سالاد سزار را پر و پیمان درست کنید
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۶۸۵۸
با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است میتوانید برای ۴ نفر سالاد سزار تهیه کنید. در صورتی که میخواهید مقدار کمتر یا بیشتری سالاد سزار تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.
چی لازم دارم:
سیر ۲ عدد
کاهو یک بوته
فیله مرغ ۸ عدد
نان تست ۲ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
روغن زیتون ¼ فنجان
سس مایونز ¾ فنجان
پودر گردو ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمیزان ۶ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
چطور بپزم:
ابتدا فیلههای مرغ را در قابلمهای میگذاریم و تا چهار انگشت روی آنها آب میریزیم سپس یک عدد پیاز متوسط را پوست میگیریم، میشوییم و به صورت چهار قاچ خرد میکنیم و در قابلمه میریزیم و کمی زرد چوبه نیز روی آن میپاشیم
(اضافه کردم پیاز و زردچوبه برای گرفتن بوی گوشت مرغ است) و روی حرارت متوسط اجازه میدهیم تا فیلهها بپزند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
تا پخت کامل فیلهها سس سالاد را آماده میکنیم۱ عدد از سیرها را پوست میگیریم و میشوییم و با رنده ریز رنده میکنیم و داخل کاسهای بزرگ میریزیم و سس مایونز، سس خردل و ۲ قاشق از پنیر پارمیزان را به آن میافزاییم
و لیمو را از وسط نصف میکنیم و آب آن را به مواد داخل تابه اضافه میکنیم و روی مواد سس نمک، فلفل سیاه میریزیم و مواد را با قاشق یا هم زن خوب مخلوط میکنیم تا یکدست شوند و فیلههای خرد شده را اضافه میکنیم
و مجددا مواد رو زیر و رو میکنیم تا فیلهها کاملا با سس آغشته شوند، پس از اینکه مواد کاملا به سس آغشته شدند کاسه سس را در یخچال قرار میدهیم. نان تستها را روی تخته آشپزخانه با چاقو به صورت مربعهای کوچک برش میزنیم.
روغن زیتون را داخل تابهای میریزیم و حرارت شعله را کم میکنیم تا روغن داغ شود. باقیمانده سیر را پوست میگیریم و رنده میکنیم ودر تابه میریزیم و تفت میدهیم تا رنگ سیر طلایی شود و بعد تابه را از روی حرارت بر میداریم
و نان تستهای برش زده را در تابه با سیر و روغن زیتون تفت میدهیم تا هم طعم دار شوند و هم کمی برشته شود و تغییر رنگ بدهد. کاهوها را میشوییم و روی تخته به تکههای بزرگ خرد میکنیم (کاملا سلیقهای است میتوانید ریز خرد کنید)
ظرف مورد نظر تان را انتخاب میکنید و ابتدا کمی از کاهوهای خرد شده را کف ظرف میریزیم و کاسه سس را از یخچال بیرون میآوریم و باقی کاهوهای خرد شده را داخل سس میریزیم و با قاشق مخلوط میکنیم
و سس را روی کاهوهای داخل ظرف سرو میریزیم و نان تستهای تفت داده را نیز روی سس میریزیم و باقی پنیر پارمیزان را روی نان تستها میریزیم و پودر گردو را روی تمام سطح سالاد میپاشیم و از این ترکیب رنگی و طعم بی نظیر لذت ببرید. نوش جان منبع: آخرین خبر
منبع: پارسینه
کلیدواژه: آشپزی سالاد سالاد سزار
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان | این خانم روان درمانگر سریال است یا...؟ | پاشنه آشیل «افعی تهران» | ببینید
به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا مقدسیان منتقد و کارشناس سینما شب گذشته نهم اردیبهشت با حضور در برنامه «سینمازاویه» رادیو گفتوگو درباره سریال «افعی تهران» و نسبت آن با سینمای جنایی گفت: در سینمای جنایی حرکت در عمق خیلی بیشتر است. مهمتر از اینکه جنایت را چه کسی انجام داده این مهم است که جنایت چرا انجام شده و آن کسی که این جنایت را مرتکب شده دچار چه پیچیده گی های شخصیتی بوده است. در اینجا برای تحلیل سرسخت و عمق پیدا کردن ماجرا این ضرورت که فهم دقیقی از تحلیل موقعیت و روانکاوی داشته باشیم، اهمیت پیدا میکند.
وی ادامه داد: پیمان معادی یک ضرورتی را در سینمای ایران حس کرده و آن هم تنوع داستان ها و موقعیت هاست چراکه در سینمای ایران داستان های جنایی که استخوان دار باشند و تنه به کمدی نزنند زیاد نداشته ایم.
مقدسیان درباره نحوه نمایش درونیات شخصیت در «افعی تهران» گفت: اما معادی یک رندی کرده و همان تلاشی که باید انجام میداده تا در موقعیت های مختلف، در جهان شخصیت ورود کند و او را به مخاطب معرفی کند به اتاق درمان آورده است. طبیعی است هر کسی که در اتاق درمان قرار میگیرد، درمانگر تلاش کند درونیات او را شناسایی کند. اما اگر قرار بود در اتاق درمان این اتفاق نیفتد باید موقعیت های پیچ در پیچی میساخت که اطلاعات درباره شخصیت کم کم به مخاطب منتقل بشود.
این کارشناس، سینما را به عنوان یک تلنگر برای اهمیت بیشتر به سلامت روان مهم دانست و افزود: واقعیت این است که در همه جای دنیا کمپین هایی تشکیل می شود که آدم ها بیش از پیش به سلامت روان خود اهمیت بدهند. اگر سینما بتواند تلنگری بزند یا روان درمانی به امری تبدیل شود که آدم ها به آن اعتماد کنند و به آن روی بیاورند، اتفاق خیلی مثبتی روی داده است.
مقدسیان درباره انتخاب رواندرمانگر و شیوه مواجه سریال با این مساله گفت: دغدغه پیمان معادی در این سریال جدای از اینکه به او کمک کرده درونیات شخصیت را با حضور در اتاق درمانگر به مخاطب منتقل کند، کمک کرده تا او یک نوع فرهنگ سازی هم انجام بدهد. اما همان طور که روان درمانی و سراغ گرفتن از درمان گر مساله ای است که باید روی آن فرهنگ سازی بشود، مسلح شدن به انتخاب روان درمان گر درست هم باید اتفاق بیفتد.
وی افزود: ما به اندازه روان درمانگران کاربلد، روان درمانگرانی داریم که کم عمق و کم دانش هستند و احساس مسئولیت نمیکنند و این آسیب زاست. برای همین است که نظام روان درمان گری در دنیا استانداردهای سفت و سختی دارد که باید مانند یک میثاق پزشکی رعایت بشود.
مقدسیان پاشنه آشیل سریال را در انتخاب روانگر درست دانست و گفت: سریال در این نقطه اشتباه میکند. مناسبات اتاق درمان به درستی منتقل نمیشود و ارتباط بین مراجع و روان درمانگر خارج از اتاق درمان مردود است.
وی با بیان اینکه رفتن به سراغ اتاق درمان برای جذاب تر شدن درام، استانداردهایی هم دارد افزود: ماجرا این طور نیست که یا ما نباید سراغ اتاق درمان برویم یا اگر رفتیم هر طور شد آن را جذاب کنیم. یک سری خط قرمزها در اتاق درمان وجود دارد.
مقدسیان ادامه داد: اطلاعات شخصی روان درمان گر با مراجع نباید در میان گذاشته شود و آشنایی به غیر از آشنایی اتاق درمان با روان درمان گر نباید اتفاق بیفتد. او فقط باید شنونده باشد همدلی کند اما در نقش روان درمان گر. ممکن است جایی که مراجع درک می شود، احساس وابستگی به درمانگر پیدا کند. اینجا درمانگر یا باید از تکنیکها استفاده کند و برای مراجع واضح بشود که این رابطه عاطفی در نقش درمانگر است و لاغیر. اگر این اتفاق نیفتد باید مراجع به درمانگر دیگری معرفی کند.
این کارشناس سینما استانداردهای اتاق درمان را مهم دانست و افزود: این مهم است که استانداردها را رعایت کنیم چراکه ممکن است کسی بعد از کشمکش های زیادی با خودش بپذیرد که درمان بشود ولی با این اتفاق، نتیجه درخوری نگیرد و اعتماد شخص به روان درمانگر از بین برود و هیچ وقت در زندگی به روان درمانگر مراجعه نکند.
مقدسیان در پایان درباره نقاط مثبت و ضعف اثر گفت: «افعی تهران» در بخش توجه به روان درمان گری موفق است اما در تصویر کردن اتاق درمان و شیوه رفتار سحر دولتشاهی به عنوان درمان گر و ارتباط عاطفی که بین او و مراجعش (پیمان معادی) تصویر میکند، از اساس بر ضد روان درمان است. اینجا دانش و توانایی فیلمنامه نویس کم بوده، او عشق آن را داشته که به این موضوع بپردازد اما علم آن را نداشته است. برای جذاب کردن درام هم مولفه های دیگری بود که بدون زیر پا گذاشتن استانداردها و خط قرمزها می شد از آنها بهره برد.
زشت و زیبای سریال افعی تهران | سحر دولتشاهی تراپیست است یا ...؟ | ویدئویی از شروع رابطه عاشقانه سحر دولتشاهی و پیمان معادی در سریال مطرح
کد خبر 848265 منبع: مهر برچسبها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران