Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@04:11:42 GMT

انعقاد قرارداد همکاری «اسنپ» و شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۱۲۱۰

صراط:

با ابلاغ رسمی دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، قرارداد همکاری «اسنپ» و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران هم منعقد شد.

به گزارش ایسنا، در پی ابلاغ رسمی دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‌دهندگان خدمات هوشمند مسافر از سوی وزارت کشور، صبح امروز 26 آبان ماه قرارداد همکاری بین «اسنپ» و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منعقد شد و فعالیت اسنپ نیز در پایتخت به‌طور قانونی رسمیت یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، در مراسم امضای این قرارداد با اشاره به اینکه پس از یک سال مذاکره، قرارداد همکاری با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هوشمند مسافر به ثمر نشست، تصریح کرد: شهروندان از نحوه‌ی تاکسی‌های اینترنتی رضایت دارند از این‌رو مدیریت شهری به‌عنوان منتخبین مردم از نوآوری و توسعه خدمات هوشمند به مردم، حمایت خواهند کرد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه اجرای دستورالعمل فوق، گام مهمی در مسیر ضابطه‌مند شدن فعالیت تاکسی‌های اینترنتی است گفت: اکنون بر اساس دستورالعمل فوق و تعاملی که بین تمامی ذینفعان صورت گرفته، سیاست‌های کلی و ضوابط یکپارچه‌ای در ارائه خدمات هوشمند مسافر اجرایی شده است.

پورسیدآقایی ادامه داد: هیچ‌گاه تاکسی‌های اینترنتی را رقیب تاکسیرانی ندانسته‌ایم بلکه معتقدیم این‌ها 2 مُد حمل‌ونقل عمومی و مکمل یکدیگرند که به‌نوعی توانسته‌اند استفاده از خودروهای شخصی را در سطح شهر کاهش دهند.

معاون شهردار با تاکید بر اینکه هرگونه ساماندهی و ضابطه‌مند شدن شرکت‌های تاکسی اینترنتی به‌مراتب بهتر از حرکت آزادانه‌ی مسافربرهای شخصی است، تصریح کرد: با اجرای این دستورالعمل و قراردادهای منعقدشده با شرکت‌های تاکسی اینترنتی حتما فشار بیشتری برای جلوگیری از فعالیت خودروهای مسافربر شخصی اعمال خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در گذشته برای برخورد با مسافربرهای شخصی همیشه این دغدغه وجود داشته که شاید فرد، شغلی نداشته و از این طریق امرار معاش می‌کند اما اکنون یک پاسخ روشن داریم که با عضویت در شرکت‌ها و در قالب تاکسی‌های اینترنتی ساماندهی و ضابطه‌مند شوند.
پورسیدآقایی در ادامه به موضوع سهمیه‌بندی سوخت اشاره کرد و گفت: در سهمیه‌بندی سوخت به خودروهای تاکسی اولویت داده شد، ازاین‌رو هیچ افزایش نرخی در تاکسی نخواهیم داشت درعین‌حال که سعی شده با تخصیص سهمیه از سوی وزارت کشور به تاکسی‌های اینترنتی هم، افزایش قیمتی در ارائه خدمات آن‌ها صورت نگیرد.

معاون شهردار تهران ضابطه‌مند شدن فعالیت‌ها را مهم‌ترین رکن دستورالعمل نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی دانست و تصریح کرد: گرچه بسیاری تلاش کردند موضوع بهای خدمات را در این دستورالعمل پررنگ جلوه دهند اما معتقدم بهای خدمات، موضوعی فرعی است چراکه سهم در نظر گرفته‌شده در مقابل هزینه‌هایی که شهرداری‌ها برای توسعه حمل‌ونقل عمومی دارند بسیار ناچیز است. درعین‌حال نیز حداقل بهای خدماتِ در نظر گرفته‌شده نیز در توسعه حمل‌ونقل عمومی شهرها هزینه خواهد شد.

ژوبین علاقبند، مدیرعامل شرکت خدمات هوشمند مسافر«اسنپ»، نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از امضای قرارداد همکاری با شهرداری تهران تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی نقش عمده‌ای در حمل‌ونقل شهری دارند، مواردی در دستورالعمل دارای ابهام بود که طی جلسات متعدد با وزارت کشور و معاونت علمی رئیس‌جمهور رفع ابهام شده و امروز دستورالعمل فوق، ابلاغ و اجرایی شده است.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، وی با بیان اینکه پرداخت هم‌زمان ارزش‌افزوده و ثبت اطلاعات کاربران در سامانه سماس، جزو دغدغه‌های مطرح‌شده در دستورالعمل بود تصریح کرد: خوشبختانه این مساله رفع ابهام شده است.

علاقبند آغاز همکاری مشترک اسنپ و شهرداری تهران را به فال نیک گرفت و گفت: قرارداد همکاری 150 شهر دیگر که اسنپ در آن فعالیت دارد نیز امروز برای شهرداری‌ها ارسال خواهد شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اسنپ شهرداری تهران صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد

تین نیوز

تسلا ناوگان تاکسی های اینترنتی خود را به زودی راه اندازی خواهد کرد و همه می تواند خودرو تسلا خود را به این سرویس اضافه کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، تسلا در گزارش مالی سه ماهه ی اول ۲۰۲۴، پیش نمایشی از قابلیت تاکسی اینترنتی را ازطریق اپلیکیشن خود به نمایش گذاشت. این قابلیت که ماه آگوست ۲۰۲۴ (مرداد و شهریور ۱۴۰۳) رسماً رونمایی خواهد شد به کاربران اجازه می دهد مستقیماً ازطریق اپلیکیشن تسلا، درخواست تاکسی اینترنتی بدهند.

 براساس گزارش زومیت، جزئیات دقیقی درمورد نحوه ی عملکرد سرویس تاکسی اینترنتی تسلا وجود ندارد، اما تصاویر منتشرشده نشان از شباهت آن به برنامه هایی مثل اوبر دارد. همچنین، کاربران می توانند دمای مطلوب کابین را برای زمان رسیدن خودرو، از راه دور تنظیم کنند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در ماه جاری از رونمایی نهایی تاکسی های اینترنتی شرکتش در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۲۴ (۸ مرداد ۱۴۰۳) خبر داده بود. تسلا از سال ها قبل وعده ی راه اندازی سرویس حمل و نقل خودران را داده و ماسک در سال ۲۰۱۹ گفته بود این خودروها آماده ی جابه جایی مسافران خواهند شد.

تسلا در گزارش اخیر خود اشاره کرد: درحال حاضر مشغول توسعه ی قابلیت درخواست خودرو از طریق اپلیکیشن هستیم که در آینده ای نزدیک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ما باور داریم تجربه ی کاربری نرم افزار تسلا میان همه ی محصولات ما بی نظیر است و قصد داریم قابلیت درخواست خودرو را به صورت یکپارچه به اپلیکیشن تسلا اضافه کنیم.

ایلان ماسک در جلسه ی مالی با سرمایه گذاران، سرویس درخواست خودرو را با عنوان Cyber Cab معرفی و اعلام کرد این سرویس به عنوان ترکیبی از دو پلتفرم Airbnb و Uber عمل خواهد کرد.

به نوشته ی انگجت، مالکان خودروهای تسلا می توانند با افزودن خودرو خود به ناوگان این سرویس، کسب درآمد داشته باشند. ماسک می گوید: بخشی از ناوگان تاکسی های اینترنتی و مدیریت آن ها، متعلق به تسلا خواهد بود. همچنین بخش دیگری از ناوگان شامل خودرو کاربران خواهد بود و مردم امکان اضافه کردن یا حذف خودرو خود را در هر زمان خواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • تسلاهای ایلان ماسک تاکسی می شوند اما با قابلیتی منحصر به فرد
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • طرح « زوج و فرد » حذف شد؟
  • طرح «زوج و فرد» حذف شد؟
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • حکایت تاکسی برقی تهران!
  • زمان آغاز به کار تاکسی‌های برقی/ تسهیلاتی برای تاکسی‌رانان