Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درخصوص آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی در بارش برف و باران در کشور اظهار داشت: کشور ما در تغییرات اقلیمی قرار دارد و براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روزهای آینده بارش برف و باران در اقصی نقاط کشور اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه امروز نیز جلسه مدیریت بحران با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد اظهار داشت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی میزان بارش برف و باران به نحوی است که احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی تا پایان هفته در آماده‌باش کامل قرار دارند. 

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: دستگاه‌های پیش‌بینی هوا در اقصی نقاط کشور نصب شده است و درخواست ما از سازمان هواشناسی کشور این است که با توجه به تغییرات اقلیمی پیش‌بینی‌های به موقع‌تری داشته باشند تا بتوانیم تمهیدات لازم را اجرایی کنیم.

نجار بیان داشت: بعضا پیش‌بینی‌های صورت گرفته دقیق نیست و باید آمادگی‌های دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با بحران از گذشته نیز بیشتر باشد البته تغییر اقلیم و شرایط جوی در تمام دنیا حاکم است. 

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: آموزش قبل از بحران بسیار حائز اهمیت است و از دستگاه‌هایی اجرایی در بخش‌های مختلف درخواست می‌شود که نسبت به ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان در مواقع فعلی و نحوه اقدامات آنها در هنگام بحران آموزش داده شود. 

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1322091

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مدیریت بحران سهمیه بندی بنزین بنزین باشگاه پرسپولیس هدفمندسازی یارانه ها یارانه باشگاه استقلال مارک ویلموتس تجمعات اعتراضی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد حسن نامی، در آئین کلنگ زنی مکان نصب نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری جزیره قشم، اظهار کرد: بنا به دستور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری، سازمان مدیریت بحران در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای هوشمندسازی برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مدرن لرزه نگاری در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد کلنگ زنی نخستین ایستگاه در این زمینه در جزیره قشم بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حال ۱۲۲۲ لایه مکان محور در نقاط مختلف کشور توسط سازمان نقشه برداری کشوری تهیه شده است که پایه اصلی نقشه‌ها به صورت دیجیتالی هستند و روی این لایه‌ها ۱۳۰ لایه هوشمند در ابعاد مختلف هواشناسی، پایش ماهواره‌ای سرزمین و… را پوشش می‌دهد.

نامی در پایان خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

آئین کلنگ زنی محل نصب نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم که در محوطه بیمارستان جی جیان قشم با حضور عادل پیغامی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بهزاد پورمحمد، معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشور، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمد حسینی فرماندار شهرستان قشم برگزار شد.

کد خبر 6095908

دیگر خبرها

  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد