Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عوامل موثر در بروز خواب رفتگی اندام‌ها اظهار کرد: به طور کلی عواملی مانند نشستن زیاد، کم‌تحرکی، نرسیدن خون کافی به بدن برای مدت طولانی، چربی خون بالا، غلظت خون، غلبه سودا و بلغم، کم‌خونی، سردی هوا و مصرف زیاد غذا‌های چرب، سرخ کردنی، ساندویچی، کنسرو شده، شیرینی‌های قنادی، تنقلات مصنوعی، روغن نباتی و گوشت گاو در ایجاد خواب رفتگی اندام‌ها موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بیان کرد: ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند دیابت، ام‌اس، دیسک کمر، کم کاری تیروئید، اختلال در سیستم ایمنی بدن، کمبود گروه ویتامین‌های B. و آهن و عوارض دارویی برخی بیماری‌ها مانند سرطان، خواب رفتگی اندام‌ها را موجب می‌شوند.
بیشتر بخوانید: چشمان خود را با این دمنوش‌ها تقویت کنید
عظمایی ادامه داد: اگر خواب رفتگی بدن طولانی شود، افراد باید به متخصص مراجعه کنند. مبتلایان به این عارضه بهتر است از مصرف غذا‌های چرب، سرخ کردنی، حجیم و ساندویچی پرهیز و بیشتر از غذا‌های طبیعی و با طبع گرم و‌تر استفاده کنند. افرادی که به خواب رفتگی اندام‌ها دچار هستند باید از مواد غذایی سرشار از ویتامین‌های گروه B. مانند B. ۱، B. ۶، B. ۱۲، ویتامین‌های D. ۳ و E، اسید چرب امگا ۳، کلسیم و منیزیم یا در صورت نیاز از مکمل‌های این ویتامین‌ها و املاح استفاده کنند.
نسخه‌ای خانگی برای رفع کم‌خونی
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تأکید کرد: اشخاصی که از کم‌خونی رنج می‌برند بنا به تجویز پزشک باید از مکمل‌های آهن و اسیدفولیک استفاده کنند همچنین مصرف ترکیب تره، جعفری و اسفناج خرد شده همراه غذا در رفع کم‌خونی موثر است. اگر کم خونی، خواب رفتگی اندام‌ها را موجب شده باشد می‌توان عدس و پیاز پخته شده را به همراه گلپر میل کرد.

نسخه طب سنتی برای رفع خواب رفتگی اندام‌ها/ خواب رفتگی اندام‌ها را با فرمول‌های طبیعی شکست دهیداو تصریح کرد: اشخاصی که به خواب رفتگی اندام‌ها دچار هستند باید بدن خود را با روغن‌هایی گرم مانند بابونه، زیتون، کنجد، بادام، رزماری، سیاه دانه یا ترکیب روغن بنفشه و بادام ماساژ دهند همچنین در برخی مواقع رگ‌گیری، حجامت و زالو درمانی هم به برطرف شدن این مشکل کمک می‌کند. اگر خواب رفتگی اندام‌ها ناشی از غلظت خون باشد، افراد باید روزانه ۲ بار (صبح و شب) هر بار یک قاشق مرباخوری از ترکیب سیاه دانه با عسل را بخورند.

عظمایی گفت: مبتلایان به خواب رفتگی اندام‌ها برای رفع مشکل خود می‌توانند هر یک از عرقیات بید، خارشتر، کاسنی و کیالک را به نسبت مساوی با هم ترکیب و روزانه ۳ لیوان از این مخلوط را با مقداری سکنجبین میل کنند. دم کرده زنجبیل با دارچین و عسل و زردچوبه با عسل هم نقش موثری در رفع خواب رفتگی اندام‌ها دارند.

او یادآوری کرد: اشخاصی که از خواب رفتگی اندام‌ها رنج می‌برند برای برطرف شدن مشکل خود باید هر یک از گیاهان بابونه، بومادران، رزماری، کیالک و اسطوخودوس را به نسبت مساوی با هم ترکیب و این مخلوط را نیم کوب کنند سپس نصف قاشق غذاخوری از این ترکیب نیم کوب شده را به همراه سه تا چهار لیوان آب در قوری یا فلاکس بریزند و صبر کنند تا این مخلوط به خوبی دَم بکشد. این دمنوش باید در طول روز میل شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طب سنتی درمان خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام یکی از فدراسیون‌هایی بود که در سال‌های اخیر مدال‌آورانش از لیست قهرمانانی که هر ساله به مراسم تجلیل با حضور رئیس جمهور دعوت می‌شدند، خارج شده بود.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان که در ماه‌های اخیر وعده داده بود آیین‌نامه پاداش قهرمانان اصلاح می‌شود، یکی از اقداماتش بازگرداندن نام قهرمانان این رشته به لیست تجلیلی‌ها بوده است.

فدراسیون بدنسازی اعلام کرده روز سه‌شنبه در مراسم تجلیل رئیس جمهور از قهرمانان 124 نماینده خواهد داشت که به همین بهانه و پایان انتظار 6 ساله قهرمانان این رشته با عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی گفت‌وگو کردیم. 

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام در این باره به "ورزش سه" گفت: "خوشحالم که این خبر را اعلام کنم 124 نفر از مدال‌آوران فدراسیون بدنسازی در سال 1402 روز سه‌شنبه در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور مورد تجلیل قرار می‌گیرند. در همین راستا جا دارد از ریاست محترم جمهور و وزیر ورزش و جوانان تشکر ویژه‌ای داشته باشم که خواسته جامعه بدنسازی و ورزش‌های قدرتی را شنیدند و بعد از 6 سال دوباره نام این قهرمانان در لیست تجلیل قرار گرفت. از سال 96 به بعد نام قهرمانان فدراسیون بدنسازی از لیست مدال‌آورانی که تجلیل می‌شدند، با تصمیمی غیرمنطقی خارج شده بودند و با این بهانه که فدراسیون ما در بازی‌های آسیایی و المپیک حضور ندارد، قهرمانان ما را دعوت نمی‌کردند."

وی افزود: "در سال‌های اخیر پیگیری‌های زیادی در این خصوص انجام دادیم. از دوران آقای سلطانی‌فر و همچنین سجادی این موضوع مطرح شد و متاسفانه پاسخی نگرفتیم، اما آقای کیومرث هاشمی و تیمشان صدای جامعه مظلوم پرورش‌اندام را شنیدند. ما همه محدودیت‌های مالی را می‌دانیم و به نظرم مبلغ جایزه‌ای که اهدا می‌شود، در درجه آخر قرار دارد. بیشتر از منفعت مالی برای قهرمانان ما حضور در این مراسم اهمیت دارد که در کنار سایر قهرمانان بتوانند مورد تقدیر قرار بگیرند."

نصیرزاده در پایان عنوان کرد: "وقتی امروز دعوتنامه را برای قهرمانان فدراسیون ارسال می‌کردیم، ذوق و انگیزه زیادی پیدا کردند و قطعا این موضوع می‌تواند به افتخارآفرینی آن‌ها در سال جدید هم کمک کند. من به نمایندگی از جامعه بدنسازی و ورزش‌های قدرتی از وزیر ورزش بابت این اتفاق خوشایند تشکر می‌کنم."

دیگر خبرها

  • جنگ برای حضور در سوپرکاپ؛ ترکیب احتمالی اشتوتگارت و بایرن مونیخ
  • جدال بر سر نایب قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا مقابل ژیرونا
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با ساسولو؛ احتمال استراحت فرانسوی‌ها مقابل گربه سیاه
  • پایان انتظار 6 ساله قهرمانان پرورش‌اندام
  • به‌خاطر آقای نابغه به دورتموند باختیم
  • نسخه فوری برای مشکل پرسپولیس | ۳ستاره، فصل بعد به ترکیب اوسمار اضافه می‌شوند
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • پورکیانی سرپرست دبیری فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام شد
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست