Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود حاج محمدخانی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قوای طبیعی بدن وظیفه رشد و نمو، هضم غذا و ساختن خون در کبد را بر عهده دارد.

او بیان کرد: پس از مرحله تکامل نقش اصلی در سوخت و ساز بدن بر عهده کبد است اما سایر اعضای بدن به ویژه کلیه‌ها، قلب و دستگاه گوارشی هم در آن دخیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اختلال در سوخت و ساز بدن علاوه بر دقت به فعالیت کبد، باید به نکاتی همچون پرهیز از کم خوابی، عدم تحرک و ورزش، پرخوری، عدم مصرف غذاهای چرب و شیرین توجه کرد.

حاج محمد خانی ادامه داد: افرادی که اختلالات غدد دارند پرهیز از حذف وعده صبحانه و شام، پرهیز از رژیم‌های غیراصولی تغذیه، پرهیز از خواب در روز به ویژه عصرها، زیاده روی در مسائل جنسی را نداشته باشند و در صورتی که اختلال به این دلایل باشد باید نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.

او بیان کرد: دمنوش بابونه در تنظیم فعالیت غدد برای سوخت و ساز بدن مفید است، به این صورت که بابونه را با آب جوش مخلوط و پس از ده دقیقه میل کنند.

دمنوش ترکیب گیاهان استوخودوس، سنبل الطیب، رازیانه و نعنا که افراد می‌توانند این گیاهان را با آب جوش ترکیب و دمنوشی تهیه و میل کنند. همچنین که این دمنوش برای افرادی که اختلالات عصبی سیستم گوارشی، بی‌اشتهایی و به دنبال آن ضعف در سوخت و ساز بدن دارند بسیار مفید است. دمنوش ترکیبی گیاهانی چون زیره سبز، رازیانه، تخم کرفس، اویشن مرزنجوش، سیاهدانه به افراد چاق کمک می‌کند که سوخت و ساز بدنشان را بالا ببرند و لاغر شوند؛ این دمنوش به این صورت تهیه می‌شود که گیاهان ذکر شده را در آب جوشانده و سپس میل کنند.

او تصریح کرد: برای تقویت سوخت و ساز بدن استفاده از بادام برای بزرگسالان توصیه می‌شود. به این صورت که روزانه ۶ الی ۸ عدد بادام تازه میل کنند و برای کودکان نیز بادام را با شیر مخلوط کنند و بهره ببرند و مصرف روزانه از میوه‌های سیب، گلابی و نارگیل به سوخت و ساز بدن کمک بسزایی می‌کند. همچنین در کسانی که غلبه رطوبت و سردی دارند دارچین کمک شایانی به آنها می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی توصیه کرد: افراد برای تنظیم سوخت و ساز بدنشان سبوس و جوانه‌های انواع گیاهان را در برنانه غذایی خود جای دهند و به ویژه افرادی که کم خون از جوانه یونجه و شبدر استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دمنوش گیاهی اخبار سلامت سوخت و ساز بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سوء جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویتامین B۱۲ یک ویتامین ضروری است که بدن به آن نیاز دارد، اما نمی‌تواند به تنهایی آن را تولید کند، بنابراین باید برای دریافت آن از رژیم غذایی مناسب پیروی شود؛ ویتامین B۱۲ برای تولید DNA بسیار مهم است و نقش کلیدی در تولید گلبول‌های قرمز دارد.

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سو جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند، در صورتی که در معرض کمبود این ویتامین قرار دارید، مکمل‌های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید؛ کمبود ویتامین B۱۲ را نباید نادیده گرفت، زیرا کمبود طولانی مدت آن باعث بروز مشکلات جدی سلامتی می‎‌شود.

علائم مراحل اولیه کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود خفیف ویتامین B۱۲ ممکن است با علائم خاصی همراه نباشد. با این وجود، رایج‌ترین علائم اولیه آن شامل ضعف، خستگی، از دست دادن اشتها، کاهش وزن بدون دلیل، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، افسردگی و تحریک‌پذیری می‌شود.

تأثیرات طولانی‌مدت کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود ویتامین B۱۲ در طولانی مدت باعث بروز مشکلات سلامتی جدی می‌شود. این موارد شامل بی‌حسی و گزگز دست و پا، از دست دادن بینایی، اختلال شناختی و از دست دادن حافظه می‌‎شود؛ همچنین، ممکن است منجر به احساس گیجی، مشکلات راه رفتن و مشکلات گفتاری شود.

چه غذاهای حاوی ویتامین B۱۲ است؟

گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و محصولات لبنی به صورت طبیعی سرشار از ویتامین B۱۲ است. هیچ منبع گیاهی دارای ویتامین B۱۲ نیست، بنابراین افرادی که از رژیم‌های غذایی گیاهی پیروی می‎‌کنند، باید از غذاهای غنی شده با ویتامین B۱۲ استفاده کنند؛ افرادی که نمی‌توانند نیاز ویتامین B۱۲ بدن خود را از طریق رژیم غذایی تأمین کنند، لازم است با تجویز پزشک از مکمل‌های این ویتامین استفاده کنند.

کد خبر 750589

دیگر خبرها

  • ۹ توصیه ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد 
  • هشدار نارنجی در آخر هفته برای استان‌های شمالی
  • هشدار نارنجی وضعیت جوی برای استان‌های شمالی در آخر هفته
  • اشتیاق بانوان مازندرانی از شکوفه‌های نارنج / جای خالی مدیریت بر ماندگاری یک سنت دیرینه
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • صدایی که چهره خانم معلم را نگران می‌کرد
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟