Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: سربازانی که دوره مهارت‌آموزی را حین خدمت سپری کرده و مدرک بین‌المللی فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دریافت کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند. تاریخ انتشار: 08:24 - 27 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۷۷۰

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: سربازانی که دوره مهارت‌آموزی را حین خدمت سپری کرده و مدرک بین‌المللی فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دریافت کرده‌اند، می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار تقی مهری افزود: بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده کل ستاد نیرو‌های مسلح، برای اشتغال مشمولانی که در نیرو‌های مسلح خدمت خود را سپری می‌کنند، پیش بینی شده است تا در قرارگاه مهارت آموزی، حضور داشته و یک مهارت را آموزش ببینند.

وی ادامه داد: قرارگاه مهارت‌آموزی از سال ۹۶ شکل گرفته و اکنون در ارتش جمهوی اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح این آموزش‌ها عملیاتی شده است. همچنین بر اساس تفاهمنامه‌هایی که بین ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مانند وزارت کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و سازمان فنی و حرفه ای، وزارت جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه ها، امضا شده، برای ارتقای مهارت یا ایجاد یک مهارت شغلی برای سربازانی که در حین خدمت هستند، برنامه‌هایی تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: فراخوان مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم در آبان ماه سال ۹۸

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ادامه داد: اکنون با اجرای این طرح، تعدادی گواهی نامه معتبر و بین المللی برای برخی از سربازان که دوره‌های آموزشی مهارت آموزی را گذرانده اند، صادر شده است. افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، در پادگان یا مقر‌های نظامی و انتظامی، پس از شرکت در این دوره ها، در آزمونی که به منظور ارائه کارت مهارت آموزی، برگزار می‌شود، شرکت کرده و اگر در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند، سازمان فنی و حرفه‌ای گواهی نامه بین المللی برای آن‌ها صادر می‌کند.

سردار مهری اضافه کرد: این گواهی نامه از سوی نیرو‌های نظامی صادر نمی‌شود بلکه سازمان فنی و حرفه‌ای این گواهی نامه‌ها را صادر کرده است که اعتبار بین المللی دارد؛ بر این اساس با انعقاد تفاهمنامه مشترک با دولت، بانک‌ها بعد از پایان خدمت سربازی به دارندگان این کارت، تسهیلات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: این طرح از آن جایی که منجر به اشتغال زایی مشمولان می‌شود، مشوقی برای سربازان به شمار می‌رود؛ چرا که افرادی که دوران خدمت را می‌گذرانند، می‌دانند دارای مهارت هستند و می‌توانند با آن مهارت کسب و کاری برای خود راه بیندازند.

سربازان دارای مدرک بین‌المللی فنی در اولویت استخدام هستند

سردار مهری در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان‌های نیرو‌های مسلح از سربازانی که دوره مهارت را سپری کرده و موفق به اخذ گواهی نامه بین المللی سازمان فنی و حرفه‌ای شده اند، به منظور اشتغال آن‌ها در این سازمان ها، حمایت می‌کند؟ گفت: استخدام در سازمان‌های نیرو‌های مسلح شرایطی دارد، چنانچه مشمولان دارای گواهی نامه فنی و حرفه ای، این شرایط را داشته باشند در اولویت هستند.

رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: شرکت در دوره‌های مهارت آموزی، تحصیلات، رشته تخصصی و مهارت سربازان را ارتقا می‌دهد، در این دوره‌های آموزشی از مجرب‌ترین اساتید استفاده شده است و اگر در این آزمون‌ها نمره قبولی را کسب کنند، در بخشی از نیرو‌های مسلح در حوزه کشاورزی، صنعت و سایر حوزه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

سردار مهری افزود: سازمان‌های نیرو‌های مسلح تاکید داشته اند که مشمولان دارای شرایط استخدامی در این سازمان‌ها که گواهی نامه بین المللی را دریافت کرده اند، در اولویت هستند یا اینکه به صورت قرارداد ۵ ساله از مهارت آن‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سربازان خدمت سربازی معافیت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۳۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیرو‌های مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بروز‌ترین و مجهز‌ترین سامانه‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیرو‌های مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده ایم.   وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.   امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیرو‌های بی‌ادعا در نیرو‌های مسلح هستند.   فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور در پایان دوران مقدس سربازی را شاداب‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و خاطر نشان کرد: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

دیگر خبرها

  • سربازان از این طریق امریه بگیرند
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • نهضت آسفالت‌ریزی در کمالشهر راه‌اندازی شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد