Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@23:47:46 GMT

آقایان توکلی و حداد چرا ساکتید؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۸۶۹۵

آقایان توکلی و حداد چرا ساکتید؟

عصرایران؛ مصطفی داننده- بنزین با تصمیم سران قوا سهمیه بندی و گران شد. بعد از سال‌ها ثابت ماندن قیمت بنزین ناگهان بالا رفتن این سوخت تاثیر گذار بر اقتصاد ایران به شوک عجیبی به مردم وارد کرد.

این ثابت ماندن قیمت بنزین، بذر عقیمی بود که در مجلس هفتم پاشیده شد. در دولت اصلاحات هر سال قیمت بنزین افزایش پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم بعد از پایان تعطیلات آماده رشد قیمت‌ها با توجه به بالا رفتن قیمت بنزین بودند.

همه می‌دانستند که هر سال مقداری به روی کرایه تاکسی، قیمت‌ خانه، کالاها و ... افزوده می‌شود. تقریبا کسی هم با آن مشکل نداشت. در مجلس هفتم اما احمد توکلی به عنوان یکی از اقتصاد‌دان‌های مجلس و حداد عادل به عنوان رییس پارلمان هفتم، با این تصمیم دولت مخالف بودند و در آخرین سال دولت اصلاحات و اولین سال مجلس هفتم طرحی را با عنوان«تثبیت قیمت‌ها» مطرح کردند. البته عنوان رسمی طرح اصلاح برنامه توسعه بود و منظور از تثبیت قیمت ها تثبیت قیمت 9 قلم کالا ( حامل های انرژی) بود.

بر اساس این طرح دیگر دولت اجازه نداشت هر سال قیمت سوخت و سایر اقلام سوخت را افزایش دهد. از سال 83 که آخرین سال دولت سید محمد خاتمی بود یعنی 15 سال پیش دولت مجبور شد قیمت سوخت را ثابت نگه دارد. یک تصمیم پوپولیستی برای رسیدن به اهداف سیاسی، کشور را درچار یک ایست بزرگ کرد. بذری کاشتند تا میوه آن را در انتخابات 84 بچینند. 

اگر همان روند دولت اصلاحات در دولت احمدی نژاد و روحانی هم ادامه پیدا می‌کرد، الان هم قیمت به آن جایی می‌رسید که دولت می‌خواست و هم مردم دچار شوک‌های اقتصادی نمی‌شدند. معلوم نیست چرا طراحان تثبیت قیمت‌ها امروز ساکت هستند و حرفی نمی‌زدند و از مشکلاتی که تصمیم آنها به روی دوش مردم گذاشته است، سخن نمی‌گویند.

این انتقاد جدی به دولت حسن روحانی هم وارد است. چرا دولت با علم به اینکه قیمت سوخت باید افزایش پیدا کند و با این روش نمی‌شود بودجه کشور را تامین کرد. به ویژه در دولت دوم که تحریم‌های آمریکا به صورت رسمی اقتصاد ایران را هدف گرفته بود، تصمیم به افزایش سالیانه بنزین نگرفت؟

تصور کنید اگر از سال 92 دولت هر سال 100 تومان به روی قیمت بنزین می‌گذاشت الان بنزین به 1700 تومان رسیده بود و مردم هم دچار شوک اقتصادی نمی‌شد و تورم همگام با افزایش قیمت بنزین حرکت می‌کرد.

وقتی مسؤولان وارد پوپولیست‌بازی می‌شوند و به خاطر رای در انتخابات، تصمیم‌های این چنین می‌گیرند باید امروز هم هزینه آن را قبول کنند.

مشکلات امروز کشور حاصل تصمیم‌هایی است که منتهی به انتخابات و رای می‌شود. آینده کشور و مشکلات اقتصادی مهم نیست هم اینکه بتوانیم در انتخابات پیروز باشیم کافی است.

امروز بنزین 3 هزار تومانی مردم را اذیت می‌کند و زندگی آنها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. کاش مسؤولان حداقل از امروز دست از پوپولیست بازی بردارند و با طرح‌های بلند مدت در اندیشه آینده ایران و مردم باشند.برای مردم افزایش تدریجی قیمت‌ها قابل تحمل‌تر است و این معنا برای آنها بهتر از این است قیمت‌ها مثل فنر آزاد شوند. 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حداد عادل احمد توکلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد

رئیس‌جمهور گفت: آن‌چه دولت را می تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این نشست مشترک با استانداران اظهار کرد: حرکت بزرگی که ملت ایران انجام دادند و اقتدار آفرینی و امیدآفرینی و نمایش قدرتی که بود، عنایت حضرت حق و اراده ملتی که می‌خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند، بود و فقط می‌خواهند اتکای به خدا داشته باشند.

وی افزود: حقیقتاً این یک نقطه عطف در تاریخ زندگی ملت ایران بود؛ ما را جزو باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و در بالاترین نقطه قرار داد و در باشگاه قدرت‌های جهانی، جزو قدرت‌های مطرح جهانی قرار داد. این افتخار، اقتدار و عزت آفریده و این امید ایجاد شد؛ امروز کار همه صاحبان قلم، بیان و سخن آن است که هر جایی کسی تأثیر دارد و چهره است، امیدآفرینی کند؛ دشمن دنبال ایجاد یأس بود و الان هم هست.

آیت الله رئیسی گفت: ما در دولت وظیفه‌مان این است که با عمل و اجرا در ایجاد امید در دل مردم نقش داشته باشیم؛ با عمل و فعالیت و کار و تلاش شبانه‌روزی باید این احساس در مردم ایجاد شود که دولت دارد کار می‌کند و با مردم صداقت دارد؛ آنجایی که موفق شود به مردم گزارش دهد و احیاناً اگر ناکامی‌هایی وجود دارد، علل آن را به مردم اعلام کند و بگوید در این حوزه‌ها نتوانستیم و علل آن هم این بود؛ مردم از صداقت بسیار خوششان می‌آید.

وی تصریح کرد: آن‌چه دولت را می‌تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران (شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند و انتخاب با شکوهی بر اساس ۴ اصل مورد تاکید رهبر انقلاب برگزار شد.

آیت الله رئیسی گفت: ان‌شاءالله در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.

اقتصاد روستا، مانع مهاجرت / موانع تولید برطرف شوند

رئیس‌جمهور گفت: همه ارکان دولت برای توانمندسازی شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات تلاش کنند. وقتی برای رفع موانع تولید جلسه‌ای برگزار می‌شود، باید نتیجه این جلسات، رفع موانع تولید باشد.

وی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند در جهش تولید نقش ایفا کند، تعاونی‌ها هستند؛ از همین امروز به تعاونی‌ها نقش داده شود. در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها می‌وانند تولید ثروت کنند. اقتصاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد چون می‌تواند از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 750765

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • کالابرگ فجرانه سوم تا ۲۱ اردیبهشت ادامه دارد
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • چرا داستان «جمشید بسم‌الله» دهه‌هاست تکرار می‌شود؟
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید می‌شود؟