Web Analytics Made Easy - Statcounter

حق نما مدیر آفات و نباتات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: هم اکنون تجمیع مگس مدیترانه‌ای را در میوه‌های ریخته شده پای درختان مرکبات و همچنین درختان نارنج سطح شهر‌ها داریم که لازم است هر چه سریع‌تر نارنج‌ها جمع آوری شوند.
او افزود: باغداران نیز توجه کنند که حتما میوه‌های ریخته شده در پای درختان را یا در کیسه‌های پلاستیکی ضخیم ریخته و بگذارند کامل پوسیده شود و سپس پای درخت بریزند و یا اینکه در عمق زمین دفن کنند تا موجب انتقال آلودگی نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق نما ادامه داد: مدیران شهری نیز توجه کنند که هر چه سریع‌تر نسبت به جمع آوری نارنج‌ها اقدام شود، چون احتمال آلودگی از این طریق وجود دارد.
او افزود: جمعیت آفت مگس مدیترانه‌ای در استان گلستان کنترل شده، اما این آفت هنوز از این نرفته است.
مگس مدیترانه‌ای یکی از آفات مهم و خطرناک است که تا سال ۱۳۵۴ جزء آفات قرنطینه‌ای ایران محسوب می‌شد، اما اولین بار در پاییز سال ۵۴ خسارت لارو این مگس در باغ‌های هلو مشهد گزارش شد.
این آفت در اکثر مناطق نیمه گرمسیری جهان انتشار یافته و در کشورمان این آفت تا کنون از استان‌های خراسان، یزد، اصفهان، مازندران، گیلان، گزارش شده است.
این حشره در دنیا حدود ۲۰۰ گونه میزبان دارد و دربین آن‌ها بیش ازهمه به هلو، زردآلو، گلابی، گوجه، سیب، گیلاس، انار، انجیر و مرکبات حمله می‌کند.   انتهای پیام/ن       خطر انتقال آفت مگس مدیترانه ای 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام ناظر استانی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام از مبارزه بیولوژیک در مزارع دیم استان با آفات خبر داد.

مهندس «خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای کاهش مصرف سموم شیمیایی و عرضه محصول سالم و عاری از بقایای سموم و به منظور کاهش خسارت کرم پیله‌خوار به عنوان یکی از آفات مهم و خسارت زای نخود، رهاسازی زنبور پارازیتویید براکون در مزارع نخود شهرستان بدره آغاز شده است. 

ناظر استانی طرح جهش تولید در دیمزارهای ایلام گفت: با توجه به مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در طرح جهش تولید در دیم زارها و تأمین بخشی از اعتبار کنترل بیولوژیک عوامل خسارت‌زای نخود، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۰۰ هکتار از مزارع نخود استان تحت پوشش این نوع مبارزه قرار گیرد. 
داودی‌نصر افزود: اجرای کنترل بیولوژیک یکی از مولفه‌های اصلی مبارزه تلفیقی آفات برای کاهش مصرف سموم، کاهش هزینه نهاده‌ها و تولید محصول سالم است و توسعه آن در دستور کار طرح ملی و مشترک جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • ادعای دختر پوراحمد درباره مرگ پدرش: نرفته بود که خودکشی کند | می‌دانست چه بلایی می‌خواهد سرش بیاید
  • شکوفه‌های بهار نارنج در مازندران
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • کاروانسرای ینگی امام نیازمند مرمت هر چه سریعتر است
  • دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند/او برای برگشت از سفر، چندین قرار کاری گذاشته بود و قول داده بود برای دیدن خواهرش به زاهدان برود
  • ادعای دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات