Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دانشمندان هشدار داده اند که کودکان در سراسر جهان به دلیل تغییرات آب و هوایی دچار بیماری‌های مختلف می‌شوند. تاریخ انتشار: 06:06 - 27 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۷۳۸

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، گزارش‌های متعددی هشدار می‌دهند که پزشکان از مقامات جهان خواسته‌اند که برای نجات محیط زیست اقدامی انجام دهند، به این دلیل که گرمایش جهانی منجر به بروز بیماری‌های مختلف در کودکان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان گفتند که میزان انتشار کربن باید ۷/۷ درصد در سال کاهش یابد؛ گرمایش جهانی یا گرم شدن زمین نام پدیده‌ای است که منجر به افزایش میانگین دمای زمین و سطح اقیانوس‌ها شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است، آلودگی در حال حاضر منجر به مرگ سالانه ۲.۹ میلیون نفر در سراسر جهان می‌شود و بازدهی محصولات را کاهش داده که همین موضوع تبعات تغذیه‌ای در پی خواهد داشت.

در مجموع ۶۹ دانشمند از ۳۵ موسسه جهانی نسبت به وضعیت اقلیمی هشدار داده‌اند و خواستار اقدامات فوری شده‌اند.

گرمایش جهانی منجر به بروز آتش‌سوزی‌های گسترده در آمریکا و اروپا شده است که در پی‌آن هزاران خانواده مجبور به ترک محل زندگی خود همراه با خسارت‌های جبران ناپذیر شده‌اند.

گزارش بزرگی که امروز در ژورنال معتبر پزشکی Lancet منتشر شده است، از مقامات جهان خواسته است تا با اقدامات خود برای نجات محیط زیست اقدام کنند.

به گفته کارشناسان، سوزاندن دیزل و زغال سنگ باعث ایجاد بیماری‌های ریه و آتش سوزی‌ها باعث آسم می‌شوند و بازدهی کم محصولات سوء تغذیه در دهه‌های بعدی را در بر خواهد داشت.

محققان تأکید می‌کنند، اگر انتشار گاز CO۲ برای ۳۱ سال آینده ۷.۴ درصد در سال کاهش نیابد، سلامت نسل بعدی حتما در خطر خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: کاهش منابع امگا ۳ با افزایش گرمایش جهانی

 

منبع: فارس

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گرمایش جهانی محیط زیست بیماری های واگیردار تغییرات آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: سیدمحمد امین شیخ مندی فعال و دوستدار محیط زیست در اقدامی نمادین جهت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک،با شعار" سد مهاباد، سطل زباله نیست" قسمتی از حاشیه سد مهاباد را از وجود هرگونه زباله پاکسازی کرد.

فاروق سلیمانی گفت: هدف از این اقدام را جلب مشارکت‌های مردمی برای پاکیزه نگاه داشتن محیط ‌زیست و ترویج فرهنگ عمومی حفاظت از طبیعت عنوان کرد  و گفت: برای بهره مندی از طبیعت زیبا و سالم ،شهروندان باید طبیعت و تفرجگاهها را تمیز و پاکیزه نگه دارند .

دیگر خبرها

  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • تردد حدود ۳۰۰ سواری پیکان فرسوده در همدان
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف پلاستیک و سیگار
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • پاکسازی اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • مصوبه کاهش مصرف پلاستیک اجرایی شد
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • پاکسازی حاشیه سد مهاباد به مناسبت روز جهانی زمین پاک