Web Analytics Made Easy - Statcounter

کراتین فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. از اثبات تاثیر آن در مغز گرفته تا قوت بخشیدن به تولید تستوسترون و خواص ضد افسردگی و آنتی اکسیدان آن.

طرفداری- اول از همه با این موضوع شروع کنیم که کراتین چیست؟ کراتین، ماده‌ای کاملا طبیعی است که در بدن خود ما وجود دارد. بیشتر، کراتین را می‌توان در عضلات پیدا کرد اما کاملا هم به نحوی نیست که فقط و فقط از طریق خود ما تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مواد خوراکی و گوشت و ماهی، اصلی ترین منبع کراتین به حساب می‌آیند که با ورود به بدن، در عضلات ذخیره می‌شوند. این مواد وظیفه‌شان کاملا ساده است؛ آن ها منبع اصلی برای سوخت و ساز عضلات هستند. 

یعنی برای داشتن عضلاتی ستبر، به داشتن مقدار فراوانی کراتین نیاز داریم و یکی از دلایل مهمی که ورزشکاران و بدنسازان، به‌منظور تقویت عملکرد و بدن خود در باشگاه های بدنسازی آن را در قالب مکمل مصرف می کنند، همین است. امروزه مصرف کراتین، چه در ایران و چه در خارج از کشور، به امری الزامی تبدیل شده است که در کل اتفاق بدی نیست اما باید در مورد کراتین هایی که وارد بدن‌مان می شوند و شکل صحیح مصرف آن ها، اطلاعات بیشتری کسب کنیم. توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع تاسیس باشگاه بدنسازی در ایران

پاسخگویی بدن به مصرف کراتین، به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد که یکی از آن ها، ممکن است به منابع اولیه آن در بدن بستگی داشته باشد. در واقع افرادی که کراتین کمی در بدن‌شان وجود داشته باشد، نسبت به مکمل‌ها و بهترین مکمل‌های 2019 پاسخ بهتری خواهند گرفت.

نحوه مصرف

اگر کراتین همراه با عذاهای حاوی کربوهیدرات استفاده شود، سریع‌تر جذب بدن خواهد شد. تحقیقات ثابت کرده که مصرف مکمل کراتین، در ورزش‌هایی چون وزنه برداری و دو و میدانی که نیاز به تمرینات پرتلاش و انفجاری دارند، توان ورزشکاران را دو چندان خواهد کرد. از این رو، در مسابقه یا برنامه های تمرینی در آن شدت تمرینات بسیار زیاد است و بین تمرینات زمان کمی برای استراحت وجود دارد و همچنین در مسابقات و برنامه هایی که به استقامت وابسته هستند، کاملا مصرف کراتین در اولویت قرار دارد. اگر دنبال راهی برای مصرف آسان و خوش طعم کراتین هستید، توصیه می‌شود به جای اینکه با آبمیوه مصرف کنید، آن را با آب یا شیک پروتئین بهم زده و میل کنید.

برخی از بدنسازان و ورزشکاران، مخلوط آبمیوه با کراتین را دوست دارند اما باید این نکته را آویزه گوش کرد که کراتین، به خودیِ خود با سرعت زیاد وارد جریان خون می شود و نیازی نیست با آبمیوه، این فرآیند را تسریع بخشید. همچنین این موضوع که آبمیوه شکر و کالری بیشتری دارد، باید در انتخاب‌تان نقش داشته باشد.

عوارض مصرف

از مهم‌ترین عوارض مصرف کراتین، می توان به این اشاره کرد که برای کلیه چندان دوست خوبی نیست. البته در این مورد هم فرضیه زیاد است و برخی یافته‌ها، بی خطر بودن آن را برای کلیه اعلام کرده‌اند. همانطور که ذکر شد، کراتین از گوشت و ماهی به دست می آید. با این حال در کبد و پانکراس، گلیسین، آرژنین و متیونین سنتز می‌شود. تقریبا 95 درصد در عضله، اغلب به شکل فسفوکراتین ذخیره می شود. فسفوکراتین و کراتین، واقعا موادی هستند که برای بازسازی دوباره عضلات در طول تمرین‌های سخت و نفس‌گیر، به کمک ما می آیند اما خب این ذخایر هم محدود هستند و پس از مدتی که در باشگاه، تمرینات انجام می دهیم، این ذخایر تمام می شوند و این نیاز احساس می شود که باید کراتین مصرف کنیم.

چرا کراتین؟

زمانی که دغدغه اصلی، افزایش نیروی عضلانی باشد، کراتین به‌عنوان ماده‌ی «قطعا موثر» وارد میدان می شود. شاید تحقیقات چندان سودمند بودن کراتین را اثبات نکرده باشد اما کارشناسی و تحلیل این پژوهش ها نشان می دهد که کراتین به میزان متوسط نیروی بالا تنه و پایین تنه را افزایش می دهد. اینکه جوانان از چه سنی باید شروع به مصرف کراتین کنند، سوال جالبی است. مصرف کراتین برای افراد زیر 18 سال، کاملا ممنوع است. علتش هم این است که جوانان و نوجوانان هنوز در مرحله رشد و بلوغ قرار دارند و ممکن است کراتین اثراث جانبی زیان باری برای استخوان های آن ها داشته باشد.

بهترین منبع برای گیاه‌خواران

وگان‌ها و گیاهخواران، از آن جایی که هیچ نوع کمکی از جانب گوشت و ماهی دریافت نمی کنند، بنابراین نیاز به منبعی دارند که بتواند عضلات آن ها را برای تمرینات سخت آماده کند. در واقع بدن گیاهخواران برای دریافت کراتین در بهترین حالت قرار دارد. یکی از نکاتی که تمام مصرف کنندگان باید به آن توجه داشته باشند، این است که هرگز فقط به کراتین دل خوش نکنند و در کنار آن، به انجام تمرینات و ورزش های هیجان انگیز و سخت بپردازند. فقط در این شرایط است که کراتین دریافتی، به سوخت و ساز عضلات کمک خواهد کرد.

کراتین برای افسردگی و سلامت

تحقیقات بسیاری نشان داده‌اند کراتین برای رهایی از افسردگی بسیار موثر است. این مطالعات در سال 2007 ثابت کرده بیمارانی که دچار اختلال دو قطبی بوده‌اند، پس از مصرف بیشتر کراتین، پیشرفتی جدی در رفتارهای خود داشته اند. همچنین این تحقیقات در سال 2012 بر روی زنان نشان داده، میزان افسردگی، تاثیر مستقیمی با مصرف کراتین دارد. علاوه بر آن، می توان به بهبود عملکرد مغز و حافظه اشاره کرد. پس از مصرف کراتین، مدتی بعد احساس خواهید کرد رابطه‌تان با اعداد و ارقام بهتر از قبل شده و این همان خاصیت بهبود عملکرد مغز است. 

به مدت 5 روز مداوم کراتین مصرف کنید تا میزان تولید هورمون های تستوسترون در شما بیشتر شود! تحقیقات در مورد کراتین، این مورد را ثابت کرده است که روزانه مصرف 1-2 گرم کراتین، بهترین راه برای تولید بیشتر تستوسترون در بدن خواهد بود.

زمان مناسب برای مصرف

توصیه می کنیم کراتین را در وعده صبحانه میل کنید. همچنین پیش از تمرین و یا شیک پروتئین بعد از تمرین نیز، گزینه خوبی است. بهترین حالت برای مصرف، یک ساعت پیش از شروع تمرین است. دقت داشته باشید زمانبندی خوبی برای مصرف آن اتخاذ کنید زیرا ممکن است به کلی تمام زحمات شما هدر رود. پس به موقع و هر روز قبل از تمرین، کراتین خود را میل نمایید.

بهترین کراتین‌های موجود در جهان 1. Platinum 100% Creatine

دارای 5 گرم کراتین برای کمک به سوخت و ساز عضلات و افزایش قدرت. این پودر و محصول، در نوع خود بسیار خارق العاده است.

2. Signature Creatine Monohydrate

3. Creatine Monohydrate

4. C-HCl

5. Micronized Creatine Powder

6. Creatine 5000

7. Creactor Creatine HCl

8. CELL-TECH

9. Creatine 2500 Caps

10. Creatine

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی

رییس پلیس آگاهی پایتخت از بازداشت عامل قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل، خبر داد.

به گزارش مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی قبل مأموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران از طریق تماس تلفنی با اداره دهم پلیس آگاهی از قتل زن میان‌سالی در خانه‌اش خبر دادند.

وی با بیان اینکه با گزارش این خبر تحقیقات آغاز و کارآگاهان راهی محل شدند، افزود: تیم جنایی با ورود به خانه موردنظر با جسد زن میانسال در حالی که با ضربات جسم سخت به قتل رسیده بود مواجه شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: همسایه‌ها که متوجه صدای درگیری در خانه زن میانسال شده بودند به کارآگاهان گفتند این مادر و پسر با هم زندگی می‌کردند وقتی صدای درگیری شنیدیم به اینجا آمدیم اما با جسد زن میانسال رو به‌رو شدیم.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: با توجه به سالم بودن در ورودی و صدای مشاجره پسر جوان با مادرش قبل از جنایت، احتمال دست داشتن او در قتل مطرح شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان خیلی زود پسر جوان را در یکی از خیابان‌های شرق تهران شناسایی و وی را در یک عملیات دستگیر کردند.

وی گفت: متهم که حالت روحی و روانی مناسبی نداشت مدعی شد، روز حادثه مادرم اعتراض کرد که چرا خانه را بهم ریختی و سر این موضوع باهم دعوایمان شد؛ عصبانی شدم و با وزنه بدنسازی او را زدم که ناگهان متوجه شدم نفس نمی‌کشد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای سیر مراحل قانونی به زندان اعزام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قتل مادر و خواهرزن برای تصاحب ارثیه میلیاردی / دستمزد 4.5 میلیاردی برای اجیر قاتل قتل مادر به دست پسر ورزشکار دستگیری عامل قتل خانوادگی در کرج

دیگر خبرها

  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک وزنه بدنسازی
  • برای اولین بار یک زن همزمان پمپ قلب و پیوند کلیه خوک دریافت کرد
  • اولین فردی که همزمان پمپ قلب و کلیه خوک دریافت کرد