Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ارتش هند قصد دارد در عملیات های جست و جو و همچنین درگیری با شبه نظامیان در کشمیر از ربات های نظامی استفاده کند. تاریخ انتشار: 09:32 - 27 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۷۶۷

به گزارش خبرگزاری میزان، نشریه "لایو مینت" نوشت: وزارت دفاع هند هم اکنون پروسه خرید ۵۵۰ ربات نظارتی و نظامی جهت استفاده در عملیات های مقابله با شبه نظامیان در جامو و کشمیر را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک مقام ارشد در ارتش هند گفت: عمر عملیاتی این ربات ها ۲۵ سال خواهد بود و آنها قادر به بالا رفتن از پله ها، عبور از موانع و حتی پرتاب نارنجک به سوی شبه نظامیان خواهند بود.

وی افزود: در طول عملیات های شناسایی و جست و جو این ربات ها در خطوط مقدم قرار خواهند داشت تا از تلفات نیروهای نظامی جلوگیری شود.

وزارت دفاع هند ماه گذشته از شرکت های هندی درخواست کرده بود تا محصولات رباتیک خود را برای استفاده در ارتش این کشور معرفی کنند. مقامات هندی همچنین اعلام کرده اند که برای کاهش وابستگی هند به واردات نظامی، این کشور به دنبال تولید ربات های بومی است.

وزارت کشور هند پیش از این اعلام کرده بود که در یک سال گذشته ۲۳۸ شبه نظامی در درگیری های ایالت جامو و کشمیر کشته شده اند.
از سال ۱۹۸۹ تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در درگیری های مسلحانه و اعتراضات کشمیر کشته شده اند.

ربات های مسلح، حفاظت از مرزهای هند را به عهده می گیرند
پیشتر نیز رسانه ها نوشته بودند که هند به منظور محافظت از مرزهای خود در حال توسعه و تولید ربات های مسلح با هوش مصنوعی است که می توانند در تمام شرایط آب و هوایی به فعالیت خود ادامه دهند.

تارنمای اوراسیا تایمز نوشت؛ دانشمندان در شرکت دفاعی 'باهارات الکترونیکس' اعلام کرده اند که اولین نمونه اینگونه ربات ها تا ماه دسامبر سال 2019 آماده خواهد شد.

گواتما ام وی رییس شرکت باهارات الکترونیکس گفت: به کار گیری هوش مصنوعی نحوه انجام عملیات های مهم توسط نیروهای نظامی را تغییر خواهد داد و ربات های ما قادر خواهند بود که در امتداد مرزها گشت زنی کنند.

در سطح جهان شرکتهایی مانند 'آی ربات'، 'نورتراپ گرومن'، 'میتسوبیشی' و غیره به دنبال توسعه تکنولوژی ربات جهت استفاده در مرزها بوده اند. کره جنوبی به دنبال تولید رباتهایی کاملا متفاوت بوده است و برخی گزارش ها این ربات ها را تاثیر گرفته از فیلم ' آواتار' توصیف کرده اند.

رییس شرکت باهارات الکترونیکس افزود: جنگ های آینده به صورت سنتی نخواهند بود و محصولات دارای هوش مصنوعی در تصمیم گیری کمک خواهند کرد. ربات ها می توانند جان سربازان در مناطق مرزی را نجات دهند.
درحالی که ممکن است نسل اولیه ربات های هند در مراحل آخر تولید باشد اما این ربات ها با چالش های بزرگ از جمله طراحی و جمع آوری اطلاعات خام روبرو هستند.
کارشناسان هندی معتقدند که تولید یک ربات قابل استفاده حداقل یک دهه طول خواهد کشید.

منبع: ايرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان الکترونیکی قابل استفاده مناطق محصولات دارایی تولید اطلاعات چالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تامین مولد سالم و با کیفیت می‌تواند باعث تولید ایمن و پایدار شود، اظهار کرد: تامین خوارک خوب و مغذی برای آبزیان از اهمیت ویژه و خاصی در صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگوی پرورشی برخوردار است.

 اولین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات استان، نماینده دامپزشکی، مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان‌ آبزیان، معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاون آبزی پروری شیلات، رئیس گروه میگو شیلات، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان، رؤسای شیلات شهرستان‌ها و جمعی از فعالان تکثیر و پرورش میگوی استان شامگاه در سالن جلسات اداره کل شیلات برگزار شد.

مسعود بارانی -مدیرکل شیلات- پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی، تغییر ساختار مزارع پرورش میگو، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی در جهت رفع موانع تولید، بیمه لاروهای تولیدی و مراکز تکثیر میگو از اهم برنامه‌های شیلات استان برای سال زراعی پیش رو است.

وی تاکید کرد: تامین مولد سالم و با کیفیت علاوه رشد شاخص‌های کیفی و کمی می‌تواند محصولاتی اقتصادی و بهبینه‌تری را نیز فراهم سازد.

بارانی همچنین، نمونه‌برداری از آب ورودی مزارع پرورش میگو با همکاری دامپزشکی، برگزاری نشست علمی در جهت تغییر ساختار مزارع پرورش میگو توسط اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان، طرح تیپ الگویی برای مزارع ۲۰ هکتاری و تغییر ساختارمزارع تکثیرو پرورش میگو با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و برگزاری جلسه با استانداری و سازمان جهاد کشاورزی را از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند.

به گزارش ایسنا، در این نشست حاضران درجلسه به بیان مسائل و چالش‌ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • آرتتا: ما نمی‌توانیم منچسترسیتی را کنترل کنیم
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • ارتش کره جنوبی به دنبال ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون