Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@16:15:50 GMT

مادورو:خداراشکراقتصادمان دلاری شد!

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۵۸۰۳

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با پذیرش "دلاری شدن اقتصاد" کشورش، آن را دریچه گریز و سوپاپ اطمینانی توصیف کرد که می‌تواند این کشور را به سلامت از بحران اقتصادی‌ جاری و تحریم‌های ایالات متحده که هدفش براندازی اوست، عبور دهد. ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، براساس گزراش بانک مرکزی ونزوئلا، "بولیوار" که واحد پول رسمی این کشور است، امسال بیش از ۹۰ درصد ارزش خود را از دست داد و تورم نجومی در ۹ ماه نخست امسال به ۴۶۸۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت تورم به حدی است که قدرت خرید مردم این کشور آمریکای لاتین کاهش یافته و کلا به چیزی معادل ۱۰ دلار در ماه رسیده است.

نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در سخنانی گفت: «من این را چیز بدی نمی‌بینم... این روندی که آن‌ها به آن "دلاریزه شدن" (دلاری شدن اقتصاد) می‌گویند. این دلار می‌تواند احیای کشورمان را به دنبال داشته باشد، به نیروهای تولیدی و اقتصادی در این کشور شتاب دهد. شکر خدا که هست.»

مادورو که دست‌کم تا ۲۰۱۸ استفاده از دلار را منع کرده بود، گفت در حالی که هنوز در حال بررسی انجام تراکنش‌ها با دلار آمریکا است، بولیوار همچنان واحد پول رسمی ونزوئلا باقی خواهد ماند. از سال ۲۰۰۳ نرخ رسمی ارز توسط بانک مرکزی ونزوئلا تعیین شده اما این نرخ بسیار منعطف شده است.

مادورو همچنین در مصاحبه‌ای گفت: «ونزوئلا همواره واحد پول خودش را خواهد داشت... ما همواره بولیوار را نگه می‌داریم و آن را احیا کرده و از آن دفاع می‌کنیم.»

با تحریم‌های شدید آمریکا، بانک مرکزی ونزوئلا ارز یورو را به اقتصاد این کشور تزریق کرده است. دولت و شرکت نفت دولتی ونزوئلا هم پول مقاطعه‌کاران را با این ارز اروپایی پرداخت می‌کنند. ارز خارجی با فروش برخی محموله‌های نفتی و طلا وارد اقتصاد این کشور عضو اوپک می‌شود.   

خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا شامگاه یکشنبه در واکنش به این تحولات گفت، مادورو به شکست دیگری اذعان کرد. او افزود: «این ناکامی که امروز به آن اذعان شد، این است که این کشور دلاریزه می‌شود. او فهمیده است که پول ما حتی دیگر ارزشمند نیست.»

دلاری شدن یک اقتصاد دو حالت دارد، یا دلار رسما جای پول ملی را می‌گیرد مثل کشور پاناما، یا این جانشینی به صورت غیر رسمی انجام می‌شود و در شمار روزافزونی از مبادلات، دلار آمریکا عملا مبنای محاسبه قرار می‌گیرد. منبع: ایسنا برچسب ها: مادورو ، اقتصاد ، دلار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مادورو اقتصاد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟

به گزارش اتاق خبر به نقل از  اکوایران، چند وقت پیش، برخی بلاگرهای فضای مجازی مدعی شدند در سال جدید برای تمدید قرارداد اجاره، مالکانشان درخواست دریافت اجاره به صورت دلاری را داشتند.

 

برخی از واسطه‌گران این منطقه در رابطه با این موضوع، تایید کردند که معدود مالکانی وجود دارند که خواهان دریافت اجاره به صورت ارزی هستند.

بخش دیگری از این مالکان نیز گفتند، مالکانی که خارج از کشور هستند این گزینه را مطرح می‌کنند؛ اما به گفته برخی دیگر، مالکانی در داخل ایران به دنبال مشتری دلاری هستند و البته دسته آخر تاکید داشتند اجاره دلاری بازار خودش را دارد.

به گفته آنها، برخی مالکان ملک خود را به به افراد خارجی همچون دیپلمات‌ها و کارکنان شرکت‌های چندملیتی اجاره می‌دهند و بنابراین، با نرخ دلار حساب می‌کنند.

همچنین تعدادی از واسطه‌گران، تاکید داشتند به دلیل اینکه این موضوع قانونی نیست حاضر به نوشتن قرارداد نیستند.

به گفته تعدادی دیگر، مستاجران ایرانی حاضر به پذیرش ریسک قرارداد ارزی نیستن و معمولا تن به اجاره نمیدهند؛ اما بعضی از واسطه ها نیز می‌گفتند قبلا چنین مواردی داشته‌اند اما امسال تا به الان نه.

در بررسی فایل‌های لوکس تو مناطق 1 و 2 و 3 تعداد این فایل‌ها قابل توجه نبود اما برای مثال، واحدی 90 متری مبله با تمام امکانات در محله جردن، بدون ودیعه، اجاره ماهانه اش 700 دلار گذاشته شده البته اشاره شده که کل این ساختمان 5 طبقه به افراد خارجی اجاره داده می‌شود.

نکته دیگر اینکه معمولا این واحد به همین صورت مبله هستند و مدت زمان اجاره آن طولانی نیست .

واحدی 300 متری با 23 سال ساخت در همین محله با تمام امکانات و مبله، 1500 دلار ماهانه قیمت گذاشته شده که در آگهی ذکر شده برای مستاجران ایرانی در صورت پرداخت ریالی، ضربدر دلار روز می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • جهان منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشد؟
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه