بازیگر «دردسرهای عظیم»: در کارهای سیروس مقدم موفق بودم
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۷۷۰۷
خبرگزاری میزان: امیر غفارمنش اصالتی آذری دارد و تاکنون در فیلم و سریالهای مختلفی جلوی دوربین رفته است. وی در مجموعههای تلویزیونی همچون دنگ و فنگ روزگار، همیشه سینما، راه در رو، آژانس ازدواج، ارمغان تاریکی، پرانتز باز، عید امسال، دفترخانه شماره ۱۳، پنجره، شکر تلخ، خون بها، گلریزان، بانکی ها، رستوران خانوادگی، آژانس دوستی، جادوی مهتاب، دنیای شیرین، چشم براه، قصههای شبانه، سیب خنده، همسایهها و.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در فیلمهای سینمایی خانهای روی آب، تتل و راز صندوقچه، آنچه مردان درباره زنان نمیدانند، آدم آهنی، اشیا از آنچه در آیینه میبینید به شما نزدیکترند، آهوی پیشونی سفید، خودزنی، آژانس ازدواج، نفوذی، مسیح و انتخاب نیز جلوی دوربین رفته است.
قصه سریال باید از دل مردم بیرون بیاید/بازپخش سریالهای تلویزیونی کار کاملاً درستی است///////////////پنجشنبه
غفارمنش جزو بازیگرانی است که در سریال «چک برگشتی» به ایفای نقش پرداخته است. در این سریال که سال ۱۳۹۰ ساخته شد و نوروز ۹۱ روی آنتن رفت، بازیگران متعددی ایفای نقش کردهاند که از جمله این بازیگران میتوان به امیر جعفری، هدایت هاشمی، ریما رامین فر، یوسف صیادی، سیما خضرآبادی، ناهید مسلمی، بهاره رهنما، هومن برق نورد و فریبا نادری اشاره کرد. تهیه کنندگی این سریال را الهام غفوری و کارگردانیاش را سیروس مقدم برعهده داشت. قصه چک برگشتی درباره شخصیتی به نام دکتر مشرفی است که نقشش را هدایت هاشمی بازی میکند.
به گفته غفارمنش حضور محسن تنابنده، امیر جعفری و کارگردانی سیروس مقدم از جمله جذابیتهای این سریال برای او بوده است. هم اکنون سریال چک برگشتی از شبکه آی فیلم در حال پخش است، به همین بهانه خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان با امیر غفارمنش به گفتگو نشسته است که در ادامه خواهید خواند:
نظرتان درباره تلویزیون و در کل بازپخش سریالها چیست؟
غفارمنش: با دیدن کارهای قدیمی که از آی فیلم پخش میشود به این باور میرسیم که این آثار به لحاظ بودجه، نوع نگرش و قصه پردازی نسبت به کارهای جدید حساب و کتاب بیشتری داشته اند. این نوع آثار نمایشی هنوز هم مخاطب دارند و بینندگان را بیشتر جذب میکنند. از طرف دیگر پخش دوباره سریالهای قدیمی حس نوستالوژیک و خاطره انگیزی دارد. مثلاً پخش سریالهایی مانند «تهران پلاک ۱» و «خوش نشین ها» که من در آن حضور داشته ام، برایم بسیار جالب بود. الان هم چک برگشتی در حال پخش است. فکر میکنم آی فیلم به نوعی مخاطبان خودش را پیدا کرده و بینندگانش نسبت به قبل بیشتر هم شده است.
خودتان سریال چک برگشتی را از آی فیلم میبینید؟
غفارمنش: نه متأسفانه درگیر کار هستم و وقت نمیکنم، اما روزهایی که آزادم و وقت دارم سعی میکنم ببینم.
چک برگشتی چه جذابیتهایی برایتان داشت که قبول کردید در آن حضور داشته باشید؟
غفارمنش: محسن تنابنده به من زنگ زد و گفت که نقش کوچکی در این سریال برایم در نظر گرفته اند و از من پرسید که میآیی؟ وقتی اسم بازیگران را به من گفت و دیدم که امیر جعفری هم در آن بازی میکند، مشتاق شدم که کار را قبول کنم. فکر میکنم حضور همین دو نفر به علاوه کارگردانی سیروس مقدم به اندازه کافی قانع کننده است که پیشنهاد را قبول کنی.
پس از حضورتان در این کار راضی بودید؟
غفارمنش: من در سریال چک برگشتی نقش کوتاهی داشتم، سیروس مقدم آنقدر خوب کار میکند و فضا را باز میگذارند که میتواند بهترین بازی را از بازیگر بگیرند. همین که شما الان تماس گرفتهاید و درباره این سریال از من میپرسید نشان میدهد که نقشم در این سریال دیده شده است و به طور کلی من همیشه در آثار وی موفق بودهام.
چک برگشتی آن گونه که حقش بود دیده شد؟
غفارمنش: بله افراد زیادی درباره این سریال با من صحبت میکنند و بازخورد خوبی از طرف مردم گرفتم. سریالهای سیروس مقدم معمولاً بیننده خاص خودش را دارد.
با توجه به تجربهای که در کارهای تلویزیونی دارید، اساساً یک سریال چه ویژگیهایی باید داشته باشد تا با استقبال مخاطبان مواجه شود؟
غفارمنش: فکر میکنم باید قصه از دل مردم بیرون بیاید. اگر مشکلات واقعی مردم در سریالی مطرح شود، معمولاً مخاطبان دوستش خواهند داشت.
صمیمیتی که در کارهای طنز مشاهده میشود، لزوماً در پشت صحنه هم وجود دارد؟
غفارمنش: بله دقیقاً همین طور است. در واقع پشت صحنه یک کار طنز، طنز است. میخواهم بگویم وقتی کاری درام است، این فضا به پشت صحنه هم انتقال مییابد و وقتی طنز است، همین فضا در پشت صحنه هم حاکم میشود.
کدام نقش تان را طی این سالها بیشتر از همه دوست دارید؟
غفارمنش: نقشهایی را که در «خوش نشین ها» و «دردسرهای عظیم» ایفا کردم خیلی دوست دارم.
در حال حاضر مشغول به فعالیتی بوده و یا پیشنهاد تازهای را قبول کرده اید؟
غفارمنش: در حال حاضر در فیلم «شهر گربه ها» اثر سیدجواد هاشمی و سریال «ماهور» اثر سعید سلطانی حضور دارم.
منبع: میزان
منبع: فردا
کلیدواژه: سیروس مقدم امیر غفارمنش تنابنده
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ساخت ادامه سریالهای موفق در دستور کار است
پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در گفتوگویی درباره آخرین وضعیت سریالهای الف ویژه اظهارکرد: دو مجموعه تلویزیونی «الف ویژه» فاخر سلمان فارسی و موسی(ع) در دست تولید است؛ هر دو مجموعه نمایشی با برنامهریزی منظم، مراحل مختلف آنها در حال پیشرفت است.وی افزود: فناوری تولید مجموعه موسی(ع) با سریال سلمان فارسی و همه مجموعههای نمایشی که تاکنون تولید شده، متفاوت است و براساس تولید مجازی یا همان Visual Production در دست ساخت است که تجهیزات قابل توجهی را باید تأمین کنیم که به تدریج در حال تأمین است.روند سنتی تولید سریالهای تاریخی تغییرکرد
رئیس سازمان صداوسیما گفت: امیدواریم امسال دو مجموعه تلویزیونی موسی(ع) وسلمان فارسی براساس زیرساختها و تجهیزات تولید مجازی در تراز روز دنیا قرار گیرند.به نظر میرسد تولید مجموعههای فاخر الف ویژه اگر بخواهد با شکل فعلی ادامه یابد، هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ زمان تولید چندان به صرفه نباشد؛ لذا ما توسعه فناوری جدید «تولید مجازی» را هدف قرار دادهایم. وی ادامه داد: درحال حاضر فصل یک سریال سلمان فارسی درخاک ایران از سال گذشته شروع شده و با همان برنامهریزی که پیشبینی شده در حال پیشروی است و شاهد حضور مجدد عوامل و بازیگران و برنامهسازی در شهرک غزالی صداوسیما هستیم.به گفته رئیس سازمان صداوسیما، سریال سلمان فارسی در سه فصل ساخته میشود؛ فصل دوم آن که مربوط به بیزانس بوده، به اتمام رسیده و در حال حاضر فصل ایران در حال تصویربرداری است و فصل پایانی هم که مربوط به بخش حجاز است، بعد از اینکه فصل ایران به مراحل وسط یا پایانی برسد، مراحل پیشتولید فصل حجاز آغاز میشود. جبلی درباره لوکیشن تصویربرداری سلمان فارسی یادآور شد: عموما لوکیشنهایی که برای فصل بیزانس طراحی شد، در مجموعه شهرک سینمایی غزالی سازمان صداوسیما ساخته شد و یک ساخت و سازهای ماندگاری است که برای همه مجموعههای تلویزیونی یا سینمایی قابل استفاده است.
صداوسیما سریالهای نمایش خانگی تراز را خریداری میکند
وی در پاسخ به پرسشی درباره خریداری سریالهای نمایش خانگی ازسوی صداوسیما و پخش در شبکههای سیما اظهارکرد: اگر در تولید مجموعههای نمایشی با ضوابط سازمان صداوسیما و هماهنگی بین تهیهکننده و مجموعه صداوسیما، برای شبکه نمایش خانگی برنامهای تولید شود، هم حمایت و هم خریداری میکنیم اما فعلا به مورد مشخصی نمیتوانم اشارهکنم.
سیاست صداوسیما، فصول بعدیسازی سریالهای موفق است
رئیس سازمان صداوسیما درباره ساخت فصول بعدی سریالهای پرمخاطب سیما بیان کرد: اساسا یکی از پایههای اساسی طرح تحول صداوسیما، فصل دومسازی است به این معنا که اگر مجموعههایی به هر دلیلی توفیقاتی داشتند، آن سریالها بهعنوان ارزش و ویژند صداوسیما مورد بهرهبرداری قرار میگیرند و فصول بعدی آنها تلاش میشود ساخته شود؛ البته در هر موضوعی فصلهای جدید باید با موضوعات متنوع و کیفیت بالاتر و بهتر ساخته شود تا به آن برند لطمه وارد نشود. وی ادامه داد: عملکرد صداوسیما در دو سه سال اخیر نشان میدهد از برندهای مهم حمایت کرده و برای ساخت فصلهای بعدی آنها اقدام کرده است؛ مثلا زیرخاکی و «نونخ» بخشی از آنهاست. درباره ساخت فصول بعدی پایتخت هم قبلا توضیح دادهام؛ بنابراین سیاست مذکور ادامه مییابد و هر مجموعهای که موفق بوده، مطمئن باشید ساخت فصول بعدی آنها در دستور کار است.