Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:26:29 GMT

تولید عسل در شاهین‌دژ از مرز ۷۰۰ تن گذشت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۲۶۷۸۶

تولید عسل در شاهین‌دژ از مرز ۷۰۰ تن گذشت

یونس معروف‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان عسل در مجموع از ۴۲ هزار کندوی بومی و مدرن این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نیز ۶۵۰ تُن عسل از زنبورستان‌های شاهین‌دژ برداشت شده بود، اضافه کرد: براساس سرشماری‌های انجام شده در سال جاری از مجموع کندوهای این شهرستان در حال حاضر ۴۰ هزار کلنی مدرن و ۲ هزار کلنی بومی یا سنتی در این شهرستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این سرشماری میانگین برداشت عسل از هر کندوی مدرن در این شهرستان ۶ کیلوگرم و از کندوی سنتی ۴ کیلوگرم ثبت شد که در مقایسه با سال قبل افزایش قابل قبولی داشته است.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: امسال ۲۵۰ تٌن شکر یارانه‌ای با هدف حمایت و رونق این صنعت با قیمت مصوب ۳۲ هزار ریال برای هر کیلوگرم بین اعضای زنبورداران این شهرستان توزیع شده است.

معروف‌زاده افزود: مهارت زنبورداران در پرورش و تغذیه مناسب زنبور، مساعد بودن شرایط آب و هوایی، وضعیت مطلوب مراتع و کوچ به موقع به مناطق جنوب کشور از جمله عوامل افزایش میزان تولید عسل در این شهرستان است.

وی عنوان کرد: برخلاف بسیاری از مواد غذایی سالم، سرانه مصرف عسل در ایران در شرایط مطلوبی است و امیدواریم این ماده غذایی نقش بیشتری را در سفره‌های خانوارها ایفا کند.

این شهرستان در مجموع دارای ۹۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی و مابقی هم به صورت دیم کشت می‌شود.

شاهین‌دژ رتبه هفتم تولید عسل آذربایجان‌غربی را در اختیار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور زنبور عسل شاهین دژ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور زنبور عسل شاهین دژ وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور زنبور عسل شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۲۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • پیچیده شدن عطر خوش گل‌های محمدی در خراسان جنوبی + فیلم
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود