Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درباره وضعیت آشفته تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی با عراق توضیحاتی را ارائه کرد.

داریوش مصطفوی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتقاد‌هایی که پس شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق از فدراسیون فوتبال به دلیل نحوه قرارداد با مارک ویلموتس  و کنترل نشدن زمان‌های حضور او در خارج از ایران مطرح شده است، گفت: برد، باخت و مساوی در فوتبال طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگ‌ترین تیم‌های جهان گاهی مقابل تیم‌های کوچک نتیجه نمی‌گیرند، اما اینکه تیم ما ۲ بازی متوالی را به تیم‌های غیر هم سطح می‌بازد، نشان می‌دهد ایراد‌های بزرگی در کار تیم ملی وجود دارد. فوتبال بحرین مبتنی بر قدرت بدنی و پاس‌های بلند است، اما عراقی‌ها سرعتی هستند و بازیکنان تکنیکی خوبی دارند، اما در هر ۲ دیدار هیچ برنامه‌ای مقابل حریف نداشتیم.

تیم ویلموتس ایراد‌ها و ضعف‌های بزرگی دارد

او افزود: مشخص نیست ویلموتس چرا باید در تمام بازی‌ها از ۲ مدافع با خصوصیات مشابه که پس از حدود یک سال کنار هم بازی کردن نتوانسته اند به شناخت مناسبی از هم برسند، استفاده می‌کند. پورعلی گنجی و کنعانی زادگان از یکدیگر درک متقابل ندارند و در سایر خطوط هم ناهماهنگی زیادی می‌بینیم. تیم ما اکنون ضعف‌های زیادی دارد که ویلموتس موظف است هرچه سریع‌تر آن‌ها را برطرف کند. کارلوس کی روش هم از لبنان شکست خورد  و به تیم‌های دیگر هم باخت، اما به هر حال ۲ بار تیم ملی ایران را به جام جهانی برد که البته نتوانست با این تیم از مرحله گروهی صعود کند.

بذر بد قرارداد بستن با مربی خارجی در زمان علی کفاشیان کاشته شد

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: چگونگی رفتار  و نوع تنظیم قرارداد با مربیان خارجی باید به شکلی باشد که آن‌ها در اختیارمان باشند. من نحوه قرارداد بستن با مربیان خارجی را خوب بلد هستم. برای این کار باید زبان انگلیسی و تعامل متقابل را خوب بلد باشیم. تاج به هیچ وجه در این زمینه مقصر نیست چرا که بذر بد قرارداد بستن با مربی خارجی در زمان علی کفاشیان کاشته شد و در دوران رئیس فعلی هم ادامه یافت. کفاشیان به شکلی با کی روش با قرارداد امضاء کرد که او هشت سال انواع و اقسام بی احترامی‌ها را انجام داد و در پایان با آبروریزی از ایران رفت.

قراردادمان با ویلموتس به شکلی است که اسیر او شده ایم

مصطفوی اظهار داشت: یادتان می‌آید کی روش دبیرکل فدراسیون فوتبال را قبول نداشت و علیرضا اسدی را حساب نمی‌کرد؟ او حتی این اواخر با ابراهیم شکوری هم به مشکل خورد. اینجا همان ضرب المثل معروف از ماست که برماست را تکرار می‌کنم. در زمان عقد قرارداد با مربی خارجی باید حق مملکت مان از هر نظر لحاظ شود. قرارداد کی روش بند‌هایی داشت که یک طرفه و به سود او بود. در حقیقت آن قرارداد ترکمنچای بود. همان قرارداد معروفی که دولت قاجار بخش عظیمی از خاک مملکت را ۲ دستی تقدیم روس‌ها کرد. باید به شکلی با مربی مذاکره کنیم که او مطیع و در اختیار باشد نه اینکه ما اسیر مربی خارجی شویم. اکنون قرارداد ویلموتس به این شکل است.

بیشتر بخوانید: ویلموتس امیدوار به محرومیت ۴ بازیکن هنگ کنگ

ویلموتس می‌گوید ایرانی‌ها مدیریت بلد نیستند و هرکاری دلم بخواهد انجام می‌دهم

او افزود: از همان ابتدای مذاکرات با ویلموتس باید اهداف خود را مشخص کرده و از طرفی به شکلی رفتار می‌کردیم که با پرداخت به موقع حقوق ویلموتس، او مطیع ما باشد. از زمانی که این مربی به ایران آمد تا همین یک هفته قبل هیچ پولی نگرفته بود و  در این وضعیت به عنوان یک مربی حرفه‌ای با خودش می‌گوید هر جوری دلم می‌خواهد کار می‌کنم چرا که ایرانی‌ها مدیریت بلد نیستند. مشکل پرداختی به مربی هم با توجه به شرایط کشور  تنها به فدراسیون مربوط نمی‌شود.

تیم ملی ایران همچنان تحت تاثیر کی روش است و ویلموتس هم مربی‌ای نیست که بتواند این وضعیت را تغییر بدهد

مصطفوی درباره اینکه فدراسیون فوتبال مدعی است مطالبات ویلموتس را تا نوروز ۹۹ پرداخت کرده و در این شرایط انتظار می‌رود او پس از باخت به عراق بلافاصله از ایران خارج نشود، گفت: ویلموتس بی شک به این نتیجه رسیده که نمی‌تواند کار خاصی با تیم ملی ایران انجام بدهد و نمی‌تواند از تیمی که هشت سال با کی روش به فوتبال دفاعی عادت کرده است، فوتبال هجومی بخواهد. فوتبال ایران همچنان تحت تاثیر کارلوس کی روش است و ویلموتس هم مربی‌ای نیست که بتواند وضعیت را تغییر بدهد. البته منکر نمی‌شوم که ما با همین سبک نزدیک بود آرژانتین یا پرتغال را شکست بدهیم، اما آیا مردم ایران از آن سبک بازی لذت می‌بردند؟  

می‌خواستم هاشمیان را برای دبیرکلی فدراسیون انتخاب کنم، اما با تداوم باخت‌های تیم ملی او را هم هدر می‌دهیم

او ادامه داد: در این شرایط وحید هاشمیان موظف است ویلموتس را با ظرفیت‌های فوتبال ایران آشنا کند. وحید فرد با سواد، کاربلد، با شخصیت، با تجربه بازی در تیم ملی و مسلط به ۲ زبان آلمانی و انگلیسی است. خودم زمانی قصد داشتم از هاشمیان به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال استفاده کنم. با این باخت‌های تیم ملی ظرفیت‌های هاشمیان هم هدر می‌رود. باید رئیس فدراسیون فوتبال اتاق فکری تشکیل بدهد و با استفاده از تجربه کارشناسان، متخصصان و انتقال آن‌ها به ویلموتس تیم را از این حالت دربیاورد.

تاج و ساکت وظیفه دارند بهترین تیم آسیا را از این وضعیت خارج کنند

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس افزود: تیم ملی ایران جام ملت‌های ۱۹۹۶ را هم با باخت به عراق شروع کرد، اما بلافاصله من با محمد مایلی کهن، نادر فریادشیران و مجید جهانپور صحبت کردم و همه همدل شدیم تا در ادامه رقابت‌ها نتایج خوبی بگیریم. پس از آن هم دیدید که تایلند و عربستان را سه بر صفر و کره جنوبی را ۶ بر ۲ بردیم و در حالی که مستحق قهرمانی بودیم با نفوذ سعودی‌ها در AFC و ناداوری جمال قندور مراکشی در ضربات پنالتی باختیم. تیم ملی ایران یکی از بهترین‌های آسیا است و اکنون هم مهدی تاج و محمدرضا ساکت وظیفه دارند این تیم را از شرایطی که در آن قرار گرفته است خارج کنند.

شانس ایران برای صعود از گروه ۵ درصد است

بازیکن سابق تیم ملی ایران درباره شانس صعود این تیم به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ بیان کرد: هر چند شانس آوردیم بحرین مقابل هنگ کنگ متوقف شد، اما اکنون شانس ما برای صعود به دور بعدی انتخابی جام جهانی تنها ۵ درصد است. عراق هیچگاه مقابل ایران شل بازی نکرده و حتی اگر تا بازی برگشت صدرنشینی اش قطعی شده باشد هم با تمام توان در ورزشگاه آزادی مقابل ایران قرار می‌گیرد. بحرین هم که همیشه تیم ملی ایران را اذیت کرده است. این تیم حتی حاضر بود به هنگ کنگ ببازد یا مساوی کند که این موضوع هم اتفاق افتاد، اما ایران را ببرد که ما را هم برد. شک نکنید بحرین و عراق برای اینکه تیم ملی کشورمان راهی مرحله بعد نشود، تمام تلاش شان را به کار می‌گیرند.  

برخی بازیکنان باید ۱۰ سال پیش از تیم ملی خداحافظی می‌کردند

او افزود: با تمام احترامی که برای بازیکنان تیم ملی قائل هستم می‌گویم برخی از آن‌ها ۱۰ سال پیش باید از فوتبال ملی خداحافظی می‌کردند. ویلموتس اکنون مجبور است روی پاس دادن و استپ کردن با بازیکنان تیم ملی کار کند در حالی که این کار باید در مدرسه فوتبال انجام شود. متاسفانه در تیم ملی ایران حس مسئولیت پذیری وجود ندارد. با تمام این تفاسیر امیدواریم بازیکنان ایران به خودشان بیایند تا در ادامه رقابت‌ها تیم ملی بتواند چهار بازی‌ای که سه دیدار آن در تهران برگزار می‌شود ببرد.

 بیشتر بخوانید: تاریخ برای تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق تکرار شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرد تمام نشدنی فوتبال ایران ۷۳ ساله شد

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه آغاز سال نو، اعضای تیم شهرداری نوشهر دور هم جمع شده و تولد یکی از سرمربیان مطرح فوتبال ایران را جشن گرفتند. اکبر میثاقیان مربی مشهدی که این روزها هدایت نوشهری ها را بر عهده دارد، توسط شاگردانش سورپرایز شد.

میثاقیان که به واسطه پرتاب‌های بلند در دوران بازیگری به اکبر اوتی معروف شده، حالا به بهار هفتاد و سومش پا گذاشته است و هنوز همانند سال‌های گذشته با همان انگیزه و شور و هیجان لب خطش فعالیت می‌کند.

مردی با آلبومی از افتخارات که سابقه صعود و بقا با تیم های مختلفی را در کارنامه خود دارد، همچنان مصمم به ادامه کار و سرمربیگری در مستطیل سبز است.

چرا که همواره از او شنیده ایم زمانی از عرصه مربیگری خداحافظی میک ند که به آرزویش دست پیدا کند و با احیای ابومسلم مشهد و سرمربیگری در این تیم به کار خودش خاتمه دهد.

ابومسلم، پدیده، سیاه جامگان، راه آهن، آلومینیوم و... از جمله تیم هایی به شمار می آیند که اکبر میثاقیان ۷۳ ساله با آنها یا صعود کرده و یا موفق به بقا شده است.

دیگر خبرها

  • مرد تمام نشدنی فوتبال ایران ۷۳ ساله شد
  • تنیس روی میز ایران حضور در جمع ۵۰ بازیکن برتر جهان را از دست داد
  • حمایت فدراسیون والیبال از برنامه‌های کادرفنی
  • واکنش علی کفاشیان به اکران فیلم پرویز خان
  • واکنش رئیس سابق فدراسیون فوتبال به اکران فیلم پرویز خان
  • واکنش علی کفاشیان به اکران فیلم «پرویزخان»
  • حذف داريوش مصطفوي از كميته صدور مجوز حرفه‌اي
  • یک مربی خارجی برای تمام تیم‌های ملی شنا
  • قرارداد مارتینز گران‌تر اعلام شد؛ فولاد، تیمی با دو مربی بدنساز و 7 بازیکن خارجی
  • سرگیجه پپ: چطور ستاره رئال را مهار کنیم