Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله حسینی همدانی  شامگاه یکشنبه در نشستی با حضور کتابداران البرز  افزود: کتابخانه‌های مساجد و مراکز عمومی باید تقویت شده و کتابخانه‌های تخصصی در سطح استان در عرصه‌های مختلف فرهنگی برای ترویج شبکه فرهنگی کتاب‌خوانی مورد توجه قرارگیرد.

وی ادامه داد: برای آن که افراد را جذب کتاب و کتاب‌خوانی  شوند باید یک جریان سازی آگاهانه کتاب‌خوانی داشت که یکی از راه‌حل‌های آن مشخص کردن شعار واحدی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله حسینی همدانی گفت: آموزش‌ و پرورش به‌ویژه مسئولان مهدهای کودک نقش مؤثری درزمینه ایجاد انگیزه و جریان سازی مطالعه دارند که در این زمینه خود بنده ۱۲ جلد کتاب ویژه کودک با نظارت شخصی ارائه داشتهام.

امام‌جمعه کرج اظهارداشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز باید یک برنامه مستمر و منسجمی در زمینه ترویج و جریان سازی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این مطلب که جمعیت حاضر استان البرز سه میلیون نفر است، افزود: آماری که امروز ارائه شد مبنی بر اینکه ۱۰۰ هزار عضو در سطح کتابخانه‌های استان البرز وجود دارد متناسب با جمعیت این استان باید رشد پیدا کند.

وی با اشاره به‌ضرورت وجود المان کتاب در استان البرز افزود: اینکه استان البرز از یک المان کتاب و کتاب‌خوانی در قالب یک میدان کتاب، یا خیابان کتاب بی‌بهره است یک ضعف در روند تبیین جایگاه توجه به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تقدیر از اهتمام‌های صورت گرفته در نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز برای تشویق و ترغیب عمومی نسبت به کتاب و کتاب‌خوانی گفت: شغل کتابداری اگرچه یکی از مشاغلی است که آن‌چنان‌که باید دیده نمی‌شود ولی این شغل بافکر، اندیشه و تحول عموم مردم سروکار دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان این مطلب که یکی از پدیده‌هایی که در تمدن سازی بشر اثرگذار بوده،  توجه به فرهنگ کتاب است، گفت: تمام تمدن‌ها ریشه و مصدرشان کتاب و کتاب‌خوانی است.

وی با تعریف از کتاب با این عنوان که عصاره فکر و دانش کسی است که آن را به دیگران ارائه می‌دهد، افزود: افکار و عقاید وقتی به‌صورت کتاب درمی‌آیند ماندگار می‌شوند به همین منظور برای تشویق کتاب‌خوان باید جریان سازی کرد.

اکنون در سطح استان البرز ۶۸ باب کتابخانه عمومی است.

برچسب‌ها امام جمعه کرج کتاب کتابخانه استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج کتاب کتابخانه استان البرز امام جمعه کرج کتاب کتابخانه استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در هفته معلم دورهمی فرهنگی با همکاری موسسه اسفنجرد و شورای اسلامی در کتابخانه باقر العلوم (ع) عزآباد شهرستان اشکذر با حضور معلمان، کودکان و نوجوانان برگزار شد.

او بیان کرد: اعتلای جایگاه معلم در جامعه، ایجاد انگیزه در معلمین، گسترش و تعمیق مرجعیت و اثربخشی معلمان در مدارس، محلات و جامعه از جمله اهداف هفته معلم است.

حفیظی اظهار داشت: آشنایی معلمان با تکالیف خود و تبیین حقوق جامعه نسبت به معلمان از جمله دیگر اهداف هفته بزرگداشت مقام معلم است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتاب محور با محوریت هفته معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری در این کتابخانه برگزار شد.

او بیان کرد: معرفی کتاب‌های شهید مطهری همچنین قصه گویی، نقاشی و رنگ آمیزی برای کودکان نیز از دیگر برنامه‌ها در کتابخانه باقرالعلوم (ع) عزآباد بود و از فعالین حوزه کتاب و کتابخوانی نیز تقدیر شد.

حفیظی گفت: معلم همچون شمع می‌سوزد که روشنایی علم را گسترش دهد و کار معلمان بسیار ارزشمند است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • در بلوجونیور حساب باز کنید، 50 هزار تومان هدیه نقدی دریافت کنید
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • فرودگاه شارل دوگل فرانسه به پزشک فلسطینی اجازه ورود نداد
  • کتابخانه ای به گستره صدا