Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:50:38 GMT

آمار تصادفات جاده‌ای در گیلان ۱۰.۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۷۰۰۱

آمار تصادفات جاده‌ای در گیلان ۱۰.۳ درصد کاهش یافت

در ۸ ماهه نخست امسال ۳۷۷ نفر در اثر تصادف در گیلان جان خود را از دست دادند که نشان می‌دهد آمار جانباختگان تصادفات نسبت به سال گذشته ۱۰.۳ درصد کاهش یافته است. ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، افزایش آگاهی‌های عمومی و ارتقاء فرهنگ رعایت استانداردهای ترافیکی و جاده‌ای در کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر است و در استان گیلان نیز طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی توسط پلیس راه استان به خوبی اجرا شد که یکی از اثرات آن کاهش تصادفات جاده‌ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان عصر امروز در جلسه شورای راهبردی کاهش تصادفات استان گیلان اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون برنامه‌های آموزشی مختلفی برای کاهش تصادفات جاده‌ای و آسیب‌ها برای اقشار مختلف جامعه اجرا شده که طرح توزیع کلاه ایمنی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله این برنامه‌ها هستند.

سرهنگ حسین محمدپور با بیان اینکه حدود 280 میلیون تومان برای خرید کلاه ایمنی برای موتور سیکلت‌سواران هزینه شد ابراز داشت: پس از اجرای طرح توزیع کلاه ایمنی، آمار تصادفات موتورسیکلت‌سواران نیز کاهش یافت.

اربعین 98| پلیس راهور: آمار تصادفات در محورهای منتهی به مرزهای چهارگانه بالاستآمار تصادفات جاده‌ای در گیلان کاهش یافتآمار تصادفات موتورسواران در آذربایجان شرقی؛ افزایش تلفات نتیجه استفاده نکردن 25 درصد از کلاه ایمنی

وی با بیان اینکه 47 درصد تصادفات استان در 27 محور پرخطر رخ می‌دهد که محورهای رشت به لنگرود، تالش به آستارا و لنگرود به چابکسر جزء پرتصادف‌ترین محورهای استان گیلان بودند گفت: 62 درصد از جانباختگان ناشی از تصادفات، موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده بودند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه از سال 95 تاکنون سه نقطه پرخطر استان اصلاح و رفع نقص شدند افزود: 21 درصد از تصادفات منجر به فوت استان و 19 درصد از تصادفات منجر به فوت در سال گذشته در نقاط پرخطر مذکور رخ داده است.

محمدپور بیان کرد: توزیع کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران از جمله اقدامات تشویقی جهت کاهش تصادفات است که پلیس راه استان اجرای این برنامه را در دستور کار قرار داده اما به دلایل مختلف مانند کمبود بودجه برای خرید کلاه با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت خیرین و خیرخواهان نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مقدار دیه یک انسان در ماه‌های عادی 270 میلیون تومان و در ماه‌های حرام 360 میلیون تومان است ابراز داشت: بیمه‌ها به جای توجه بیشتر به میزان خسارت می‌توانند در جهت ارتقاء فرهنگ‌ ترافیک و ارائه آموزش‌های لازم در این حوزه نقش‌آفرین باشند.

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای گیلان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم ارتقاء فرهنگ ترافیک و سرمایه‌گذاری در این عرصه جهت کاهش تصادفات رانندگی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های آموزشی مختلف و انتقال آموزه‌های ترافیکی به نوجوانان و اقشار مختلف جامعه در راستای کاهش تصادفات بسیار تأثیرگذار است.

محمدرضا نازک‌کار خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از افراد به تابلوها و علائم رانندگی توجه نمی‌کنند که لازم است در کنار اجرای طرح‌های سازه‌ای و هندسی مختلف، برنامه‌های آموزشی هدفمند و تأثیرگذاری نیز برای انتقال آموزه‌های ترافیکی به عابران پیاده و مردم در نظر گرفته شود.

مهدی ولی‌پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی مناسب برای موتورسیکلت‌سواران اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی باید به شکل همگانی و مداوم اجرا شود و تنها به صورت مناسبتی و یا در یک ایام خاص در نظر گرفته نشود.

به گزارش تسنیم، در 8 ماهه نخست امسال 377 نفر در اثر تصادف در گیلان جان خود را از دست دادند که آمار جانباختگان نسبت به سال گذشته 10.3 درصد کاهش یافت و 55.7 درصد از افراد فوت شده ساکن شهر، 43.3 درصد نیز ساکن روستا بودند.

اوج مرگ و میر ناشی از تصادفات در گیلان در سال 1396 بوده و کمترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات نیز مربوط به سال 98 است و بیشترین آمار جانباختگان تصادف مربوط به عابران پیاده، موتور سیکلت‌‌سواران و سرنشینان خودروهای شخصی است.

در 8 ماهه نخست امسال، شهرستان املش با کمترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادف همراه بوده و بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادف نیز مربوط به شهرستان تالش است همچنین شهرستان رشت و صومعه‌سرا نیز دارای بیشترین درصد تصادفات منجر به فوت هستند.

انتهای پیام/612/ع

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

کد خبر 6086327

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند