Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@20:19:07 GMT

چگونه از شر آنفلوانزای فصلی خلاص شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۹۲۸۵

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: علل و راه‌های پیشگیری از آنفلوانزای فصلی را باید بدانیم.

حسین معصومی در گفتگو با ایسنا، در رابطه با بیماری آنفلوانزای فصلی، اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی حاد دستگاه تنفسی است که با تب، سرفه، سردرد، گلودرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی و گاهی استفراغ و اسهال (به‌ویژه در کودکان) تظاهر می‌کند که تب و سرفه از علایم کلیدی بیماری آنفلوانزا مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در آنفلوانزای فصلی سرفه، اغلب شدید و برای مدتی ادامه پیدا می‌کند، ولی سایر نشانه‌های این بیماری بعد از ۲ تا ۷ روز خود به خود بهبود پیدا می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: در مواردی برای برخی از بیمارانی که دچار بیماری حاد تنفسی شدید هستند و افرادی که در معرض خطر قرار دارند، داروی ضد ویروسی توسط پزشک تجویز می‌شود.

کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان ادامه داد: همه‌گیری‌های آنفلوانزا در مناطق معتدل، معمولاً در فصول سرد سال و در ماه‌های پاییز و زمستان بروز می‌کند.

معصومی در رابطه با مهم‌ترین راه انتقال ویروس آنفلوانزای فصلی، اظهار کرد: مهم‌ترین راه انتقال ویروس از طریق استنشاق هوای آلوده به ویروس بوده که از طریق سرفه و عطسه بیماران مبتلا به آنفلوانزا در هوا پخش شده است و معمولا افرادی که در نزدیکی بیماران قرار بگیرند (به‌ویژه در فاصله یک متری) بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

وی در رابطه با راه‌های انتقال ویروس آنفلوانزا و توصیه‌های مهم برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزا، افزود: شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، خودداری از دست زدن به بینی و چشم‌ها، پوشاندن دهان و بینی با دستمال کاغذی هنگام سرفه و عطسه، انداختن دستمال کاغذی‌های استفاده شده در سطل زباله، رعایت فاصله حداقل یک متری از دیگران و عدم حضور در اماکن عمومی در هنگام بیماری، خودداری از دست دادن و روبوسی با دیگران در هنگام بیماری و استراحت، از جمله توصیه‌های مهم برای پیشگیری از شیوع آنفلوانزا است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی تابناک آنفولانزا سرماخوردگی سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حساسیت فصلی کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در روزشمار هفته سلامت امسال ۵ اردیبهشت روز «سلامت خانواده و فرهنگ سلامت» نامگذاری شده است.

در این روز برنامه‌های متعددی برای ارتقای سواد سلامت خانواده‌ها به ویژه کودکان و نوجوانان در کشور و به ویژه در حوزه حساسیت های فصلی برگزار می‌شود.

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • حساسیت فصلی کودکان
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند