Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دریافتند مردانی که در طول ۶ ماه گذشته تحت روند تستوسترون درمانی بوده اند دو برابر با ریسک لختگی خون مواجه هستند.

یافته ها نشان داد افزایش این خطر در مردان میانسال محسوس تر از مردان مسن است.

«راب واکر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مینه سوتا آمریکا، در این باره می گوید: «قبل از تجویز تستوسترون درمانی برای مردان باید پیامدهای آن در نظرگرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردانی که بواسطه اضافه وزن یا عملکرد جنسی تحت تستوسترون درمانی قرار می گیرند باید در روند سبک زندگی شان تغییراتی ایجاد نمایند.»

در این مطالعه، محققان داده های حدود ۴۰ هزار مرد را بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان داد مردانی که هورمون تستوسترون دریافت کرده بودند در طول مدت ۶ ماه، ۲.۳ برابر در معرض ابتلا به لختگی عروق خونی قرار داشتند.

به گفته محققان، این هورمون موجب افزایش تعداد سلول های قرمز خون شده که در نتیجه غلظت خون بیشتر شده و جریان آن به کُندی انجام می شود. همچنین تستوسترون موجب تقویت عملکرد پلاکت ها، سلول های خونی مسئول تشکیل لخته ها، می شوند.

کد خبر 4774000

منبع: مهر

کلیدواژه: تستوسترون مردان لختگی خون دیابت سرطان وزارت بهداشت داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آلودگی هوا افسردگی ارتودنسی درمان ناباروری سازمان بیمه سلامت دارو چاقی موسسه محک سازمان نظام پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش خروجی سد دز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت شاهد فعالیت دو موج بارشی قوی در استان بودیم.

عباس صدریان فر افزود:از ۱۰ روز گذشته فعالیت این سامانه بارشی مورد رصد کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف کنترل سیلاب ظرفیت جدیدی در سد‌های استان ایجاد شد و نقطه بحرانی در سد دز بوده است که میزان ورودی به سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنطیم شد. 

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:با این اقدام ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی در سد دز برای کنترل سیلاب انجام شد.

صدریان فر گفت:همچنین در پایین دست رودخانه‌ دز، رودخانه های فصلی و مسیل ها  آب با دبی ۹۰۰ متر مکعب جاری شد که با مدیریت این سیلاب هم کنترل شد.

وی افزود: احتمال دارد میزان خروجی سد دز که ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است تا ساعاتی دیگر افزایش یابد و این اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهر‌های مسیر رودخانه انجام می‌شود.

صدریان فر با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، ادامه داد:این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • راه های افزایش گلبول های قرمز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!