Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@20:56:39 GMT

بیماران نیازمند خون را فراموش نکنید

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۷۲۱

بیماران نیازمند خون را فراموش نکنید

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، از مردم نوعدوست و ایثارگر کشور دعوت کرد تا در روز‌های پیش رو اهدای خون را در برنامه خود قرار دهند. تاریخ انتشار: 13:01 - 27 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۸۸۶۶

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،همه ساله با آغاز فصل سرما و آغاز بارش‌های فصلی میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون کم می‌شود و در حال حاضر نیز با توجه به ورود موج سرما و بارش‌های برف و باران مراکز انتقال خون در سراسر کشور با کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های آن روبرو شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های آن مختص زمان خاصی نیست و این نیاز همیشگی و به صورت روزانه است.

بیشتر بخوانید: کمبود خون در فارس بحرانی است

وی تاکید کرد: با توجه به فعالیت‌های شبکه خون رسانی کشور و کمک استان‌های معین به استان‌هایی که مصرف خون و فرآورده‌های خونی به علت مصرف خون بالا و وجود عزیزان تالاسمی و بیماران خاص و افزایش میزان جراحی‌های قلب باز در آن‌ها بیشتر است، از مردم سراسر کشور دعوت می‌کنیم جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

حاجی بیگی افزود: در حال حاضر به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم، اما عزیزانی که دارای گروه خونی منفی هستند توجه بیشتری به اهدای خون داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتقال خون کمبود خون اهدای خون گروه خونی منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم

باران برزه کار در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: مجموع بیماران تالاسمی استان با استعلام از مراکز درمانی ۴۶ نفر است.

وی با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران تالاسمی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمارهای تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید.

برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد ،۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم.

برزه کار با اشاره به آمارهای بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شده است.

مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد.

وی از هدفگذاری های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک های حمایتی را خواهیم داشت.

کد خبر 6087476

دیگر خبرها

  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در بستان آباد
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • کشف هشت هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در البرز
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر