Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-04@23:24:04 GMT

ریشه‌های هویت انسان در دوران کودکی شکل‌می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۳۳۱۶

آفتاب‌‌نیوز :

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در همایش هویت کودکان ایران اسلامی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه ریزی برای همایش ملی هویت از یک سال گذشته در قزوین کلید خورد و خدا را شاکریم که تلاش و همت همکاران ما در قزوین به ثمر نشسته و در این دو روز برگزاری شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته قابل توجهی که در استان قزوین به چشم میخورد، تعامل و همکاری تیمی و گروهی بود که با توجه به اینکه این برنامه مختص مقطع ابتدایی بود، اما تمامی معاونان و مدیران و همچنین مدیرکل و همکاران با یکدیگر در تعامل بوده و در تمامی جلسات شرکت میکردند.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین به زمینه‌سازی در جهت تکریم و تعالی متولیان اشاره شده و در همین راستا باید ابتدا به مفهوم کلیدی و مرکزی هویت پرداخته شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هویت در اصل همان ریشه آدم‌ها است، گفت: وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها به صورت فردی و جمعی اتفاق می‌افتد که با همراهی عناصر تاریخی، جغرافیا و ارزشی آمیخته شده و فرد و جمع هویت یافته از آن اطلاع پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: هویت، قصه ریشه دواندن در بسترها است، از این رو لازم است تا در دوران کودکی زمینه رشد این بستر فراهم شود.

حکیم‌زاده با بیان اینکه تقویت هویت در درون انسان در دوران کودکی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در مبانی دینی، روانشناسی و علمی به اهمیت دوران کودکی تأکید شده و از این رو باید تعلیم و تربیت در سنین کودکی انجام شده و جدی گرفته شود.

وی عنوان کرد: ویژگی‌های هویت از عناصر ایرانی گرفته می‌شود و این عناصر از میراث غنی کشور استخراج می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: حاصل هویت یافتگی‌ها در کشور افرادی همچون شهیدان رجایی، بابایی، لشگری و 36 هزار شهید دانش‌آموزی هستند که در جامعه حضور داشته و از این رو فرهنگ پاسداشت کودکان را باید از ابتدا در آن‌ها نهادینه کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هویت دوران کودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم عنوان داشت: باید مواظبت کنیم تا نفس اماره بر اعضا و جوارح ما مسلط نشود چرا که اگر مسلط شد ما را از بندگی خداوند خارج می‌کند و به یک مستکبری مثل فرعون و صدام تبدیل می‌کند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: هر جامعه‌ای که کمتر تحت هوای نفس باشد به حاکمیت الهی نزدیک تر می‌شود و هر جامعه‌ای که محکوم به تبعیت از هوای نفس مستکبران شود هم خودش را و هم دیگران را از بین می‌برد.

وی افزود: همانطور که رژیم غاصب صهیونیستی با به زنجیر کشیدن مردم خودش و همه مردم دنیا حاضر نیست دیگران نفس بکشند، همانطور که آمریکا دانشجویان را در آمریکا اجازه نمی‌دهد از سلطه آنها خارج شود در همین چند روز اخیر دو هزار دانشجو را زندانی کردند تا این اندازه از آزادی بیان می‌ترسند از نفس کشیدن دانشجویان در فضایی خارج از فکر استکباری نظام صهیونیست وحشت دارند.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: از معروف‌ترین سندهای مرزبندی با طاغوت دوران خودش مقبوله عمر بن حنظله است. که در مورد دو نفر از شیعیان که نزاعی داشتند و به قاضی حکومت جور امویان یا عباسیان رجوع کرده بودند امام صادق علیه السلام فرمودند اینگونه مراجعات چه حق باشد و چه باطل در حقیقت مراجعه به طاغوت است. شاخص و معیار جامعه اسلامی این است که مراجعه به سلطان و پادشاه و هر عنوانی که حکم به غیر ما انزل الله کنند باطل هست.

وی گفت: همانطور که حمله به پایگاه آمریکایی عین الاسد و حمله به پایگاه نواتیم در رژیم غاصب و زدن رادار آمریکایی و اهداف دیگر نشان از دست برتر ایران در عرصه نظامی و شکست ابرقدرتی غرب بود لازم هست در عرصه اقتصاد نیز یک وعده صادقی باید محقق شود و نفوذی‌ها و شرکت‌ها که قیمت‌ها را بالا می‌برند تنبیه شوند و اقتصاد از دست این مفسدین خارج شود.

پهلوزاده ادامه داد: لازم است در عرصه اقتصادی وعده‌های صادق زود به نتیجه برسد و هم با جهش تولید و هم با مبارزه با اژدهای هفت سر فساد؛ اقتصاد به نفع قشر متوسط و ضعیف جامعه باشد.

امام جمعه اهرم افزود: به مناسبت شهادت علامه شهید مطهری در هفته بزرگداشت مقام معلم قرار داریم این هفته را به معلمین عزیز تبریک عرض می‌کنیم. در دیدار معلمان با مقام معظم رهبری، ایشان نکات مهمی فرمودند از جمله اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چندسال در کشو میزشان گذاشتند و درش را هم بستند.

وی اضافه کرد: هویت منابع انسانی این کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد. معلم وقتی در میدان حضور فعال دارد در واقع دارد هویت سازی می‌کند. حضور فعال کجاست؟ حضور فعال میدانی معلمین یعنی حضور مؤثر در مساجد که مرکز هویت سازی دینی است یعنی حضور در برنامه‌های هویت ساز ملی و مذهبی و الگودهی به نوجوانان است با اجرای اردوها و گفتمان سازی های دینی.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش هم باید تلاش شود آموزش همراه تربیت و مقدم باشد. از مجموعه بیمه سلامت در تمدید بیمه شدگان روستایی و پنج دهک اول درآمدی و همچنین خدمات رایگان بستری برای کودکان زیر هفت سال تقدیر و تشکر می‌کنیم.

کد خبر 6095795

دیگر خبرها

  • بازیگر مشهور ترکیه اول ساختمان یک مدرسه را خرید سپس با خاک یکسان کرد | اقدام عجیب و جنجالی این چهره همه را شوکه کرد + عکس
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • پوشش تحصیلی ۹۹.۸ درصدی مقطع ابتدایی در چهارمحال و بختیای
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود
  • تجلیل از معلمان ارتشی در خاش
  • معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است
  • ضرورت توجه به حقوق و مسائل مادی معلمان
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری