Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه وله، شامگاه شنبه، ۲۵ آبان (۱۶ نوامبر) رونوشت شهادت جنیفر ویلیامز، همکار مایک پنس، معاون اول ترامپ، و تیم موریسون، عضو پیشین شورای امنیت ملی ایالات متحده در برابر هیات تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح رئیس جمهور این کشور منتشر شد. تحقیق از آنها چند روز پیش و غیرعلنی انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو شاهد از جمله افرادی هستند که تماس تلفنی دونالد ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در روز ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) سال جاری را شنیده‌اند.

بر اساس اظهارات خانم ویلیامز، از سخنان ترامپ برمی‌آمده است که او برای منافع شخصی خود جلوی پرداخت کمک‌های نظامی به اوکراین را گرفته است نه برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی ایالات متحده.

به گفته ویلیامز، خواست رئیس جمهور آمریکا از همتای اوکراینی خود "نامانوس" و "نامناسب" بوده است.

تیم موریسون با تاکید بر اینکه به اعتقاد او گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلینسکی "غیرقانونی" نبوده، گفته است که این تماس تلفنی نگرانی او را برانگیخته است؛ نگرانی از اینکه محتوای گفت‌وگوی تلفنی به بیرون درز کند!

همکار پیشین شورای امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که او به همین دلیل محدودیت دسترسی به محتوای گفت‌وگوی تلفنی را توصیه کرده است.

هم‌خوانی با اظهارات شاهدان دیگر

بر اساس شهادت یک "افشاگر" سازمان سیا، رئیس‌جمهور آمریکا در یک تماس تفلنی در ۲۵ ژوئیه همتای اوکراینی خود را تحت فشار گذاشته است تا علیه جو بایدن، رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش هانتر بایدن تحقیقاتی انجام دهد. هانتر بایدن سال‌ها با یک شرکت گاز اوکراینی همکاری کرده است.

گفته می‌شود که ترامپ از کمک‌های نظامی آمریکا به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار برای اوکراین، به عنوان اهرم استفاده کرده است.

مجلس نمایندگان که اکثریت آن را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند، کمیته اطلاعاتی خود را مسئول بررسی این موضوع که به "اوکراین گیت" مشهور شده، کرده است.

این کمیته تاکنون شاهدان گوناگونی را دعوت کرده و نتیجه گفت‌وگو با آنان، این احتمال را شدت بخشیده که اتهام فرد "افشاگر" علیه دونالد ترامپ بی‌اساس نبوده است.

دیوید هولمز، دیپلمات آمریکایی، ماری یووانوویچ، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین، ویلیام تیلور، کاردار سفارت ایالات متحده در اوکراین و جورج کنت، مقام بلندپایه وزارت امور خارجه ایالات متحده از شاهدانی هستند که اظهارات آنها به زیان ترامپ بوده است.

در صورتی که مجلس نمایندگان به این نتیجه برسد که اقدامات ترامپ به قصد سوءاستفاده از قدرت و برای پیشبرد منافع شخصی بوده است، می‌تواند ترامپ را استیضاح کند.

تصمیم‌گیری نهایی در باره برکناری رئیس جمهور در حوزه اختیارات مجلس سنا است. در این مجلس جمهوری‌خواهان اکثریت دارند و بعید است که رئیس جمهور منتخب خود را برکنار کنند.

کد خبر 463671 برچسب‌ها آمریکا آمریکا - دونالد ترامپ

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان، از آمریکا خواسته تا یک سامانه پاتریوت دیگر در اختیار اوکراین قرار دهد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که آلمان، آمریکا را تحت فشار قرار داده تا دست کم یک سامانه پاتریوت دیگر را به اوکراین ارسال کند.

بنا به نوشته بلومبرگ، این اقدام برلین به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ برای افزایش کمک های دفاع هوایی به کی یف صورت می گیرد.

این رسانه غربی همچنین گزارش داد که آلمان این هفته از متحدان اروپایی کی یف، از جمله فرانسه و ایتالیا، خواسته است تا ارزیابی درباره ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین صورت دهند.

پیش از این «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که برلین باردیگر از متحدان خود می خواهد تا ارسال سامانه های دفاع هوایی، که می توانند به ارسال کنند، را مورد بررسی قرار دهند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر گفته بود که «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، از او خواسته تا اروپا هفت سامانه پاتریوت دراختیار اوکراین قرار دهد.

کد خبر 6086905

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین