: درمان اصلی سرطان پستان، جراحی است و درمان های دیگر، به درمان جراحی کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران ادامه داد: هرچه اندازه تومور بیشتر شود، می توان از درمان های کمکی مثل شیمی درمانی، هورمون درمانی و...، به درمان سرطان پستان کمک کرد.

دکتر نجفی با عنوان این مطلب که سرطان پستان انواع مختلف دارد، گفت: ۲۰ درصد از سرطان های پستان دارای گیرنده فاکتور رشدی اپیدرمال egfr یا her2 هستند.

این متخصص خون و سرطان بالغین، با بیان این مطلب که سه دهه است در دنیا برای فاکتور her2 مهار کننده های جدیدی ساخته اند، افزود: داروی هرسپتین برای بهبود این نوع سرطان های پستان موثر است.

وی افزود: در کل تاریخ درمان سرطان های پستان، هیچ دارویی مشابه با مونوکولونال آنتی بادی های ضد her2 نتوانسته است باعث افزایش بقای این بیماران شود.

دانشیار جهاد علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که اثربخشی داروهای آنتی بادی در سرطان پستان باعث انقلاب درمانی شده است، تاکید کرد: درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان باید کامل باشد، و گرنه طول عمر بیماران قطعا کاهش پیدا می کند.

دکتر نجفی در ارتباط با مزایای پوشش بیمه ای داروی هرسپتین، گفت: در سال ۱۳۹۴ یک تحقیق در جهاد دانشگاهی به منظور میزان استفاده از این دارو انجام شد که فقط ۳۰ درصد بیماران موفق به خرید این دارو می شدند. اما همین بررسی در تیر ماه سال ۹۸ انجام شد که مشخص گردید با توجه به وجود داروی ایرانی در کشور، بیش از ۹۸.۸ درصد بیماران از این دارو استفاده کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه داروی هرسپتین فقط برای همین ۲۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان پستان اثربخشی دارد، تصریح کرد: باید از وزارت بهداشت به خاطر دادن مجوز استفاده از این دارو، تشکر کرد. همچنین از بیمه ها که این دارو را پوشش داده اند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۴۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار

سازمان غذا و دارو، از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابراین گزارش،در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار