Web Analytics Made Easy - Statcounter

دسترسی به سایتهای داخلی و خدمات آنلاین بومی به دلیل وجود زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات، به‌رغم محدودیت به وجود آمده در دسترسی به شبکه اینترنت کشور، برای کاربران ممکن است.

شبکه ملی اطلاعات مطابق با سند «ضرورت تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات» که به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده، شبکه‌ای متشکل از زیرساخت‌های ارتباطی با مدیریت مستقل کاملاً داخلی، شبکه‌ای حفاظت شده نسبت به اینترنت و شبکه‌ای با امکان عرضه انواع محتوا و خدمات ارتباطی سراسری برای آحاد مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سند بر ایجاد شبکه‌ای با قابلیت برقراری ارتباطات امن و پایدار میان دستگاه‌ها و مراکز حیاتی کشور و میزبانی داخلی در صورت نبود شبکه جهانی اینترنت تاکید شده است.

حال با توجه به قطعی های پیش آمده در شبکه اینترنت کشور از روز گذشته، استفاده از مزایای شبکه ملی اطلاعات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و شواهد نشان می دهد که سرویس هایی که بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، شکل گرفته اند، هم اکنون بدون اختلال در دسترس کاربران قرار داشته و به فعالیت خدمات رسانی خود ادامه می دهند.

به نحوی که در حال حاضر امکان استفاده از موتورهای جستجوی بومی که زیرساختی مستقل از گوگل دارند، برای کاربران وجود دارد. دسترسی به اغلب سایتهای ایرانی که در داخل کشور میزبانی می شوند و نیز امکان استفاده از اغلب پیام رسان های بومی فراهم است. حتی شنیده ها حاکی از آن است که میزان مراجعات به پیام رسان های بومی افزایش یافته است.

در همین حال بررسی ها نشان می دهد که علاوه بر سرویس های داخلی همچون سرویس های حمل و نقل اینترنتی و فروشگاه های آنلاین داخلی، شبکه شتاب بانکی و شبکه خدمات رسانی بانک ها نیز بدون اختلال به فعالیت خود ادامه می دهند./مهر

بیشتر بخوانیم: محدودیت دسترسی به اینترنت با تصویب شورای امنیت

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،همزمان با چهل و چهارمین سالگرد شکست تجاوز مفتضحانه امریکا به صحرای طبس، طرح اینترنت پر سرعت همراه اول در مسجد شکر طبس با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برقرار شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: مسجد شکر طبس به تکنولوژی نسل چهار مجهز شده است.

بهی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است افزود: برای این طرح ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.




دیگر خبرها

  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس