Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@21:34:33 GMT

پایان سلطه‌ی مرسدس بر پیست اینترلاگوس

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۷۳۶۳

پایان سلطه‌ی مرسدس بر پیست اینترلاگوس

مکس ورشتپن پل‌پوزیشن گرند پری برزیل را از آن خود کرد.

 

 

تمرین سوم و تایم‌گیری گرند پری برزیل در پیست تاریخی اینترلاگوس برگزار شد و مکس ورشتپن موفق شد با کسب پل‌پوزیشن به پنج سال سلطه‌ی رانندگان مرسدس بر این پیست پایان دهد.

 

تمرین سوم

تمرین سوم گرند پری برزیل در هوایی ابری و پیستی خشک برگزار شد. رابرت کوبیتسا راننده‌ی ویلیامز که دیروز در تمرین اول نیکلاس لطیفی به جای او تمرین کرده و در تمرین دوم هم به محض به پیست آمدن با برخورد به دیواره‌‌ها موفق به تمرین کردن نشده بود، امروز یکی از اولین ماشین‌هایی بود که به پیست آمد و سعی داشت زمان از دست رفته روز گذشته را جبران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تمرین که در دقایقی شاهد ترافیک حضور راننده‌ها در پیست بود، با پیشتازی لوییس همیلتون، که از فضای خلاء پشت ماشین بوتاس برای سریع‌تر شدن، استفاده کرده بود و به دنبال او مکس ورشتپن و چارلز لکلرک بدون حادثه‌ی خاصی به پایان رسید تا تیم‌ها خود را برای تایم‌گیری که ساعاتی بعد انجام می‌شد آماده کنند.

 

تایم‌گیری

تایم‌گیری گرند پری برزیل با حساسیتی بالا در دمایی گرم‌تر از سه تمرین انجام شده و در هوایی نیمه‌آفتابی آغاز شد. چارلز لکلرک به دلیل استفاده از موتور جدید روز مسابقه را با ده رده پنالتی استارت آغاز خواهد کرد و نیاز به ثبت سریع‌ترین زمان ممکن داشت تا از رقابت بالای جدول زیاد دور نیافتد. ضمن اینکه با وجود قهرمانی همیلتون و دوم شدن بوتاس، نبرد بر سر رده‌ی سوم قهرمانی بسیار داغ دنبال می‌شود و لکلرک، ورشتپن و وتل هر سه به دنبال کسب این عنوان هستند.

در Q1 جورج راسل راننده‌ی ویلیامز اولین ماشینی بود که به پیست آمد و برای دقایق کوتاهی از صدرنشینی لذت برد. در ادامه با آمدن دیگر تیم‌ها به پیست، صدر جدول بین فراری و ردبول دست به دست شد و مرسدس‌ها پس از آنها قرار گرفتند. در پایان چارلز لکلرک توانست خود را به رده‌ی دوم رسانده و بین ورشتپن و آلبون قرار بگیرد. بوتاس چهارم شد و وتل و همیلتون در رده‌های بعدی ایستادند. کارلوس ساینز به دلیل نقص فنی از تایم‌گیری کنار رفت و به همراه هر دو راننده‌های ویلیامز، استرول از ریسینگ‌پوینت و کیویات از توروروسو در این مرحله حدف شدند.

 

در Q2 مرسدس‌ها با لاستیک‌های soft قبل از همه به پیست آمدند. فراری‌ها اما با اتخاذ استراتژی متفاوت برای لکلرک با توجه به ده رده پنالتی‌اش، او را با لاستیک medium به پیست فرستادند و وتل نیز مانند مرسدس‌ها با لاستیک‌ soft به پیست آمد. لکلرک در ادامه موفق شد با ثبت تایمی بسیار سریع با لاستیک‌های کندتر در رده‌ی دوم بایستد. ورشتپن اول شد و وتل نیز در رده‌ی سوم قرار گرفت. جیوناتزی راننده‌ی آلفا رومئو در آخرین لحظات اسپین شد و پرچم زرد را به پیست آورد. در پایان پرز، هولکنبرگ، جیوناتزی، ریکاردو و نوریس در این مرحله حذف شدند.

به این ترتیب راننده‌های سه تیم ردبول، مرسدس و فراری با لاستیک‌های soft مسابقه‌ی فردا را آغاز خواهند کرد و تنها لکلرک با لاستیک‌ها medium استارت خواهد زد.

 

در Q3 در اولین دور ماشین‌ها ورشتپن با وجود اشتباهی که داشت بالاتر از وتل و لکلرک، که این دو نیز در دور سریعشان مرتکب اشتباه شده بودند، ایستاد و همیلتون و بوتاس چهارم و پنجم شدند. آلبون دیگر راننده‌ی ردبول هم در رده‌ی ششم قرار گرفت. آخرین دور در این بخش با ترافیک حضور هر ده راننده همزمان در پیست آغاز شد و در پایان همیلتون توانست با ارتقا زمان خود در رده‌ی سوم و پس از ورشتپن و وتل قرار بگیرد. لکلرک چهارم شد تا با ده رده پنالتی مسابقه‌ی فردا را از رده‌ی چهاردهم آغاز کند و بوتاس و آلبون هم بدون بهتر کردن زمان خود در همان رده‌ی پنجم و ششم باقی ماندند.

این دومین پل‌پوزیشن مکس ورشتپن در دوران رانندگیش در ردبول بود، البته با صرف‌نظر از پل‌پوزیشن گرند پری مکزیک که به دلیل دریافت پنالتی آن را به لکلرک واگذار کرد. ورشتپن فردا با شروع مسابقه از رده‌ی اول و با توجه به پنالتی لکلرک، شانس خوبی دارد که با پیروزی در پیست اینترلاگوس از راننده‌ی فراری پیشی گرفته و در رده‌بندی قهرمانی جهان رانندگان در رده‌ی سوم بایستد. گفتنی‌ست که این اولین بار از سال 2014 تا کنون بود که پل‌‌پوزیشن گرند پری برزیل به یکی از رانندگان مرسدس تعلق نیافت.

مسابقه‌ی برزیل فردا از ساعت 20:40 به وقت ایران آغاز خواهد شد.

 

 

 

گرند پری فرمول یک چارلز لکلرک ردبول فراری مرسدس گرند پری برزیل لوئیس همیلتون اتومبیل رانی مکس ورشتپن

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: گرند پری فرمول یک چارلز لکلرک ردبول فراری مرسدس گرند پری برزیل لوئیس همیلتون اتومبیل رانی مکس ورشتپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عظیم ابراهیم پور شامگاه سه‌شنبه در همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه در سالن سلمان ساوجی با بیان اینکه جبهه حق و باطل از بدو خلقت بشر وجود داشته، اظهار کرد: نسل کشی امروز حکومت یهود و دنیای صهیونیست در غزه و کشورهای مسلمان موضوع تازه ای نیست چرا که شهادت همه معصومین توسط نسل یهود بوده است.

مسوول ستاد قرار گاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران افزود: ذات صهیونیست نسل کشی و اصل او شیطان پرستی است چرا که برای آزمایش، بمب های شیمیایی خود را بر سر جمعیت ژاپن در حمله هیروشیما، آفریقا و فلوجه فرو می ریخت.

سردار ابراهیم پور با تاکید بر ضرورت اگاه سازی خانوادها بویژه نسل کنونی جامعه گفت: اکنون تمام شبکه‌های جهان، تحت سیطره آمریکا و صهیونیست است و محور خانواده را نشانه گرفتند و محتوای سریال های آنها، حرام خوری است که متاسفانه برخی سریال های ما هم، این فساد را عادی سازی می کنند.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا و دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است که دنیا را در سیطره خود قرار دهند، گفت: ۲ قطب جبهه باطل یهود و جبهه حق مکتب اسلام'، برای مدیریت در جهان حاکم بود و یهود برای اینکه مکتب اسلام جهانی نشود ،۵۲ کودتا علیه ایران اسلامی شکل داد.

مسوول ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمن با ترور ۱۷ هزار شهید ،۸ سال جنگ تحمیلی با مشارکت ۲۶ کشور نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند به همین دلیل اقدامات دیگری چون تحریم اقتصادی، فزهنگی و سیاسی با اهداف براندازی نظام پیش گرفت.

سردار براهیم پور افزود: آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه، غزه و حتی اوکرابن به امید اینکه جهان را در سلطه خود قرار دهد، نفوذ کرد اما در نظم جدید جهانی امریکا از حیث اقتصادی، قدرت و علمی به انزوا رفته است و اکنون بزرگترین بدهکار کشور از نظر اقتصادی در جهان است.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی تفکر مقاومت را در جهان ترویج کرد، گفت: انقلاب اسلامی نه سلطه پذیر و نه سلطه گربود و اکنون تفکر مقاومت فراگیر شده و نتیجه این تفکر شورش بیش از ۳۴۰ دانشگاه علیه یهود بخاطر نسل کشی در غزه شورش کردند.

مسوول ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران گفت: حمله به کنسولگری ایران در سوریه برنامه ریزی و با هدف شناسایی قدرت نظامی ایران بود اما نه تنها نتوانستنذ قدر نظامی ما را شناسایی کنند بلکه با حمله پهبودهای عادی و سطح پایین ما مراکز حساس آنها مورد حمله قرار گرفت بلکه ضربه پذیری اسراییل را به جهانیان ثابت شد.

سردار ابراهیم پور ادامه داد: جهاد تبیین باطل سحر در مقابل سحر یهود است و لازم است همه افراد را در مسیر جهاد تبیین همراه خود کرد تا در کمین دشمنان نیفتاد و توصیه های رهبر معظم انقلاب در این راستا بسیار موثر است.

کد خبر 6093648

دیگر خبرها

  • فیلم| هر جا که باشید، این مرسدس بنز به دنبال شما می‌آید!
  • پیروزی تنیس باز مازندرانی در گام نخست مسابقات عربستان
  • پیروزی نوشاد عالمیان در گام نخست مسابقات گرند اسمش عربستان
  • عالمیان مسابقات گرند اسمش عربستان را با برد آغاز کرد
  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • تست تونل باد مرسدس بنز SLR مک لارن (عکس)