Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@16:48:58 GMT

ورود کاروان نظامی دیگر آمریکایی به سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۳۲۸

ورود کاروان نظامی دیگر آمریکایی به سوریه

منابع محلی سوری از ورود یک کاروان نظامی دیگر آمریکا به شهر "قامشلی" در استان حسکه در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، منابع محلی سوری شنبه‌شب از ورود یک کاروان نظامی دیگر ائتلاف موسوم به "ضد داعش" به سرکردگی آمریکا به شهر "قامشلی" در استان حسکه در شمال شرق سوریه خبر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، این کاروان ائتلاف مرکب از کامیون‌هایی بوده است که از کردستان عراق وارد شمال شرق سوریه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، اغلب این کامیون‌ها حامل سیمان بودند که معمولا در ساخت پایگاه نظامی استفاده می‌شود.

سه روز پیش نیز یک کاروان نظامی آمریکا پس از عبور از مرز سوریه و عراق در نزدیکی مناطق نفتی در شمال شرق سوریه مستقر شده بود.

ترامپ در دوران انتخاباتی بارها تاکید کرده بود که پس از به عهده گرفتن سکان هدایت آمریکا، نیروهای این کشور را به سرعت از سوریه خارج خواهد کرد، ولی با گذشت بیش از سه سال از ادعای وی نه تنها نیروهای آمریکایی خاک سوریه را ترک نکردند، بلکه با استشمام بوی نفت، به دور چاه‌های نفت سوریه حلقه زدند.

 دونالد ترامپ ششم آبانماه درباره حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه و دلایل آن به صراحت گفت، "کاری که قصد دارم انجام دهم شاید بستن قرارداد با اکسون موبیل یا هر شرکت بزرگ دیگر آمریکایی باشد تا به سوریه برود" سخنانی که حکایت از اشغال خاک سوریه به منظور سرقت نفت مردم این کشور داشت.

روزنامه ‌شرق الاوسط نیز گزارش داد که طبق جدیدترین طرح عقب نشینی پنتاگون، آمریکا کنترل پایگاه نظامی "التنف" در نزدیکی مرز سوریه - عراق - اردن را حفظ می کند و یک نیروی ویژه را برای کمک به مخالفان سوریه با ارائه حمایت اطلاعاتی نگه می‌دارد.

در این طرح، عقب نشینی شامل حفظ پیمانکاران شرکت های نظامی خصوصی آمریکایی در نزدیکی چاه‌های نفت و  میادین گاز در شرق رودخانه فرات نمی شود؛ این منطقه ۹۰ درصد نفت سوریه را در بر دارد.

"مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا نیز چند روز پیش در سخنانی اعلام کرد، طرح فعلی آمریکا استقرار هزار نیروی نظامی آمریکایی که در سوریه حضور داشتند در غرب عراق است.

وی تاکید کرد که برخی نیروها در پایگاه التنف در جنوب سوریه باقی می مانند.

بیشتر بخوانید: ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به سوریه و عراق ادامه می‌یابد تلاش «ابوبکر البغدادی» برای نفوذ دوباره به عراق

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرقت سوریه شبکه تلویزیونی عراق عقب نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری گفت که هنوز برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور ترکیه به واشنگتن وجود ندارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گزارش‌ رسانه‌های ترکیه درباره احتمال سفر رئیس‌جمهور «رجب طیب اردوغان» به واشنگتن و دیدار با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا را تکذیب کرد.

کربی در نشست خبری روز پنجشنبه در پاسخ به سوال یک خبرنگار که درباره احتمال سفر اردوغان به واشنگتن طی دو هفته آینده وجود دارد در حالی که او به تازگی با میزبان یکی از سران حماس بود گفت: «هیچ چیز در برنامه در خصوص سفر رئیس‌جمهور اردوغان وجود ندارد. بنابراین، نظری درباره این مسئله ندارم.»

پیش از این برخی منابع رسانه‌ای از جمله رسانه‌های ترکیه گزارش داده بودند اردوغان روز 9 ماه می برای دیدار با جو بایدن به واشنگتن سفر خواهد کرد. پیش از این روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست‌های بین‌المللی با یکدیگر دیدار کرده بودند اما دو طرف در کاخ سفید دیداری با یکدیگر نکرده‌اند.

روزنامه حریت ترکیه هم امروز جمعه (7 اردیبهشت) گزارش داده که پس از سفر «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین، حماس به ترکیه، برخی از لابی‌های مرتبط با اسرائیل در تلاش بوده‌اند سفر رجب طیب اردوغان به واشنگتن را لغو کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژانویه فروش 40 فروند جنگنده اف‌16 به ترکیه و نوسازی جنگنده‌های موجود اف‌16 آن کشور را تأیید کرده بود.  تأیید این مجوز پس از آن صورت گرفت که آنکارا برای عضویت سوئد در ائتلاف ناتو چراغ سبز نشان داد.

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریماردوغان: عراق درباره آب مطالباتی از ترکیه داردکدهای سفر اردوغان به عراقرئیس‌جمهور عراق به اردوغان: تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • «روس‌ها آمدند و ما رفتیم»؛ گزارش پالتیکو از شکست آمریکا در آفریقا