Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اینترنت روزنامه "لوپاریزین"، جلیقه زردها فرانسه روز گذشته (شنبه)  در شهرهای  پاریس، لیون، مارسی و سراسر این کشور، چندین رویداد را برنامه‌ریزی کرده‌اند تا سالگرد جنبش خود را برگزار کنند.
فراخوان‌های بسیاری برای برگزاری تظاهرات در شبکه‌های اجتماعی اعلام شد و به دنبال آن هزاران نفر در شهرهای مختلف پاریس در نخستین سالگرد جنبش جلیقه زردها به خیابان ها آمدند و بار دیگر نسبت به سیاست های اقتصادی امانوئل مکرون رئیس جمهور کشورشان اعتراض کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام پلیس فرانسه، در جریان اعتراض های روز گذشته دویست و ۵۴ نفر از معترضان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. همچنین یکصد و ۵۵ تن دیگر تحت پیگرد قرار گرفته اند.

حتی یک روز بعد از اقدام اعتراضی مردم فرانسه، حضور سنگین پلیس در خیابان های مرکزی شهر پاریس به خوبی مشاهده می شود. 

جنبش اعتراضی علیه نظام سرمایه‌داری در فرانسه و سیاست‌های دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور روز گذشته به یکسالگی خود رسید؛ جنبشی که با حدود ۲۸۲ هزار نفر در ۱۷ نوامبر سال میلادی گذشته آغاز شد و هنوز به حیات خود ادامه می‌دهد.
 معترضان جلیقه‌زرد این هفته در تلاش هستند تا به دولت نشان دهند همچنان می‌توانند در نخستین سالگرد جنبش، از آن پشتیبانی کنند. تعداد شرکت‌کنندگان در اعتراض‌ها و میزان خشونت در ماه‌های اخیر از اوج جنبش به این سمت به شدت کاهش یافته است. بیش از ۲۰۰ مورد تظاهرات پیش‌بینی شده است که مقام‌های انتظار دارند هزاران نفر از مردم در پایتخت تجمع کنند.

جنبش جلیقه زردها در سال گذشته از آنجایی آغاز شد که گروه‌های زیادی از شهروندان در پی یک فراخوان گسترده اینترنتی برای اعتراض به افزایش ۶ سنتی بهای مالیات بر سوخت با پوشیدن جلیقه‌های زرد رنگ به عنوان نمادی از وحدت، در سراسر کشور تظاهرات کردند و از آن پس این حرکت عمومی اعتراضی، جنبش جلیقه‌زردها نام گرفت.

شمار معترضان در نخستین روز اعتراض در سال گذشته ۲۸۲ هزار نفر برآورد شد، آماری که دیگر هرگز تکرار نشد. اعتراض‌ها رفته‌رفته در روز شنبه هر هفته در پاریس و شهرهای کوچک و بزرگ فرانسه برگزار شد و از خواست حذف مالیات بر سوخت به مطالباتی بزرگ‌تر مانند استعفای دولت و حتی اعلام پایان جمهوری پنجم رسید.

رئیس جمهوری فرانسه با عقب‌نشینی در برابر معترضان از اعمال اصلاحات اقتصادی مورد نظر دولت شامل طرح افزایش مالیات بر سوخت دست برداشت و ماهانه ۱۰۰ یورو بر مبلغ دستمزد حداقلی در کشور اضافه کرد. ۹۰۴۱

برچسب‌ها لیون فرانسه پاریس امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیون فرانسه پاریس امانوئل مکرون لیون فرانسه پاریس امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۱۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم

دانشجویان فرانسوی به جنایت و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اعتراض کردند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پس از اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا به نسل کشی در غزه، حالا دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه نیز به جنبش دانشجویی اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پیوسته اند.

به نقل از راشاتودی، پلیس فرانسه دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه را متفرق کرد. با این حال دانشجویان معترض اعلام کردند به تحصن خود در دانشگاه ادامه می دهند.

دانشجویان معترض به جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه خواستار محکومیت این رژیم و قطع روابط با آن شدند.

گزارش ها حاکی از آن است که دراین تجمع دانشجویانی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ در غزه حضور داشتند. این دانشجویان از رئیس‌جمهور فرانسه خواستند تا با فشار بر تل آویو برای آتش‌بس در غزه تلاش کند.

تجمعی اعتراضی هم در دانشگاه ساینس پو، که امانوئل ماکرون از آن فارغ التحصیل شده، برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴