Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ ها و دهیاری های کشور با اشاره به تصویب کلیات لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از ۳۷ سال ، ابراز امیدواری کرد که این اقدام زمینه ساز تقویت بنیه مدیریت شهری و روستایی و شناسایی درآمدهای پایدار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، "مهدی جمالی نژاد" با بیان مطلب فوق در زمینه این لایحه گفت : بررسی شناخت منابع درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری های کشور و چگونگی اصلاح و تامین منابع جدید از اهداف تدوین لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ ها بوده که در این راستا کوشش شده است تا با بررسی و شناخت علمی ساختار درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با بهره گیری از نظریات اقتصادی، مقررات، تجارب سایر کشورها، برنامه توسعه ای کشور و پتانسیل موجود در شهرها و روستاها و با توجه به حفظ و ارتقای کیفی فضاهای شهری و روستایی به سوالات اساسی در زمینه چگونگی تأمین منابع درآمدی پایدار پاسخ داده شود.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور با اشاره به اصلاح و تقویت منابع موجود درآمدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ ها گفت: علاوه بر تحکیم احکام قبلی و ساماندهی عوارض محلی، تامین منابع جدید درآمدی ، شفاف سازی و نظام مند نمودن وضع عوارض توسط شوراهای اسلامی شهرها از مهمترین دستاورد تصویب کامل لایحه می باشد.

وی افزود: تسهیل و اصلاح فرآیند پرداخت اعتبارات پیش بینی شده در قوانین مختلف و سیاست گذاری و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات شهرداری‌ها از دیگر نکات برجسته لایحه است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس دهیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای نگهبان

سخنگوی شورای نگهبان از تایید لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) «سقف منابع عمومی و مفروضات منابع و مصارف» در جلسه امروز شورا خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«در جلسه امروز شورای نگهبان، اصلاحات مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) «سقف منابع عمومی و مفروضات منابع و مصارف» بررسی و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.»

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون بکارگیری نیروی قرارداد کارمعین در شهرداری‌های ۱۷ استان ؛۱۰خرداد
  • «درآمدهای پایدار» راهبردی برای ارتقای کیفیت زندگی در شهرها
  • حفاظت از محیط زیست، انتخاب نیست بلکه ضرورت است
  • مجوز جذب ۱۴۶ نیرو برای دهیاری‌های استان زنجان دریافت شد
  • أخذ مجوز جذب ۱۴۶ نیرو برای دهیاری‌های استان زنجان
  • تأیید بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در شورای نگهبان
  • شورای نگهبان بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور را تایید کرد
  • بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در شورای نگهبان تایید شد
  • طحان نظیف: بخش اول منابع عمومی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ تائید شد
  • واریز ۲۴۴ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌های خراسان جنوبی