Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@23:24:22 GMT

دادگاه رسیدگی به پرونده کلان اخلال ارزی

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۹۱۶۸

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به یکی از بزرگترین پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی ارزی کشور به ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکزخراسان رضوی، نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به یکی از بزرگترین پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی ارزی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به ارزش بیش از ۹ هزار میلیارد تومان صبح امروز در مشهد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی خراسان رضوی، ۷ متهم این پرونده شامل چند نفر از اتباع افغانستان و پاکستان و دو نفر از کارکنان بانک ملی زابل با همکاری تعدادی از دلالان ارزی مشهد، انواع ارز خارجی را از طریق مرز‌های هوایی به امارات متحده عربی قاچاق کرده اند.

اعضای این شبکه پس از دریافت اظهار نامه ارزی غیر واقعی از کارمند بانک، اقدام به جمع آوری مبالغ ارزی شامل دلار، ریال سعودی ودرهم امارات از دلالان و صرافان غیر مجاز میکردند و سپس این ارز‌ها را به وسیله عوامل خود به صورت چمدانی و غیر قانونی از طریق فرودگاه شهیدهاشمی نژاد مشهد و امام خمینی تهران به کشور امارات متحده عربی قاچاق میکردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی تابناک اخلال در نظام اقتصادی دادگاه سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار کرد: در فروردین سال جاری، ۸۵۰۵ پرونده در حوزه‌های مختلف تشکیل شد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: سال جاری شاهد رشد ۷۷ درصدی برخورد و مقابله با پرونده‌های کلان و سازمان یافته اقتصادی هستیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ادامه داد: در فروردین امسال، پلیس امنیت اقتصادی توانست ۵۲ مرحله عملیات در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز و جرایم اقتصادی سازمان یافته در کشور به انجام برساند.

سردار رحیمی با اشاره به تشکیل ۹۲۵ فقره پرونده برای مجرمان و مفسدان اقتصادی گفت: در مجموع از این تعداد پرونده، ۹۴۵ متهم اقتصادی دستگیر شدند، همچنین ۶۳۲ خودرو حامل کالای قاچاق توقیف شد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این عملیات‌ها، ۲۰ همت کالای قاچاق کشف و ضبط شد که بر اساس اعلام کارشناسان، نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۲۳ درصدی هستیم.

کد خبر 751155

دیگر خبرها

  • محکومیت ۱۰ میلیاردی متهم پرونده داروی قاچاق
  • مالک کارت بازرگانی برای عمل نکردن به تعهدات ارزی جریمه شد
  • امیر تتلو آزاد می‌شود؟/ وکیل مدافع تتلو : موکلم توبه کرده/ نوجوانان برای آزادی اش دعا می کنند
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • آخرین وضعیت پرونده امیر تتلو؛ آزاد می‌شود؟
  • شورای حل اختلاف در کدام‌ پرونده‌ قضایی ورود دارد؟
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟