Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@05:20:10 GMT

بیانیه رئیس قوه قضائیه درباره سهمیه‌بندی بنزین

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۰۲۹۵

بیانیه رئیس قوه قضائیه درباره سهمیه‌بندی بنزین

رییس قوه قضائیه در مورد اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و مسائل به وجود آمده در مورد ان، بیانیه‌ای در ۵ ماده خطاب به مسئولان قضایی صادر کرد.

به گزارش قوه قضاییه متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مسئولان محترم قضایی

با سلام

نظر به اینکه اجرای طرح سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید بنزین، موجب بروز برخی حوادث و نگرانی‌ها در جامعه شده است، نکات زیر مورد توجه و اهتمام قرار گیرد:

۱- نسبت به پیشنهاد دولت محترم برای اجرای طرح سهمیه بندی و اعلام نرخ جدید بنزین که با استناد به تکالیف قانونی، به منظور ایجاد هماهنگی در شورای اقتصادی سران قوا مطرح و مصوب شد، فارغ از نظرات مختلف کارشناسی موجود پیرامون این طرح و شیوه اجرای آن که می‌توان در فضای دور از التهاب و غیرهیجانی به آن پرداخت، دستگاه قضایی خود را موظف می‌داند برای رفع مشکلات احتمالی در فرآیند اجرا، به وظایف قانونی خود عمل نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲- در مقاطع مختلف حیات پربرکت نظام جمهوری اسلامی، هر زمان به مردم اعتماد شده است، پشتیبانی و حمایت آن‌ها عامل اصلی اجرای تصمیمات مهم و سرنوشت ساز بوده است. نظام، تجربه اجرای تصمیمات مشابه را داشته. در این مورد هم سخن گفتن با مردم و تشریح دلایل این تصمیم قبل و بعد از اجرای تصمیم ضروری می‌نماید؛ لذا از طریق استانداران و مسئولین مربوطه پیگیری نمایید تا دلایل این تصمیم به صورت شفاف برای مردم به ویژه اثرگذاران جامعه و نخبگان تبیین گردد و دیدگاه‌های نخبگان و دلسوزان مورد توجه قرار گیرد.

۳- به دادستان‌های محترم در سراسر کشور تاکید می‌گردد ضمن مراقبت نسبت به حفظ حقوق شهروندی و کرامت مردم در برابر هرگونه تعرض، در مورد اشرار، وابستگان به جریانات ضد انقلاب و نفوذی‌هایی که با اقدامات خرابکارانه در راستای خواست دشمنان، امنیت مردم و جامعه را هدف قرار داده اند با همکاری نیرو‌های انتظامی و امنیتی با قاطعیت اقدام قانونی معمول دارند.

۴- سازمان بازرسی کل کشور موظف است ضمن نظارت دقیق بر محل هزینه کرد درآمد‌های ناشی از افزایش قیمت بنزین و ایفای وظایف دولت در جهت جلوگیری از افزایش قیمتها، اجرای کامل تعهدات دولت در برابر مردم از جمله پرداخت به موقع و منظم یارانه‌ها را مستمرا پیگیری نماید تا زمینه برای افزایش اعتماد مردم فراهم گردد.

۵- به معاون اول قوه قضاییه ماموریت داده می‌شود با تشکیل کمیته‌ای متشکل از دادستان کل، رئیس سازمان بازرسی و رئیس حوزه ریاست و با دعوت از مدیران ذیربط، نسبت به پیگیری موارد فوق و بررسی وضعیت حوزه‌های قضایی و گزارش‌های دریافتی و ارائه مشورت‌های لازم، به نحو مقتضی اقدام نمایند.

عزت و اقتدار روز افزون نظام جمهوری اسلامی و سربلندی و توفیق مردم عزیزمان را از خداوند متعال مسئلت دارم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قوه قضاییه رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود

مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در چهارمین اطلاعیه خود پیرامون طرح برخورد با کشف حجاب در معابر و اماکن عمومی که از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده است، «از حمایت‌های خالصانه مردمِ نجیبِ ایران زمین و دیدگاه‌های قاطعِ اخیر رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا» در اجرای این طرح قدردانی و تشکر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در چهارمین اطلاعیه خود پیرامون طرح برخورد با کشف حجاب در معابر و اماکن عمومی که از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده است، «از حمایت‌های خالصانه مردمِ نجیبِ ایران زمین و دیدگاه‌های قاطعِ اخیر رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضا» در اجرای این طرح قدردانی و تشکر کرد.

 در متن اطلاعیه شماره چهار فرماندهی انتظامی کشور در خصوص طرح برخورد با کشف حجاب که به طرح نور شناخته می‌شود، آمده است: «در زمان و زمانه‌ای که جریان‌های رسانه‌ای بَدخواهِ ملتِ ایران به دنبال اختلاف افکنی و دوقطبی سازی جامعه با اجرای طرحِ نور بودند؛ مردمِ عزیز و نخبگانِ فهیم با اِدراکی قابلِ ستایش در کنارِ پلیسِ قرار گرفتند تا شأن، حریم، حرمت و کرامتِ بانوی ایرانی حفظ شود. برای آنکه افکارعمومی و مراکز تصمیم‌گیر، شناختِ بیشتری از دلایلِ فراجا در اهمیت اجرای طرح نور داشته باشند، طی روز‌های آینده چند پرونده مهم از باند‌های تبهکارِ سازمان یافته که در سطح بین‌المللی و داخل کشور اقدامات مجرمانه در زمینه فساد و فحشا، تجارتِ جنسی، پورنوگرافی و... داشته‌اند منتشر خواهد شد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «در پیوند با موضوعِ پیش گفته؛ گزارش‌های میدانی و اخذِ نظراتِ مردمی در کنارِ حمایت‌های روسای محترمِ جمهور و قوه قضاییه، صداسیما و برخی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و جماعات و سایرِ نهاد‌های مسئول نشان دهندهِ شناختِ مطلوب از نبض‌سنجی اجتماعی فراجا در اجرای "طرح نور" است. همچنین بررسی‌ها و مشاهداتِ عینی روزانه در شهر‌ها نشان دهنده حرکتِ مطلوبِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان و بانوانِ سرزمین‌مان است.»

پلیس همچنین با تاکید بر اینکه «پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعاتِ هنجاری و ارزشی نیست و به شهروندانِ عزیز این نوید را می‌دهیم که در نهایت طرح نور به سمتِ هوشمندسازی پیش خواهد رفت»، آمده است: «این مهم زمانی بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که نهاد‌های متولی کار که وظیفه مستقیم در اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب دارند، عملکرد قابل قبول و درخور توجهی داشته باشند.»

در پایان اطلاعیه پلیس نیز آمده است: «قدردانِ کارکنانِ سخت‌کوش و پُرتلاشی هستیم که چنین خالصانه و مُشفقانه به ارتقای ارزش‌های اجتماعی یاری می‌رسانند و انتظار داریم تا با همّتِ مسئولینِ محترم و انجام به‌موقع وظایف دستگاه‌های مسئول روندِ هوشمندسازی نیز، پُرشتاب‌تر به سرانجامِ مطلوب و موردِ رضایتِ مردم برسد.»

دیگر خبرها

  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • رئیس کل دادگستری استان یزد منصوب شد
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رادان: طرح نور را با همراهی دولت وقوه قضائیه ادامه می‌دهیم
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی