Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@16:46:01 GMT

جغرافیای شیوع  آنفلوآنزا در استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۵۹۰۲

جغرافیای شیوع  آنفلوآنزا در استان‌ها

همشهری آنلاین - سیده زهرا عباسی: محمدمهدی گویا خبر منتشر شده درباره فوت ۲ نفر در بوشهر به دلیل آنفلوآنزا را تکذیب می‌کند و به همشهری می‌گوید: با آزمایش‌های صورت گرفته روی این ۲ نفر مشخص شد آنفلوآنزا دلیل فوت‌شان نبوده است. با این وجود موارد فوت در نتیجه این بیماری در تهران، خوزستان، گلستان، گیلان و برخی استان‌های دیگر را در روزهای گذشته شاهد بودیم که بیشتر به دلیل مراجعه دیرهنگام و داشتن بیماری زمینه‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیشترین شیوع بیماری را در تهران و بعد در خوزستان می‌داند و اظهار می‌کند: ویروس ایجادکننده آنفلوانزایی که موج اول آن از ۲ هفته قبل در ایران آغاز شده است، با سال گذشته تفاوتی ندارد. تنها تفاوت این است که امسال هر ۲ نوع ویروس فصلی آنفلوانزا یعنی هم H۱N۱ و H۳N۲  مشاهده شده است. ویروس آنفلوانزای فصلی H۱N۱ معمولا شدیدتر است و امسال این نوع آنفلوانزا در تمام استان‌های کشور مشاهده شده، اما قابل پیشگیری است.

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در تمام دنیا تقریبا یک داروی موثر برای درمان نوع شدید آنفلوانزا تجویز می‌شود که نام آن تامیفلو است، می‌گوید: اکثر موارد ابتلا به آنفلوانزا، شدید نیست و نیاز به داروی ضدویروس ندارد، ‌اما اگر فرد مبتلای به آنفلوانزای نوع شدید باشد و بیماری زمینه‌ای داشته باشد با تجویز پزشک متخصص، تامیفلو دریافت می‌کند.

امسال به دلیل وجود تحریم‌ها به‌ سختی این دارو را تامین و وقتی تجویز آن ضروری باشد با هماهنگی مراکز بهداشت استان‌ها و شهرستان‌ها تجویز و مصرف می‌شود و مبتلایان تحت درمان قرار می‌گیرند. گویا راه‌های پیشگیری را پرهیز از تماس نزدیک با بیمار مبتلا به آنفلوانزا، شستن مداوم دست‌ها با صابون، رعایت آداب سرفه و تزریق واکسن می داند.

کد خبر 463764 برچسب‌ها بیماری - آنفلوآنزا استان خوزستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری آنفلوآنزا استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان انجام شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، اظهار کرد: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل 30 دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هرگونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

"متفورمین" و "سرماخوردگی بزرگسالان" پرمصرف‌ترین داروهای کشور

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • پرِگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند