Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@04:58:00 GMT

اکثر عمل‌های جراحی قلب غیر ضروری هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۷۵۱

اکثر عمل‌های جراحی قلب غیر ضروری هستند

مطالعه جدید پژوهشگران کالج پزشکی بیلور(Baylor College of Medicine) آمریکا نشان می‌دهد بسیاری از جراحی‌های قلب که به منظور باز کردن شریان‌های مسدود شده انجام می‌شود، غیرضروری هستند.

به گزارش ایسنا، پژوهشگران آمریکایی اخیرا دریافتهاند بسیاری از جراحی‌های قلب که به منظور باز کردن رگ‌های مسدود شده انجام می‌شود، غیر ضروری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران طی این مطالعه بیش از پنج هزار نفر را به مدت سه سال و نیم مورد بررسی قرار دادند. بررسی‌های آنها نشان داد که عمل‌های جراحی بای‌پس سرخ‌رگ کرونر"(coronary artery bypass grafting) ممکن است در برخی موارد غیرضروری باشد و علاوه بر آن این عمل در کاهش خطر حملات قلبی نقشی ندارد.

درمان کاهش خون رسانی سرخرگ‌های قلب هم‌کنون به دو روش صورت می‌پذیرد: «آنژیوپلاستی»(PCI) که توسط پزشکان قلب صورت پذیرفته و در جامعه به عنوان «بالون زدن و فنر» شناخته شده‌ است و روش عمل جراحی باز خون رسانی که به عمل بای‌پس مشهور است. دلیل اجرای این جراحی گرفتگی و تنگی(حداکثر تا حد انسداد کامل) عروق کرنر می‌باشد که در شرایط گوناگون تشخیص داده شده‌ است و قابلیت درمان با فنر و بالون را ندارند. تشخیص نهایی گرفتگی و انسداد عروق کرونر توسط آنژیوگرافی انجام می‌پذیرد و تصمیم‌گیری برای انجام عمل بای پس با در نظر گرفتن نتایج داده‌های بالینی و براوردهای پاراکلینیکی و تشخیصی مکمل می‌باشد.

دارو درمانی

دکتر "گلن لوین"(Glenn Levine)  مدیر مراقبت‌های قلبی از کالج پزشکی بیلور در هیوستون، در گفتگو با روزنامه "نیویورک تایمز" گفت: در بیشتر موارد افراد تنها با دارو درمانی مشکل‌شان حل می‌شود. در این مطالعه که بیش از پنج هزار نفر ارزیابی شده است، مشخص شد که جراحی برای افرادی که از درد قفسه سینه یا آنژین رنج می‌برند، مفید است. آنژین صدری یا آنژین قلبی که به آن "چِست پین"(به انگلیسی chest pain) هم گفته می‌شود به وضعیتی گویند که بیمار دچار درد قفسه سینه شده باشد که منشأ درد مشکل در شریان‌های کرونر باشد. دلیل ظهور آنژین صدری فقدان اکسیژن کافی در ماهیچه‌های قلبی‌است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قلب جراحی قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره چلسی 10 روز بعد از جراحی برگشت! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، انزو فرناندز، هافبک چلسی، تنها 10 از زمان جراحی به زمین کمپ کوبهام بازگشت. این بازیکن 23 ساله پس از شکست 5-0 چلسی مقابل آرسنال، تحت عمل جراحی کشاله ران قرار گرفت و باشگاه اعلام کرد که او ادامه فصل را از دست خواهد داد.

فرناندز که از ابتدای فصل جاری مورد انتقاد شدید قرار داشت، تایید کرد که مدت زیادی را با درد بازی می‌کرد. او پس از جراحی‌اش خطاب به هواداران چلسی نوشته بود:"می‌خواستم به شما اطلاع دهم که عملم موفقیت آمیز بود، خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت. از آنجایی که تقریباً 6 ماه بود که درد داشتم، نیاز داشتم این جراحی را انجام دهم. با این عمل توانستم از درمان مداوم خود با تزریق و دارو جلوگیری کنم."

فرناندز به تازگی تمرینات سبک در سالن بدنسازی را آغاز کرده بود و ساعتی قبل با انتشار تصویری اعلام کرد که به زمین چمن بازگشته است.

ستاره آرژانتینی در استوری اینستاگرامش با عکسی از حضور در محل تمرین چلسی نوشت:"دلم برای شما تنگ شده است. به زودی برمی‌گردم."

فصل برای فرناندز تمام شده و اکنون تمام تمرکز او روی بازی در کوپا آمه‌ریکا است. این مسابقات قرار است از تاریخ 15 ژوئن آغاز شود و این بازیکن جوان امید زیادی دارد تا در فهرست بازیکنان مدنظر لیونل اسکالونی قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • ستاره چلسی 10 روز بعد از جراحی برگشت! (عکس)
  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • اکثر محورهای اصفهان بارانی است
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • مراقبت‌های ضروری بعد از تعویض مفصل زانو + فیلم
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • جوی آرام در اکثر نقاط کشور