Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@20:59:41 GMT

حمله داعش در کنگو ۱۵ قربانی گرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۰۴۶۸

تلویزیون "فرانس ۲۴" روز یکشنبه از کینشازا پایتخت جمهوری دمکراتیک کنگو گزارش داد، تروریست‌های وابسته به داعش در جریان حمله به یک روستا در این کشور ۱۵ تن را کشتند.

این گزارش به نقل از مقامات محلی جمهوری دموکراتیک کنگو حاکیست که یک گروه تروریستی وابسته به داعش شب گذشته با سلاح سرد به ساکنان روستای "مبائو" در شرق این کشور حمله و در جریان آن حداقل ۱۵ تن را کشت و تعدادی دیگر را نیز زخمی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک مقام کنگویی که خواست نامش فاش نشود به این تلویزیون گفت: اگر چه که این دسته از افراد مسلح که قبلا خود را از اعضای "ولایت مرکز آفریقا" معرفی کرده بودند، صرفا با هدف ایجاد وحشت میان ساکنان غیرنظامی منطقه به خانه‌های آن‌ها حمله می‌کنند، اما ارتش تاکنون هیچ واکنشی در مقابل این حملات از خود نشان نداده است.

"مودیستی باکوناماها" شهردار شهر "بینی" واقع در شرق کنگو نیز چندی پیش از حمله این دسته از تروریست‌ها به این شهر و کشته شدن ۱۳ تن و زخمی شدن ۲۲ تن خبر داد.

به گفته وی، تروریست‌های داعش آن حمله را در واکنش به حمله یک هفته قبل ارتش کنگو به مواضع آن‌ها انجام داده بودند که در آن حمله ۲۶ داعشی کشته شدند.

جمهوری دموکراتیک کنگو دوّمین کشور بزرگ در آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آید؛ با اینحال از نظر رفاهی و زیرساخت‌های صنعتی و ارتباطی کشوری فقیر به حساب می‌آید.

منابع مطلع می‌گویند که برخی نظامیان کنگو و سایر گروه‌های شورشی از سال ۲۰۱۴ میلادی در رقابت با همدیگر در قتل عام‌های این کشور شرکت داشته‌اند.

داعش حدود یکسال است که با انجام حملات تروریستی در جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام موجودیت کرده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی تابناک داعش کنگو سهمیه بندی بنزین قیمت بنزین طرح حمایت معیشتی غزه بولیوی مذهب جعفری آیت الله صافی گلپایگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۰۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست به هلاکت رسیدند

غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

طی این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند. جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌گردد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • تصاویر حمله پهپادی به تروریست‌ها اطراف زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسید
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان
  • فوری/حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان و هلاکت دو تروریست
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست به هلاکت رسیدند
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان