Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی ملکی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی گفت: متأسفانه قوای سه‌گانه بدون نظرخواهی از نمایندگان یک شبه قیمت بنزین را ۳۰۰ درصد افزایش دادند و نمایندگان با تبعیت از رهبر انقلاب طرح‌های دوفوریتی و سه‌فوریتی خود را پس گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سوال من از وزیر جهاد کشاورزی در راستای سوء مدیریت است و در مورد تنها یک بنگاه نیست بلکه شامل فسادها و نحوه اداره بنگاه‌های اقتصادی می‌شود. به علت بی‌تدبیری شرایطی به وجود آمده که با سوء مدیریت مدیران کشت و صنعت مغان این بنگاه زیان‌ده شده و با قیمت نازل واگذار گردیده است.

وی با اشاره به اینکه بنگاه‌های اقتصادی به مانند موجود زنده هستند و زمانی که زیان‌ده می‌شوند به ثمن بخس به فروش می‌رسند، ادامه داد: مگر می‌شود ۱۰ سال یک بنگاه اقتصادی را به صورت نیابتی اداره کرد، زمانی سوال کردم فردی که در رأس مدیریت کشت و صنعت مغان قرار گرفته سیاسی است و این افراد سابقه اداره یک روز بنگاه اقتصادی را ندارد.

ملکی با تأکید بر اینکه کشت و صنعت مغان سرآمد بنگاه‌های اقتصادی ایران بود و امکان تأمین اغلب نیازهای غذایی کشور شامل محصولات کشاورزی و پروتئینی را داشت، عنوان کرد: عاملی غیر از سوء مدیریت باعث وضعیت کنونی بنگاه نیست، سایر صنایع که امروز واگذار می‌شوند دارای شرایط مشابه کشت و صنعت مغان هستند و از سوء مدیریت رنج می برند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظرات استاندار و نمایندگان استان در زمینه تعیین مدیران کشت و صنعت مغان استفاده نشده، گفت: چرا به قیمت کم و مدت طولانی کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی واگذار شد، اندک سود این بنگاه در زمینه زراعت بود که این بخش نیز یک سوم کشاورزان عادی محصول می‌داد.

ملکی با اشاره به اینکه آقای وزیر در خصوص فردی به نام پورپیغمبر موضوعاتی را مطرح کردند که یک روز سابقه کار در واحدهای تولیدی را ندارد، افزود: کشت و صنعت مغان دارای واحدهای متعددی است و بزرگترین واحدهای باغی و دامپروری را دارد و از نظر سطح زیر کشت بیشترین میزان در اختیار این مجموعه است.

وی ادامه داد: متأسفانه علیرغم موضوعات مطرح شده گفته می‌شود این کشت و صنعت سودده بوده در حالی که در زمینه دامپروری، صنایع و باغات زیان‌ده بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه متأسفانه مجلس در خصوص حساب‌های شرکت‌های دولتی ورود نمی‌کند که باعث می‌شود شاهد اینگونه مشکلات باشیم، تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی و نمایندگان مجلس باید به نحوه مدیریت شرکت‌های دولتی ورود کنند.

ملکی در پایان خاطر نشان کرد: پاسخ‌های وزیر در کمیسیون و صحن علنی مجلس قانع کننده نیست و این سیستم باید اصلاح شود، چه تضمینی وجود دارد که برای دیگر شرکت‌های دولتی نیز شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا نوری قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگویی، با بیان این‌که در مجلس، بحث‌های مختلفی پیرامون تعطیلی روزهای پنجشنبه و شنبه در جریان است اظهار داشت: معتقدم تعطیلی شنبه به نفع اقتصاد مردم و کشور است.

بنابر روایت دانشجو، وی افزود: اگر تعطیلی به روز پنجشنبه موکول شود، ارتباطات و مراودات رسمی و غیر رسمی، ادارات، تجارت و بازرگانی کشور به مدت ۴ روز در ماه قطع خواهد شد؛ در حالی که با تعطیلی شنبه، این مدت به حداقل ۳ روز کاهش می‌یابد.

نوری قزلجه ادامه داد: در دنیای امروز بدون ارتباط با دنیا و تعامل با دیگر کشورها، رشد اقتصادی و فعالیت‌های بخش خصوصی و دولتی امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل من با تعطیلی شنبه موافقم. این موضوع مورد تأیید اکثر کارشناسان نیز هست و به نفع کشور خواهد بود.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در آخر صحبت‌های خود به نکته دیگری نیز اشاره کرد و گفت: تعطیلی پنجشنبه فقط برای بخشی از کشور و برخی شرکت‌ها اعمال می‌شد و در واقع از قبل هم تعطیل بودند. اما اگر شنبه تعطیل شود، کل کشور یکسان خواهد شد و همه اعم از شرکت‌ها، ادارات دولتی و غیر دولتی، دو روز جمعه و شنبه را تعطیل خواهند کرد. این موضوع هماهنگی داخلی را نیز به وجود می‌آورد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898809

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود