Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس برآورد یک نهاد امنیتی در اعتراضات اخیر بیش از 87 هزار نفر مشارکت داشتند که حدود 1000 نفر بازداشت شدند. این اعتراضات در حدود 100 نقطه ایران روی داده است.

به گزارش عصرایران، خبرگزاری فارس به نقل از یک نهاد امنیتی، برآوردهایی را درباره جزئیات اعتراضات اخیر به افزایش قیمت بنزین اعلام کرد که مهمترین بخش های آن به این شرح است:

- تاکنون حدود 1000 نفر در ناآرامی‌های اخیر در کل کشور بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- تعداد کل معترضیان و آشوبگران از شب جمعه تاکنون مجموعا 87 هزار و 400 نفر برآورد شده که از این میزان حدود 82200 نفر مرد و 5200 نفر آنها زن بوده اند.


شرح عکس: خشونت درباره اعتراضات اخیر ایران - زمان و مکان عکس مشخص نیست- خبرگزاری فارس

-  از میان 1080 شهر و شهرستان کشور، اعتراضات و تجمعات کوچک و بزرگ در 100 نقطه کشور صورت گرفته که جمعیت این تجمعات بین 50 تا حداکثر 1500 نفر تخمین زده شده است.

- حجم خشونت و میزان تخریب آشوبگران نسبت به تجمعات دی ماه 96 گسترده‌تر و مخرب‌تر بوده و در نتیجه آسیب‌های جانی و مالی در مقایسه با آن افزایش داشته است.

- در استانهای خوزستان، تهران، فارس و کرمان بیشترین آسیب به اموال عمومی زده شده است.

- آمار دقیقی از میزان کشته شده ها در دسترس خبرنگار فارس نیست اما بیشترین تلفات مربوط به حمله اوباش مسلح به انبارهای نفتی و مقرهای نظامی بوده است که در جریان جلوگیری از انفجار انبارهای نفتی و خلع سلاح مقرهای نظامی به وقوع پیوسته است. تعدادی از نیروهای پلیس و مردمی نیز در این حملات به شهادت رسیدند.

- بیش از 100 بانک و 57 فروشگاه بزرگ فقط در یک استان به آتش کشیده شده و یا به غارت رفته است.

- به عنوان نمونه در یکی از تلخ‌ترین حوادث شب گذشته در استان تهران بعد از حمله اوباش به یک بانک و آتش زدن آن، کل ساختمان و طبقات بالایی آن که مسکونی بوده است، دچار حریق شده و عده‌ای در پشت بام ساختمان محبوس شده‌اند.

ورود آتش‌نشانی به صحنه به دلیل اجتماع اغتشاشگران و توقف ماشین‌ها با تاخیر قابل توجهی صورت گرفته و در لحظات آخر با تلاش مردم و اقدام پلیس جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شده است.

- در تهران و شهرستانها کار شناسایی ماشین‌هایی که اقدام به بستن خیابان‌ها می کردند انجام شده است که از امروز مراحل بازداشت آنها اجرایی می شود.

- بخش قابل توجهی از معترضان صرفا در محل تجمعات حاضر بوده و با هسته مرکزی اغتشاشات همراهی نداشتند. با این حال برای بسیاری از آنها پیامک هشدار توسط دستگاههای امنیتی ارسال شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بازداشت اعتراض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

در ادامه خیزش دانشگاههای آمریکا علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صدها دانشجو در ایالت‌های مختلف به دست نیروهای پلیس دستگیر شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دانشگاههای آمریکا همچنان صحنه اعتراضات گسترده دانشجویی به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است؛ صحنه‌هایی که یادآور جنبش دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام در دهه هفتاد قرن بیستم است.

شبکه ان بی سی نیوز از جمعیت گسترده معترض در دانشگاه تگزاس در آستین یک روز پس از بازداشت دانشجویان خبر داد.

شبکه سی ان ان نیز خبر داد که پلیس آمریکا حدود 100 دانشجو را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دهها تن دیگر را در دانشگاه تگزاس در آستین بازداشت کرده است. در دانشگاه اموری در ایالت جورجیا نیز دو استاد دانشگاه بازداشت شدند.

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزهنگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

همزمان دانشجویان دانشگاه پنسیلوانیا در حمایت از مردم غزه در محیط دانشگاه اقدام به برپایی چادر و تحصن کردند. نشریه دانشجویی «دیلی پنسیلوانیا» نوشت که دانشجویان تحصن کننده خواستار خروج سرمایه‌گذاری‌های این دانشگاه از فلسطین اشغالی هستند.

در این میان دادستان ایالت جورجیا دانشجویان را همچون دیگر مقامات آمریکایی به «یهودستیزی» متهم کرد و مدعی شد: «هیچ کس از نظر قانونی حق تعطیلی دانشگاهها از طریق چادر زدن و تحصن و تهدیدات ضد یهودی را ندارد».

او با حمایت از سرکوب دانشجویان و بازداشت آن‌ها افزود: «با افتخار در کنار هر دانشگاهی که اقدامات لازم برای حفظ امنیت دانشجویان ایالت را انجام می‌دهد، خواهیم ایستاد».

«گرگ ابت» فرمانده تگزاس نیز روز گذشته گفته بود که باید تمامی دانشجویان ضد اسرائیلی بازداشت شوند. او نیز اعتراضات ضد جنگ در غزه را به «یهودستیزی» تعبیر کرد.

اما در مقابل برخی قانون‌گذاران ایالتی در جورجیا در خصوص سرکوب خشن دانشجویان در محوطه دانشگاه «اموری» ابراز نگرانی کردند. به گفته آن‌ها مقامات ایالت جورجیا با اعتراضات به مثابه «اغتشاشات» یا حتی «تروریسم» برخورد می‌کنند.

اتحادیه «آزادی‌های مدنی آمریکا» در ایالت جورجیا نیز در بیانیه‌ای گفت: «آتلانتا همواره مکانی برای آزادی اعتراضات بود، اما اکنون شاهد سرکوب بر خلاف قانون اساسی هستیم».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه  
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • درخواست آرژانتین از پاکستان و سریلانکا : احمد وحیدی وزیر ایران را بازداشت کنید
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران