Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@10:08:13 GMT

راه خروج "نواز شریف" از پاکستان هموار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۱۹۸۶۵

راه خروج 'نواز شریف' از پاکستان هموار شد

خبرگزاری میزان- پس از گذشت چند روز از جدال دولت پاکستان با حزب مسلم لیگ نواز مبنی بر مشروط کردن سفر «محمد نواز شریف» نخست وزیر سابق این کشور به خارج، دادگاه شهر لاهور روز شنبه ضمن مخالفت با مطالبه دولت، دستور حذف بدون شرط نام نواز شریف از فهرست افراد ممنوع الخروجی را صادر کرد. تاریخ انتشار: 12:36 - 26 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۴۶۰

به گزارش خبرگزاری میزان، هفته گذشته دولت پاکستان ضمن موافقت مشروط با درخواست نواز شریف برای سفر به خارج جهت معالجه و درمان از وی خواسته بود تا بابت تضمین بازگشت مجدد به کشور حدود ۴۵ میلیون دلار سفته ضمانت تحویل دهد، موضوعی که از سوی نواز شریف رد و متعاقب آن حزب مسلم لیگ نواز تصمیم دولت را در دادگاه به چالش کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادگاه عالی شهر لاهور به ریاست قاضی «باقر علی نجفی» ضمن رد درخواست مدافع حقوقی دولت مبنی بر مقرر کردن شرایط و تضمین جهت بازگشت نواز شریف، دستور حذف نام نخست وزیر سابق پاکستان از فهرست افراد ممنوع الخروج را صادر کرد.

دادگاه لاهور اجازه سفر نواز شریف به خارج به مدت چهار هفته را صادر کرد و افزود: در صورت طولانی شدن روند معالجه نواز شریف مهلت ابلاغی وی قابل تمدید خواهد بود.

«شهباز شریف» رئیس جناح مخالف دولت پاکستان و برادر نواز شریف نیز ضمانت کتبی به دادگاه تقدیم کرد که براساس آن وی متعهد شد که نواز شریف پس از تکمیل معالجه و بهبودی به پاکستان بازمی گردد.

رای فعلی دادگاه پاکستان راه نواز شریف برای سفر به خارج را هموار کرد و انتظار می رود وی تا روزهای آینده جهت معالجه راهی لندن شود.

اکثر اعضای کابینه دولت پاکستان با موافقت بدون شرط با سفر نواز شریف به خارج مخالف بوده و معتقدند که هیچ تضمینی بابت بازگشت نخست وزیر پیشین پاکستان به کشور وجود ندارد با این حال «عمران خان» نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: دولت جدای از اختلافات سیاسی با حزب نواز شریف، اهمیت زیادی به سلامتی وی قائل است.

دادگاه عالی پاکستان هفتم آبانماه امسال دستور آزادی نواز شریف را به مدت ۸ هفته برای مشکلات سلامتی صادر کرده بود.

خانواده شریف در چندین پرونده فساد، متهم به پولشویی، فرار مالیاتی و مخفی کردن دارایی‌های خارجی هستند. دیوان عالی پاکستان در سال ۲۰۱۷ نواز شریف را که در آن زمان نخست‌وزیر بود، از مقام خود خلع و دستور پیگیری پرونده‌های فساد وی را صادر کرد.

نواز شریف در سال ۲۰۱۸ محکوم به هفت سال حبس و پرداخت ۱.۵ میلیارد روپیه و ۲۵ میلیون دلار در پرونده فساد مالی موسوم به «العزیزیه» شد.

منبع: ايرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان نواز شریف فساد پولشویی روپیه دارایی دادگاه عالی پاکستان نخست وزیر خانواده شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۱۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم

نخست‌وزیر یونان گفت آتن نمی‌تواند سیستم‌های دفاع هوایی مانند پاتریوت‌ یا اس-۳۰۰ را به اوکراین ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، در پاسخ به فشار اتحادیه اروپا و ناتو برای افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان اعلام کرد این کشور نمی‌تواند سیستم‌های دفاعی پاتریوت یا اس-۳۰۰ به اوکراین بدهد.

به نقل از بیزینس اینسایدر، با تشدید حملات هوایی روسیه به اوکراین، دولت‌های اتحادیه اروپا تحت‌فشار هستند تا سیستم‌های حفاظتی بیشتری برای کی‌یف فراهم کنند، به‌ویژه کشورهایی مانند یونان و اسپانیا که چنین سیستم‌هایی را در اختیار دارند.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای عنوان کرد: یونان اس-۳۰۰ یا پاتریوت را به اوکراین نخواهد فرستاد. این سؤال از ما پرسیده شد و ما توضیح دادیم که چرا نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

وزرای اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند در حال بررسی فوری راه‌هایی برای ارائه دفاع هوایی بیشتر به اوکراین هستند، اما قول مشخصی درباره سامانه‌های پاتریوت ندادند.

باتوجه‌به تنش‌ها با ترکیه، دفاع یک موضوع بسیار حساس برای آتن است. یونان درگذشته هزاران راکت، مواد انفجاری قوی، مهمات و راکت‌های ضدتانک به اوکراین ارسال کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • طبیعت چشم نواز ایلام در قاب مستند ایرانگرد
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه بر اقدامات ما تأثیری نخواهد داشت
  • گزیده‌های نفتی هفته