Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- رئیس جمهور با بیان اینکه اعتراض حق مردم است اما حساب اعتراض از اغتشاش جداست، گفت: نباید اجازه ناامنی در جامعه را بدهیم.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به حوادث ۳ روز گذشته تاکید کرد: اساس و هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است که در شرایط تحریم اقتصادی، به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی اظهارداشت: برای این کار سه راه بیشتر نداریم، یا باید مالیات مردم را افزایش دهیم و از محل درآمد حاصل از آن پرداخت ها را انجام دهیم، یا باید نفت بیشتری صادر کنیم و از محل آن این هزینه ها را تامین کنیم و  یا باید از یارانه ها بکاهیم و از محل آن به خود مردم نیازمند برگردانیم.

روحانی ادامه داد: فروش نفت ما با محدودیت هایی مواجه است و اگر محدودیت هم نداشتیم، پول نفت برای اینگونه مصارف مناسب نیست، در سال ۱۳۹۰ ما ۱۱۰ میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم اما امروز شرایط متفاوت است.

رئیس جمهور افزود: میزان اخذ مالیات را هم بخاطر شرایط اقتصادی جامعه نمی توانیم زیاد افزایش دهیم و دریافت مالیات از مردم باید متعادل باشد.

وی با بیان اینکه ماه های متمادی این موضوع مطرح بود که چگونه می توانیم از اقشار ضعیف حمایت کنیم تا زمانی که گشایشی ایجاد شود، گفت: در این دولت تلاش کردیم تولید بنزین را افزایش دهیم. در سال ۹۲ بنزین تولیدی در کشور ۵۶ میلیون لیتر در روز بود که این رقم را در سال ۹۸ به ۱۰۷ میلیون لیتر رساندیم و در بنزین خودکفا شدیم، قبلا میلیاردها دلار برای واردات بنزین هزینه می شد ضمن اینکه با مشکلات خاصی برای خرید و واردات بنزین نیزمواجه بودیم.

روحانی با اشاره به افزایش مصرف بنزین درکشور، افزود: مصرف بنزین در سال گذشته و اوایل امسال رو به فزونی گرفت و به طور متوسط  ۹.۷ درصد رشد کرد، و مصرف روزانه ما امسال ۹۷ میلیون لیتر بود که اگر همین روند ادامه داشته باشد  در سال ۱۴۰۰ ما مجددا وارد کننده بنزین می شدیم.

مهر

منبع: ساعت24

کلیدواژه: حسن روحانی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان

آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم ، امروز در نخستین نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در رشت با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: اهداف پیش بینی شده در شعار سال زمانی تحقق عینی می‌یابد که ظرفیت‌های جهش در عرصه‌ی تولید شناسایی و در بستر وحدت رویه و هم افزایی مجموع دست اندرکاران نمایان شود.

آیت الله مصباحی مقدم با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور، افزود: این بخش فرصت‌های بالقوه و جدیدی پیشروی اقتصاد کشور قرار می‌دهد و گیلان هم می‌تواند به بهترین نحوی از این ظرفیت عظیم درحوزه‌ی دریای خزر بهره گیری کند.


این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین نقش مشارکت مردم در جهش تولید را غیر قابل انکار دانست و با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷۰ میلیارد دلار در قالب ارز و طلای پس انداز شده، نزد مردم نگهداری می‌شود، گفت: این سرمایه‌ی قابل توجه، زمانی بهره وری دارد که وارد چرخه‌ی تولید شود و ارزش افزوده ایجاد کند.

استاندار گیلان هم در این نشست شرط تحقق اهداف پیش بینی شده در شعار سال را تعامل منطقی مجموع بانک‌ها و دست اندرکاران دولتی با بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: احیای واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال همراه با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، از جمله الزاماتی ست که امسال هم بطور جدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

دکتر اسدالله عباسی همچنین از بانک‌های عامل استان خواست منابع اعتباری خود را در راستای تقویت تولید در همین استان هزینه کنند.


وی در ادامه بر پیگیری موضوع ایجاد یک میدان بار جدید در مرکز استان تاکید و اضافه کرد: این مطالبه‌ی به حق بزودی از سوی استانداری پیگیری می‌شود.

 در ادامه‌ی این نشست هر یک از اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان در سخنانی عمده‌ترین الزامات، چالش‌ها و راهکار‌های جهش تولید در سال جدید را تشریح کرده و بر لزوم هم افزایی و همکاری بیشتر این بخش‌ها تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • پانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • گام اساسی دولت سیزدهم برای اجرای طرح‌های کیفی‌سازی سوخت در پالایشگاه‌ها
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • در حاشیه جلسه هیات دولت
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم /در جلسه با نمایندگان و حدادعادل گفتم اجازه نمی دهم تولید ال ۹۰ را متوقف کنید