Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@06:13:19 GMT

رتبه نخست دانشگاه امیرکبیر در حوزه کارآفرینی

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۵۳۴۱

رتبه نخست دانشگاه امیرکبیر در حوزه کارآفرینی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر سیداحمد معتمدی در سیزدهمین گردهمایی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه در بحث کارآفرینی اقدامات بسیار خوبی انجام داده و اکنون در این زمینه رتبه نخست را میان دانشگاه های کشور به دست آورده است.

وی با اشاره به فعالیت کارآفرینانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: به دلیل نتایج خوبی که در این حوزه به دست آورده ایم در حال جذب بودجه های خوبی در این هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در حوزه مهارت افزایی نیز فعالیت های متعددی در این دانشگاه صورت گرفته اما در میانه راه قرار داریم. در مجموع می توان گفت که دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر کمی و کیفی در بین ۵ دانشگاه صنعتی کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: بار اصلی موفقیت های دانشگاه بر دوش اعضای هیات علمی است و باوجود تمام مشکلات مالی دانشگاه اما اعضای هیات علمی تلاش کردند که این مشکلات اثری بر فعالیت های آنها نداشته باشد.

معتمدی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۶ شاخص را در برنامه راهبردی خود تعیین کرده تا بتواند از دانشگاه نسل اول به نسل سوم دست برسیم، تاکید کرد: اصلاح ساختار، بازنگری برنامه آموزشی، ارتقا علمی، توسعه و تحقیقات دانش بنیان، برنامه توسعه همکاری علمی و بین المللی و برنامه توسعه فیزیکی دانشگاه ازجمله این شاخص ها است.

وی با اشاره به بازنگری ساختار دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ساختار دانشگاه باید متناسب با اهداف آن باشد در این راستا چارت دانشگاه بازنگری شد و به زودی ابلاغ می شود. در چارت جدید دانشگاه ۶ پردیس طراحی شده است که برنامه داریم بیشتر فعالیت ها را به این پردیس ها واگذار کنیم. شرح وظایف این پردیس ها به تصویب هیات امنای دانشگاه رسیده و لازم اجرا است.  

وی ادامه داد: طرح بهره وری از سوی وزارت علوم مطرح شد که محور اصلی این طرح درخصوص حق التدریس ها است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز طرح خود را در این راستا به وزارت علوم ارائه کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف دانشگاه باید بازنگری برنامه های درسی آغاز می شد، گفت: این رویه آغاز شده و براساس آن برنامه داریم مباحث مربوط به مهارت افزایی و کارآفرینی را در برنامه های درسی بگنجانیم.

معتمدی با بیان اینکه بیش از۵۰ درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای مرتبه دانشیاری و استادی هستند، تاکید کرد: تنها چند دانشگاه کشور این رویه را دنبال می کنند.

وی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۱۲۵ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه صنعتی امیرکبیر استخدام شده اند، افزود: در واقع به صورت سالانه حدود ۲۵ نفر در این دانشگاه جذب شده اند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ۱۵۰ نفر تبدیل وضعیت داشتیم و تعدادی از اساتید دانشگاه نیز بازنشسته شده اند که درحال حاضر از توان اساتید بازنشسته در فرآیندهای آموزشی و پژوهشی استفاده می شود.

معتمدی تاکید کرد: همچنین درحال حاضر ۳۱ استاد همکار در دانشگاه فعالیت می کنند که برنامه داریم از توان این اساتید بیشتر در دانشگاه استفاده شود.

وی عنوان کرد: این دانشگاه در بحث پژوهش به خصوص در حوزه های ارتقا، فناوری و نوآوری فعالیت های مختلفی انجام داده که این روند در رتبه بندی ها مشاهده می شود.

کد خبر 4773827 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی امیرکبیر کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه تهران دانشگاه ها دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش پزشکی باقر لاریجانی تکمیل ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی تهران اعضای هیات علمی مدیران دانشگاهی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مراسم شصت و دومین جایزه البرز از ۵ دانشمند تقدیر شد که ۳ نفر آنها از دانشمندان بنام کشور و یک دانشمند زیر ۴۰ سال و جوان است.

اسامی این دانشمندان به این شرح است:

دکتر حسین بلندی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و پدر ماهواره ایران است. وی همچنین مجری طراحی و ساخت ماهواره‌های نوید و ظفر بوده است.

دکتر شمس السادات زاهدی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و اولین بانوی دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت است.

دکتر مسعود صلواتی نیاسر، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان و چهره برجسته نانوی ایران است.

دکتر  سید علی ملک حسینی، پدر پیوند کبد ایران است.

در بخش دانشمندان زیر ۴۰ سال و جوان جایزه البرز به دکتر امیرحسین آبادی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایزه البرز اعطا شد.

وی در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی روشی را برای تشخیص زودهنگام سرطان دستگاه گوارش ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • کمبود یک هزار عضو هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور