Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت قیمت گذاری قیمت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی اظهار کرد: با توجه به آنکه تغییر قیمت در بنزین حاصل شده و تمامی ماشین آلات کشاورزی در کشور ما سوخت مصرفی گازوئیل است، از این رو با ثبات قیمت گازوئیل هیچ گونه تغییر قیمتی در هزینه تولید محصولات کشاورزی ناشی از نوسان و تغییر قیمت سوخت نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماشین های کشاورزی کماکان بدون محدودیت به موقع و در قالب فراخوان مشخص و اخیرا از طریق کارت های بانکی که کارت سوخت در آن فعال شده، می توانند سوخت خود را بگیرند که با این وجود جای هیچ گونه نگرانی برای تامین سوخت ماشین نیست.

عباسی درباره آخرین اقدامات تامین کارت سوخت برای ماشین آلات کشاورزی بیان کرد: طی ۴ تا ۵ سال گذشته در حوزه صدور کارت سوخت برنامه ریزی‌های صورت گرفته، به طوری که در ابتدا برای ۳ استان کشور به صورت پایلوت اجرا شد و سپس به ۷ استان تعیم داده شد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: هم اکنون صدور کارت سوخت به تمامی استان‌های کشور تعمیم داده شده است به طوری که ماشین‌های دارای پلاک راهنمایی و رانندگی که حدود ۲۵۰ هزار دستگاه انواع ماشین‌های کشاورزی هستند، پلاک گذاری شدند و می‌توانند مراحل تامین سوخت را ساده‌تر و در کارت بانکی سوخت مورد نیاز را ذخیره سازی کنند. ضمن آنکه سایر ماشین‌هایی که تاکنون پلاک گذاری نشدند، طبق فرآیند گذشته می‌توانند نسبت به تامین سوخت اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: توسعه مکانیزاسیون، پاشنه آشیل بخش کشاورزی/افزایش ضایعات و کاهش عملکرد تولید در سایه کشاورزی سنتی

وی با بیان اینکه تغییر و نوسان قیمت بنزین تاثیری در فعل و انفعالات عملیات کشاورزی ندارد، گفت: با توجه به آنکه حمل و نقل محصولات کشاورزی توسط ماشین های سنگین صورت می پذیرد، از این رو به سبب آنکه سوخت مورد نیاز ماشین ها گازئیل است، خوشبختانه تغییر قیمتی از این ناحیه نداشته ایم.

عباسی در پایان با اشاره به اینکه با ثبات قیمت گازوئیل بهانه ای برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازار وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به ثبات قیمت گازوئیل، دیگر بهانه ای برای واسطه ها و دلالان به منظور افزایش قیمت محصولات کشاورزی به دنبال تغییر قیمت بنزین وجود ندارد.

انتهای پیام/

تغییر و نوسانات بنزین تاثیری در فعل و انفعالات محصولات کشاورزی ندارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت بنزین قیمت بنزین قیمت گازوئیل محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود

تین نیوز

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان از نوسازی ناوگان این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: در نخستین گام از نوسازی ناوگان از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده چرخ جدید به ناوگان اضافه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، هادی اسحاقیان اظهار کرد: از اوایل سال ۱۴۰۱ با سیاست گذاری کلان انجام شده در سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان برنامه ریزی برای نوسازی ناوگان این سازمان انجام و در دو قالب ماشین آلات خدمات شهری و ماشین آلات عمرانی اقدامات لازم برای نوسازی انجام شده است.

اسحاقیان افزود: در این ارتباط چندین مناقصه برای خرید ماشین آلات مختلف در سال گذشته انجام شد و با تعیین پیمانکار، فرایند ساخت مکانیزم ها و ماشین آلات آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده چرخ جدید به ناوگان اضافه شد و در حال ارائه خدمات است و از این طریق توانسته ایم خدمات را با کیفیت مطلوب تری ارائه کنیم.

اسحاقیان ادامه داد: امیدواریم تا نیمه سال ۱۴۰۳، ماشین آلات و مکانیزم های جدیدی به ناوگان سازمان اضافه شود و از این طریق بتوانیم فرایند نوسازی را تقویت و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین
  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید