Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@04:24:53 GMT

پاساژهای میلیاردی بدون مشتری!

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۱۹۴

پاساژهای میلیاردی بدون مشتری!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت و ساز پاساژها و مراکز خرید همچنان در خیایان اصلی شهر کرمانشاه ادامه دارد، بگونه‌ای که ظرفیت خیابان "مدرس" به نوعی پر شده و این پاساژها نیز آنطور که باید رونق ندارد.

برای ساخت هریک از این مراکز خرید میلیاردها تومان هزینه شده، اما نه مغازه‌هایش فروش می‌رود و نه همان‌هایی هم که فروخته شده مشتری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از این مجتمع‌های تجاری ناموفق، بجز در خیابان اصلی شهر کرمانشاه، در سایر نقاط مانند خیابان کسری و... هم وجود دارد که مغازه‌داران مدام مجبورند یا تغییر شغل بدهند و یا تعطیل کنند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به ساخت تعداد زیادی مرکز تجاری و خرید در محدوده خیابان مدرس کرمانشاه، گفت: ظرفیت این خیابان برای واحدهای صنفی و مجتمع‌های تجاری پر شده است.

حسین بیات اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در حوزه مراکز تجاری در کرمانشاه انجام شده، اما چون محل آن درست نیست همه سرمایه‌گذاران متضرر می‌شوند و هم سایر واحدهای صنفی لطمه می‌بینند.

وی ادامه داد: متاسفانه بسیاری از این مراکز تجاری خرید و فروش چندانی ندارند، چون بازار رونق خاصی ندارد و از سوی دیگر با اضافه شدن این همه واحد صنفی، بازار سایر مغازه‌داران نیز کساد شده است.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه معتقد است، در شرایطی که ظرفیت خیابان مدرس برای مراکز تجاری تکمیل شده، شهرداری باید جلوی ساخت و سازهای جدید را بگیرد.

بیات از مازاد واحد صنفی در کرمانشاه هم یاد کرد و با بیان اینکه بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازاء هر 252 نفر(64 خانوار) یک واحد صنفی وجود داشته باشد، گفت: اما این آمار در کرمانشاه یک واحد صنفی به ازاء هر 20 نفر(چهار یا پنج خانوار) است.

وی دلیل این آمار بالای واحدهای صنفی را نرخ بیکاری بالای کرمانشاه دانست و عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاری‌هایی که در حوزه اصناف می‌شود به سایر بخش‌ها هدایت شود، هم تولید رونق می‌گیرد و هم بازاریان کمتر صدمه می‌بینند.

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه

صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با آغاز برداشت گندم از مناطق گرمسیری خرید تضمینی این محصول از طریق مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی آغاز شد و تاکنون ۷۲ تن گندم از کشاورزان شهرستان قصرشیرین خریداری شده است.

صفایی افزود: هر ساله شبکه تعاونی‌های روستایی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود نسبت به خرید تضمینی گندم بصورت مباشرتی اقدام می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: همزمان با خرید گندم، ۵۳ تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده است.

صفایی اظهار داشت: همه مراکز خرید نسبت به تجهیز، اخذ استاندارد باسکول‌ها و تعمیرات مورد نیاز اقدام کرده اند و در دورترین نقاط استان نیز تجهیز و آماده سازی شده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ۸۰ کیلو طلای حراجی بدون مشتری ماند/ نرخ دلار کاهشی شد/ فردا دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ کلید می‌خورد
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • خودنمایی لوکس‌ترین خودروی خیابان‌های تهران؛ شاهکار ۱۰ میلیاردی! | فیلم
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد